Α.Ανδρεάδης: Επιπλέον βάρος για τον τουρισμό και πλήγμα στην ανταγωνιστικότητά του

andreadis-sete2014

Φέτος, ενώ είχαμε όλες τις προϋποθέσεις για να κάνουμε ακόμα ένα ρεκόρ, με 25 εκατ. διεθνείς αφίξεις και πάνω από 14 δισ. Ευρώ άμεσα έσοδα, δύσκολα θα το επιτύχουμε.

Όσο δεν κλείνει η συμφωνία με τους Εταίρους μας και δεν επιστρέφει η ηρεμία και η ρευστότητα στην οικονομία μας, τόσο δυσκολεύουν τα πράγματα και δημιουργούνται νέα εμπόδια για την επίτευξη των στόχων μας.

Ακούμε πάρα πολλά σχετικά με τα μέτρα που θα πρέπει να πάρουμε. Ένα είναι βέβαιο, θα πρέπει να επέλθει συμφωνία και η ελληνική κυβέρνηση προσπαθεί με κάθε διαθέσιμο διαπραγματευτικό εργαλείο να εξασφαλίσει το καλύτερο δυνατό αύριο για όλους εμάς. Είναι καθήκον όλων των κοινωνικών εταίρων αυτή τη στιγμή να υποστηρίξουμε την Κυβέρνηση. Και θα πρέπει να το κάνουμε τώρα. Δεν πρέπει να χαθεί ούτε μια ώρα παραπάνω.

Όμως, υπάρχει και η άλλη πλευρά του νομίσματος που λέει για πόσο καιρό ακόμα οι υγιείς επιχειρήσεις θα μπορούν να σηκώνουν όλα τα βάρη; Για πόσο ακόμα θα είναι υγιείς χωρίς χρηματοδότηση, χωρίς περιθώριο να κινηθούν, χωρίς αγορά για κατανάλωση;

Με τις έως τώρα συζητούμενες αυξήσεις (αύξηση ΦΠΑ διαμονής, κατάργηση συντελεστών σε νησιά και αύξηση ΦΠΑ μεταφορών) ο κλάδος του τουρισμού θα φέρει στη πλάτη του επιπλέον βάρος άνω των 500 εκατ. Ευρώ και πλήγμα στην ανταγωνιστικότητά του σε σχέση με τις ανταγωνίστριες χώρες.

Σε περίπτωση που αυξηθεί κι ο ΦΠΑ της εστίασης στο 23% από 13% σήμερα, θα αποτελέσει τελειωτικό χτύπημα για τον τουρισμό, θα οδηγήσει σε 100.000 χαμένες θέσεις εργασίας και έως 2% μείωση του ΑΕΠ.

Για αυτό λοιπόν η αγωνία μας είναι μεγάλη. Θέλουμε άμεσα να έρθουμε σε επαφή με τους ανθρώπους της κάθε αγοράς, να γνωρίζουμε από πρώτο χέρι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, την ένταση και το βάθος τους και από κοινού να συντονίσουμε τις ενέργειές μας. Διαθέτουμε ως χώρα το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό. Διαθέτουμε μια μοναδική φυσική ομορφιά, που δημιουργεί από μόνη της αξέχαστες εμπειρίες. Διαθέτουμε ιστορικά και αρχαιολογικά μνημεία παγκόσμιας φήμης, που όλοι θέλουν να επισκεφθούν. Διαθέτουμε και ένα εκπληκτικό κλίμα, που επιτρέπει τουρισμό όλο το χρόνο.

Είναι υποχρέωση επομένως όλων όσοι δραστηριοποιούμαστε στον τουρισμό, όχι μόνο να διαφυλάξουμε, αλλά και ν’ αναδείξουμε τα πλεονεκτήματα και τις ομορφιές της χώρας μας και να τις προωθήσουμε στις υψηλότερες θέσεις του παγκόσμιου τουριστικού ενδιαφέροντος.

Ο ΣΕΤΕ, ως όφειλε από την πλευρά του, ως σύγχρονος κοινωνικός εταίρος έχει παραδώσει ήδη στο κράτος ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο: Τον Οδικό Χάρτη 2021 για τον ελληνικό τουρισμό. Σε αυτόν καθορίζονται οι κατηγορίες του τουριστικού προϊόντος (6 βασικές κατηγορίες: Ήλιος & Θάλασσα, Ναυτικός Τουρισμός, City Break, Συνεδριακός τουρισμός, Πολιτιστικός και Ιατρικός τουρισμός) στις οποίες η χώρα παρουσιάζει συγκριτικό πλεονέκτημα, οι αγορές στόχοι και τα ελκυστικά τμήματα αγοράς, όπως και οι κατάλληλες πολιτικές για την προσέλκυση τους και, τέλος, οι επενδύσεις που απαιτούνται σε υποστηρικτικές υποδομές, αναλυμένες και χωροταξικά κατανεμημένες.

Βαδίζοντας με προσήλωση στο στρατηγικό μας σχέδιο του Οδικού Χάρτη 2021, κατορθώσαμε να υλοποιήσαμε τους πρώτους στόχους μας νωρίτερα του προβλεπόμενου και ν’ αναδείξουμε τον τουρισμό ως τον κύριο μοχλό εξόδου της ελληνικής οικονομίας από την κρίση. Η ελληνική κοινωνία, αλλά και έγκυροι αναλυτές, αντιμετώπισαν με θαυμασμό την τεράστια αυτή προσπάθεια που έχει γίνει από την κοινότητα του τουρισμού.

Επιπρόσθετα, επιδιώκουμε να συμβάλλουμε ακόμα περισσότερο στη συλλογική προσπάθεια που απαιτείται και σαν κοινωνικός εταίρος και σαν εκπρόσωποι ενός δυναμικού κλάδου.  Για το λόγο αυτό ενεργοποιήσαμε τα δύο βασικά μας εργαλεία, τους δύο Οργανισμούς που έχουμε δημιουργήσει και λειτουργούν στο πλαίσιο του ΣΕΤΕ: Πρώτον, την Marketing Greece, που έχει σαν στόχο την προώθηση των μικρών επιχειρήσεων και του συνόλου των εποχών και των προορισμών, ιδιαίτερα της άγνωστης Ελλάδας. Δεύτερον, το ΙΝΣΕΤΕ, που ασχολείται με την παραγωγή και ανάλυση στοιχείων, καθώς και τη δημιουργία προτύπων ποιότητας και μεγάλης κλίμακας εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Τέλος, με βάση τον επιχειρησιακό μας σχεδιασμό, εντείνουμε την παρουσία μας σε κομβικές περιφέρειες, όπως και αυτή της Κεντρικής Μακεδονίας και λειτουργούμε περιφερειακά γραφεία του ΣΕΤΕ, με στόχο τον καλύτερο συντονισμό και την άμεση επαφή με τις περιφέρειες ανά την Ελλάδα. Θεωρούμε ότι ο καλύτερος τρόπος για να δίνουμε άμεσες λύσεις αλλά και για να συμβουλεύουμε και να συνεργαζόμαστε με την Πολιτεία σε πρωτοβάθμιο και δευτεροβάθμιο επίπεδο είναι να υπάρχει ο ενωτικός κρίκος του ΣΕΤΕ κοντά στις επιχειρήσεις και την Πολιτεία.


Το παρόν κείμενο προέρχεται από την ομιλία του κ. Ανδρέα Ανδρεάδη, προέδρου ΣΕΤΕ, στην περιφερειακή εκδήλωση του Συνδέσμου στην Κεντρική Μακεδονία (16/6/2015)

Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.