Η ποιότητα των υπηρεσιών μπορεί να οδηγήσει σε ανάπτυξη των τουριστικών επιχειρήσεων ακόμα και στην κρίση, σύμφωνα με έρευνα του χιονοδρομικού κέντρου Καλαβρύτων.
Ναι, υπάρχουν επιχειρήσεις στην Ελλάδα που με τις ανταγωνιστικές τους υπηρεσίες καταφέρνουν όχι μόνο να μείνουν ανεπηρέαστες αλλά να έχουν ανάπτυξη μέσα στην κρίση. Αυτό είναι το συμπέρασμα της έρευνας ικανοποίησης επισκεπτών που διενήργησε το φθινόπωρο του 2011 το χιονοδρομικό κέντρο Καλαβρύτων μεταξύ 566 χιονοδρόμων και φίλων του βουνού, μέσω της ιστοσελίδας www.kalavrita-ski.gr. Το 93,6% των επισκεπτών απάντησαν ότι είναι πολύ ή πάρα πολύ ικανοποιημένοι από την συνολική εμπειρία της επίσκεψης τους. Αυτό εξηγεί την πολύ σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας κατά την τελευταία σεζόν 2011, η οποία οδήγησε σε θετικά οικονομικά αποτελέσματα το χιονοδρομικό κέντρο!
Πιο συγκεκριμένα, εντυπωσιακά ήταν τα αποτελέσματα σε ότι αφορά τον βαθμό ικανοποίησης των επισκεπτών, τα οποία διατυπώθηκαν ως εξής:
Το 83% του δείγματος χαρακτηρίζει ως άριστη ή πολύ καλή την επικοινωνία του χιονοδρομικού με το κοινό (75% άριση και 8% πολύ καλή) και αυτό αποδεικνύεται από όλες τις πρωτοποριακές ενέργειες marketing που έχουν γίνει την τελευταία χρονιά, τη δυναμική ιστοσελίδα, τη διαδραστική σχέση με τους φανς στο www.facebook.com/kalavritaskicenter και πολλές άλλες ενέργειες που υπολοιήθηκαν με στόχο την αύξηση της αναγνωρισιμότητας και της προσέλκυσης επισκεπτών.
Το 74% χαρακτηρίζει άριστες ή πολύ καλές τις πίστες (34% άριστες και 40% πολύ καλές). Εκτός από την ποικιλία πιστών για όλα τα επίπεδα, σύμφωνα με κοινή ομολογία των χιονοδρόμων, η διάστρωση των πιστών την τελευταία χρονιά στο χιονοδρομική Καλαβρύτων ήταν η καλύτερη σε όλη την Ελλάδα. Στην κατηγορία αυτή ανήκει και το SNOW PARK, το μεγαλύτερο και πιο οργανωμένο σε όλη τη χώρα.
Το 73% βαθμολογεί με άριστα ή πολύ καλά τις εκδηλώσεις-events (43% άριστα και 30% πολύ καλά) που διοργανώθηκαν στον Χελμό μέσα στα οποία συμπεριλαμβάνονται το νυκτερινό σκι και πάρτυ, εκδηλώσεις στα εορταστικά τριήμερα, διαγωνισμοί στο Snow Park και πολλά άλλα.
Το 72% πιστεύει ότι η εξυπηρέτηση του προσωπικού είναι άριστη ή πολύ καλή και (40% άριστη και 32% πολύ καλή). Αυτό οφείλεται σε έναν μεγάλο βαθμό στην αλλαγή νοοτροπίας που πέτυχε η νέα διοίκηση του χιονοδρομικού, στην πολύ σωστή επιλογή της ομάδας εργαζομένων και της εκπαίδευσης τους από εξειδικευμένη εταιρία.
Το 70% χαρακτηρίζει άριστη ή πολύ καλή την ενημέρωση των χιονοδρόμων (33% άριστη και 37% πολύ καλή), αφού εξασφαλίστηκε live ενημέρωση όλο το 24ωρο για θέματα που ενδιαφέρουν άμεσα τους χιονοδρόμους, π.χ. πρόβλεψη καιρού, κατάσταση δρόμων, λειτουργία αναβατήρων και πιστών, μέσα από το http://www.kalavrita-ski.gr/el/top-live-report
Το 67,7% πιστεύει ότι είναι άριστη ή πολύ καλή η λειτουργία των αναβατήρων (63,1% άριστη και 4,60% πολύ καλή). Αυτό οφείλεται στην πολύ αποτελεσματική δουλειά των εργαζομένων που κάτω από πολύ δύσκολες καιρικές συνθήκες, καταφέρνουν να εξασφαλίσουν την καλή λειτουργία αναβατήρων και φυσικά της πολυσυζητημένης Στύγας, του αναβατήρα που φτάνει στο υψηλότερο σημείο στην Ελλάδα, 2.340 μ.
Το 64% βαθμολογεί με άριστα ή πολύ καλά την καντίνα στη Βαθειά Λάκκα (33% άριστα και 31% με πολύ καλά). Η καντίνα ήταν μια ευχάριστη έκπληξη την τελευταία σεζόν αφού προσέφερε εξαιρετικά εδέσματα σε πολύ φιλικές τιμές. Παραδοσιακές πίτες Καλαβρύτων, σούπες, ροφήματα, μπάρμπεκιου στον πάγο και άλλα πολλά.
62% άριστη ή πολύ καλή χαρακτηρίζεται η λειτουργία των σχολών σκι (36% άριστη και 26% πολύ καλή). Στον Χελμό υπάρχουν οργανωμένες σχολές σκι και snowboard για όλα τα επίπεδα.
62% χαρακτηρίζουν άριστο ή πολύ καλό το Chalet (32% και 30% πολύ καλό). Πρόκειται για ένα νέο και μοντέρνο σαλέ, με εξαιρετική ποιότητα σνακς και ροφημάτων και πολύ ωραία ατμόσφαιρα με μουσική και διάφορες εκδηλώσεις.
69% πιστεύουν ότι είναι πολύ καλή ή καλή η υπηρεσία έκδοσης εισιτηρίων (45% καλή 24% πολύ καλή).
50,4% πιστεύουν ότι είναι άριστη ή πολύ καλή η υπηρεσία ενοικίασης εξοπλισμού και 43% καλή.
Πολύ θετική άποψη διατυπώθηκε επίσης για την καθαριότητα και την εύκολη οδική πρόσβαση (ομάδες εργαζομένων και οχήματα καθαρίζουν συνέχεια τους δρόμους). Παράλληλα, προτάθηκε από τους χιονοδρόμους ο εξυγχρονισμός των αναβατήρων, η απόκτηση μηχανημάτων για τεχνητό χιόνι, για ηλεκτρονικό εισιτήριο, η οργάνωση περισσότερων events και περισσότερες προσφορές τιμών.
Τα αποτελέσματα της έρευνας αποτελούν την καλύτερη αναγνώριση στην υπερπροσπάθεια που κατέβαλε το προσωπικό του Χιονοδρομικού Κέντρου Καλαβρύτων κατά την προηγούμενη σεζόν. Παράλληλα οι παρατηρήσεις και τα σχόλια των φίλων του Χιονοδρομικού θα τροφοδοτήσουν τους μελετητές που επεξεργάζονται το Master Plan του ΧΚΚ για το οποίο θα δοθούν σύντομα περισσότερες πληροφορίες.
Την έρευνα επιμελήθηκε η εταιρία www.mypublics.com που διαχειρίζεται συνολικά την επικοινωνία του χιονοδρομικού κέντρου Καλαβρύτων.