Πηγή φωτογραφίας: pixabay
Αν και τα τελευταία χρόνια, η αμερικανική τουριστική αγορά αρχίζει να δείχνει και πάλι τη δυναμική της, τουριστικοί επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον εισερχόμενο τουρισμό από ΗΠΑ, απαριθμούν τους λόγους που η χώρα μας δεν αξιοποιεί πλήρως τη δυναμική αυτή και προτείνουν λύσεις.
Οι Αμερικανοί τουρίστες που ήρθαν στη χώρα μας το 2016 δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν τις 800 χιλιάδες αφίξεις του 2015, παρά τις αισιόδοξες εκτιμήσεις για «εκτίναξη της ζήτησης» από τις ΗΠΑ.
Αντιθέτως, τα μέχρι τώρα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, δείχνουν μείωση των αφίξεων από ΗΠΑ κατά 2,8%, οι οποίες διαμορφώνονται στις 640 χιλιάδες, την ίδια στιγμή, που η Ευρώπη παραμένει ο κορυφαίος προορισμός για τους Αμερικανούς τουρίστες, με αύξηση 17,3% στις αφίξεις (US National Travel and Tourism Office).
Αν λάβουμε υπόψη τις εκτιμήσεις της αγοράς, η μείωση των Αμερικανών τουριστών το 2016, φθάνει και το 45%, όπως ανακοίνωσε πρόσφατα ο κ. Γιώργος Τριβιζάς, πρόεδρος του Ελληνο-Αμερικάνικου Επιμελητηρίου Τουρισμού.
«Οι Αμερικανοί λατρεύουν την Ελλάδα. Είναι ο αγαπημένος τους προορισμός, λατρεύουν την ιστορία μας.», αναφέρει στο Tourism Press, ο κ. Μιχαήλ Αργύρης, διευθύνων σύμβουλος και CEO της CONCEPTOURS.
Αμέτρητες έρευνες επιβεβαιώνουν ότι οι Αμερικανοί θέλουν να έρχονται Ελλάδα, ενώ η εκτίμηση από τον τουριστικό κλάδο της χώρας μας είναι ότι ο Αμερικανός είναι ο ιδανικός τουρίστας.
Γιατί, λοιπόν, από τα 32 εκατομμύρια που ταξίδεψαν φέτος εκτός Αμερικής (US National Travel and Tourism Office), μόλις 640 χιλιάδες έφθασαν στην Ελλάδα (Τράπεζα της Ελλάδος);
«Η αρνητική εικόνα που προβάλλουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για τη χώρα μας, τα προβλήματα τρομοκρατίας σε Ευρώπη και Τουρκία, το μεταναστευτικό και η διαχείρισή του έχουν αρνητική επίδραση στον εισερχόμενο τουρισμό από Βόρεια Αμερική», επισημαίνει ο κ. Μιλτιάδης Σπυρομήλιος, ιδιοκτήτης του Siva Travel.
«Κάναμε λάθη, τα τελευταία 20 χρόνια και τώρα το πληρώνουμε», τόνισε ο κ. Γιώργος Τριβιζάς, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «Η Ελλάδα δεν υποστήριξε τους ταξιδιωτικούς πράκτορες που πουλούσαν κατά 90% ελληνικούς προορισμούς στις ΗΠΑ, τη στιγμή που άλλες χώρες όπως η Τουρκία, η Ισπανία και η Πορτογαλία συνεχίζουν να ενισχύουν τους δικούς τους.»
«Δεν εκμεταλευόμαστε όλες τις ευκαιρίες που μας δίνονται, ως κράτος», τόνισε ο κ. Μιχαήλ Αργύρης αναφορικά με την προβολή της Ελλάδος στις ΗΠΑ.
Προβληματισμό, επίσης, προκαλεί, η διαπίστωση ότι η παρουσία της Ελλάδος στις σημαντικές τουριστικές εκθέσεις στις ΗΠΑ, είναι ασήμαντη και καθόλου ανάλογη της παρουσίας της σε αντίστοιχες ευρωπαϊκές εκθέσεις.
Αντίθετα, χώρες όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος που ο τουρισμός τους έχει πληγεί τα τελευταία χρόνια, έχουν εξαιρετική παρουσία στις Αμερικάνικες τουριστικές εκθέσεις και επενδύουν αρκετά σε αυτήν την αγορά.
Τις ανησυχίες τους για την κατάσταση στο Αιγαίο και όσον αφορά το μεταναστευτικό μετέφεραν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι επισκέπτες της τουριστικής έκθεσης της Νέας Υόρκης , 2017 New York Times Travel Show, που βρέθηκαν στο ελληνικό περίπτερο.
Αν και το ενδιαφέρον είναι έντονο για τη χώρα μας, οι τρομοκρατικές επιθέσεις στη γείτονα χώρα καθώς και οι ροές μεταναστών στα νησιά, απασχολούν τον μέσο Αμερικανό τουρίστα, που έχει να επιλέξει μέσα από μία πληθώρα προορισμών διεθνώς που παρέχουν ήλιο-θάλασσα.