Η Χαλκιδική είχε δυναμική παρουσία με αυτόνομο περίπτερο, στην διεθνή τουριστική έκθεση BIT που πραγματοποιήθηκε στις 11-13 Φεβρουαρίου 2016 στο RHO FIERA του Μιλάνου. H αντιπροσωπεία της Χαλκιδικής με επικεφαλής τον πρόεδρο του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής- κ Γρηγόρη Τάσιο, τη Διευθύντρια Marketing του Οργανισμού- κ Τάνια Ακριτίδου, το μέλος του ΔΣ της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής, κ Γιάννη Λασπά, την εκπρόσωπο του Δήμου Κασσάνδρας- Μαρία Παπαδημητρίου και σε συνεργασία με την υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων στην Ιταλική αγορά, κ Ελένη Σαρικώστα πραγματοποίησαν σειρά προκαθορισμένων συναντήσεων με Tour Operators και δημοσιογράφους καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης.
Η Χαλκιδική στη φετινή έκθεση προβλήθηκε και παρουσιάστηκε στο Ιταλικό κοινό μέσα από πιο πρωτότυπους και διαδραστικούς τρόπους. Συγκεκριμένα, η Χαλκιδική προβλήθηκε μέσα από ένα2σέλιδο κόμικ που δημοσιεύτηκε στην επίσημη εφημερίδα των Γραφείων Ταξιδιών στην Ιταλία AGENZIA DI VIAGGI (1965), όπου παρουσίαζε τη Χαλκιδική και τη Θεσσαλονίκη καθώς και έναapplication που δημιουργούσαν οι παραπάνω δημοσιογράφοι και έδιναν τη δυνατότητα στους επισκέπτες του περιπτέρου της Χαλκιδικής να φωτογραφίζονται 3D με τον Αριστοτέλη.
Σημαντική ήταν η συνάντηση που είχε η αντιπροσωπεία της Χαλκιδικής με τη Elisa Mana, Area manager Ελλάδας, Τουρκίας, Κύπρου της GROUP ALPITOUR (ένας από τους μεγαλύτερους TOτης Ιταλίας), όπου συζητήθηκε το δυναμικό άνοιγμα της εταιρείας στη Χαλκιδική συνεργαζόμενη φέτος με 46 ξενοδοχεία της περιοχής σε 3 διαφορετικούς καταλόγους (Alpitour, FrancoRosso,Karabola), για όλες τις κατηγορίες καταλυμάτων και απευθείας πτήσεις από Ρώμη, Μιλάνο και Βερόνα (έναρξη 27.05.2016). «Τα τελευταία 2 χρόνια κάναμε μία πρόβα προβάλλοντας στον κατάλογο FrancoRosso τη Χαλκιδική και τα αποτελέσματα ήταν θετικά. Για το λόγο αυτό, η Alpine Group αποφάσισε ναεπενδύσει στον προορισμό. Πιστεύουμε πως φέτος θα φέρουμε πάνω από 2.000 ιταλούς τουρίστες στη Χαλκιδική» μας δήλωσε ηElisa Mana της Group Alpitour. Παράλληλα, σε συνάντηση των στελεχών του ΤΟΧ με τον ιδιοκτήτη της Itinerari DOC, Claudio Nte Sanctis, επιβεβαιώθηκε η καλή πορεία της περσινής χρονιάς (2.000 επισκέπτες) όσον αφορά τη Χαλκιδική και για 2η συνεχή χρονιά συνεχίζει το πρόγραμμά του με 40 ξενοδοχεία και απευθείας πτήσεις από Ρώμη, Μιλάνο και Βερόνα ενώ προστέθηκε και ένα καινούριο tour (classico) που έχει ως επίκεντρο το έτος Αριστοτέλη. «Το ενδιαφέρον μας είναι να φέρουμε Ιταλούς επιχειρηματίες από μεγάλες εταιρείες στην περιοχή. Η περσινή χρονιά έδειξε πως είχαμε δίκιο. Η φετινή χρονιά πιστεύουμε να ανέβει περισσότερο, μιας και η Χαλκιδική ήδη είναι σε ζήτηση» δήλωσε ο Claudio Nte Sanctis.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πλέον οι απευθείας αεροπορικές συνδέσεις με πόλεις της Ιταλίας έχουν πολλαπλασιαστεί καθώς εκτός από την GROUP ALPITOUR, RYANAIR, ALITALIA (μόνο τον Αύγουστο), SMALL PLANET & ITINERARI DOC, πτήσεις θα πραγματοποιεί όλο το καλοκαίρι και η Ellinair.
