της Άντας Καραγιάννη*
Μια πολύ ενδιαφέρουσα ενημέρωση μας έδωσε το FVW, κορυφαίο ΜΜΕ τουρισμού στη Γερμανία, η οποία αφορά την στήριξη στην Ελλάδα από τους γερμανούς συνεργάτες tour operators & πράκτορες.
Στη σημερινή συγκυρία, η αλληλεγγύη από παράγοντες του τουρισμού στο εξωτερικό είναι σημαντική, γιατί διαχωρίζουν τη θέση τους, εστιάζουν στην πολύχρονη επιχειρηματική δραστηριότητα και ανάπτυξη και δηλώνουν τη συμπαράστασή τους στον Ελληνικό τουρισμό.
Στο FVW blog, http://blog.fvw.de/index.cfm/2012/2/28/Solidaritaet-mit-Griechenland, 28/01/12, ο αρχισυντάκτης Klaus Hildebrand, αναφέρεται στην αντίδραση της γερμανικής τουριστικής βιομηχανίας στο θέμα της Ελλάδας. Παρά τις πολύ καλές πωλήσεις το προηγούμενο έτος, η χρονιά προχωράει με βαθειά μείωση τόσο για τους μεγάλους Τ.Ο. όσο και για τους σπεσιαλίστες για την Ελλάδα. Στα Γερμανικά ΜΜΕ τα τελευταία δύο χρόνια κυριάρχησε η «κακή εικόνα» των Ελλήνων και τώρα καθημερινά παρουσιάζεται η δύσκολη οικονομική κατάσταση του πληθυσμού, η αποτυχία της πολιτικής και η κίνηση για το «ΓΙΝΕΤΑΙ». Είναι ανάγκη ο φακός να φύγει από τη δυστυχία και τη μιζιέρια και να εστιάσει στο καλό ελληνικό τουριστικό προϊόν, στους προορισμούς, τις επιχειρήσεις, το καλό φαγητό, τις πολιτιστικές εκδηλώσεις, ώστε να τονωθεί η επιθυμία στον κόσμο για να ταξιδεύσει.
Ανάμεσα στους ανθρώπους της γερμανικής τουριστικής βιομηχανίας ακούγονται πολύ χρήσιμες φωνές που αναφέρονται στις επιτυχημένες επιχειρηματικές σχέσεις που αναπτύχθηκαν με τους έλληνες ξενοδόχους και τις συναφείς επιχειρήσεις και υπηρεσίες. Καταδικάζουν την αναποτελεσματική πολιτική αλλά κάνουν σαφή διάκριση από τον ιδιωτικό τομέα στον οποίο ανήκουν πολλοί καλοί ξενοδόχοι που είναι υπέροχοι οικοδεσπότες. Η Ελλάδα για τους Γερμανούς διοργανωτές ταξιδιών είναι ο τρίτος μεγαλύτερος προορισμός για τις αεροπορικές μεταφορές, ζωτικής σημασίας ιδιαίτερα μετά τα γεγονότα της Αιγύπτου και Τυνησίας. Η έκθεση του Βερολίνου είναι μια ευκαιρία να έλθουν ακόμη πιο κοντά ο γερμανικός και ελληνικός τουρισμός και οι γερμανοί Τ.Ο. να διαχειριστούν το θέμα, να δείξουν τη σωστή εικόνα και να την αλληλεγγύης τους.
Θυμίζουμε ότι το FVW οργάνωσε με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, την στήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού και τη συμμετοχή των τοπικών φορέων, δύο σημαντικά workshop με στόχο την καλύτερη παρουσία και πώληση του προορισμού στα γραφεία τουρισμού της Γερμανίας. Πραγματοποιήθηκαν το 2005 (Ρόδος – Αθήνα) & 2011(Ρόδος – Κως) & συμμετείχαν οι μεγάλοι Τ.Ο., αεροπορικές εταιρείες, ιντερνετικά δίκτυα κρατήσεων, δημοσιογράφοι και αρκετοί τουριστικοί πράκτορες της χώρας. Και τις δύο φορές τα αποτελέσματα μεταφράστηκαν σε στήριξη της Ρόδου στη Γερμανική αγορά, προβολή με μεγάλη διάρκεια και αύξηση της ζήτησης και των πωλήσεων.
Η επένδυση στις σχέσεις και την αμοιβαία εκτίμηση, περιμένουμε να δώσει καρπούς στους δύσκολους καιρούς.
*Η κυρία Αντα Καραγιάννη είναι μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, του Δ.Σ. του Δωδεκανησιακού Οργανισμού Τουρισμού Νομαρχίας Δωδεκανήσου, της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ, της Ελληνικής Εταιρείας Διοικήσεως Επιχειρήσεων, του ΕΙΜ, του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου. Ασχολείται επαγγελματικά στα Δωδεκάνησα με την εταιρεία στρατηγικής επικοινωνίας, μάρκετινγκ & δημοσίων σχέσεων Praxis Plus.