Στις 11/2, σε ειδική εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσίαση της Χαλκιδικής όπου πέρα από τον πρόεδρο του Οργανισμού, κ Τάσιο που μίλησε για τον προορισμό με έμφαση στα «επετειακά έτη Αριστοτέλη 2016-2017», το λόγο πήρε ο Ιταλός αρχαιολόγος,Carlo Casi του περιοδικό ARCHEO, ο οποίος διηγήθηκε τη δική τουεμπειρία στη γη του Αριστοτέλη και ανακοίνωσε την πραγματοποίηση αφιερώματος για τον Αριστοτέλη το 2016. Στη συνέχεια, οι 3 Ιταλοί δημοσιογράφοι του περιοδικού L’ AGENZIA DI VIAGGI, μοιράστηκαν με το Ιταλικό ακροατήριο, τις εμπειρίες τους από την επίσκεψη τους στη Χαλκιδική και τη Θεσσαλονίκη. Η εκδήλωση έκλεισε με τον ανθρωπολόγο-διατροφολόγο Sergio Grasso, ο οποίος ετοιμάζει ντοκιμαντέρ για λογαριασμό της RAIκαι θέμα την αρχαία και σύγχρονη ελληνική διατροφή, ξεκινώντας από τη γη του Αριστοτέλη και το Άγιο Όρος. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ίδια εκδήλωση, έγινε η επίσημη δημοσιοποίηση της αδερφοποίησης μεταξύ του αρχαιολογικού χώρου στα Αρχαία Στάγιρα του Δήμου Αριστοτέλη, Χαλκιδικής με το αρχαιολογικό πάρκο Ετρούσκων στην Τοσκάνα. Την εκδήλωση προλόγισε ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας στο Μιλάνο, κ Αθανάσιος Κοτσιώνης ενώ την παρουσίαση παρακολούθησαν Ιταλοί δημοσιογράφοι, ο διευθυντής πωλήσεων της Meridiana κ. Massimo Crippa, εκπρόσωποι ταξιδιωτικών πρακτορείων και κοινό. Το ενδιαφέρον των Ιταλών δημοσιογράφων για τη Χαλκιδική συνεχίστηκε καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης, με τον Πρόεδρο του ΤΟΧ να δίνει συνεντεύξεις σε Ιταλικά περιοδικά και εφημερίδες και την Υπεύθυνη ΔΣ του Οργανισμού στην Ιταλία να δίνει συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό TG5, το πρώτο ιδιωτικό κανάλι σε ακροαματικότητα στην Ιταλία.
Τη 2η μέρα της έκθεσης, ο πρόεδρος του ΤΟΧ και το μέλος του ΔΣ της ΕΞΧ είχαν συνάντηση με την υπεύθυνη επικοινωνίας τηςπεριοχής Κόμο, Monica Neroni, όπου συζητήθηκε η συνεργασίασε επίπεδο Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής με του Κόμο. Το επόμενο δε διάστημα έχει προγραμματιστεί ταξίδι συναδέλφων από τις δύο περιοχές για την ανταλλαγή εμπειριών-απόψεων.
Σε συνέχεια των συνεργειών του ΤΟΧ, το περίπτερο της Χαλκιδικής επισκέφτηκε ομάδα σπουδαστών συνοδευόμενη από το διευθυντή και καθηγητές, από την πιο παλιά σχολή τουριστικών επαγγελμάτων της Ιταλίας στο Μιλάνο, την CARLO PORTA. Παράλληλα, οι σπουδαστές του ΕΠΑΛ Ν. Μουδανιών, του τμήματος τουρισμού μαζί με τη διευθύντρια τους, κ Πολυξένη Δημητρίου και καθηγητές επισκέφτηκαν το stand της Χαλκιδικής και μίλησαν με τα στελέχη του ΤΟΧ για το μέλλον και τις προοπτικές ανάπτυξης του τουρισμού στην περιοχή. Η συνέχεια θα δοθεί το Μάιο στη Χαλκιδική, όπου ομάδα σπουδαστών της Ιταλίας θα έρθει στην περιοχή για γνωριμία με ξενοδοχεία καιανταλλαγή σπουδαστών από ΙΕΚ και ΕΠΑΛ του νόμου για πρακτική εξάσκηση 3 μηνών ανάμεσα στις δύο περιοχές.
Επίσης, το περίπτερο της Χαλκιδικής επισκέφτηκαν η Οικονομική Ακόλουθος και Γραμματέας Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ιταλίας, κ Εύα Βώκου, η Διευθύντρια του ΕΟΤ της Ιταλίας, κ Κυριακή Μπουλασίδου και εκπρόσωποι των αεροπορικών εταιρειών AEGEAN Airlines και Ellinair.
Μεγάλο ενδιαφέρον έδειξε και το Ιταλικό κοινό, την 3η μέρα της έκθεσης, όπου η Χαλκιδική αποτελεί πλέον αναγνωρίσιμο προορισμό και συγκαταλέγεται ανάμεσα στις top προτιμήσειςτου, γεγονός που αποδεικνύεται από τη μεγάλη επισκεψιμότηταπου είχε το περίπτερο της Χαλκιδικής, όπου το πληροφοριακό υλικό που διανεμήθηκε έγινε ανάρπαστο. Οι προσπάθειες προβολής του ΤΟΧ θα συνεχιστούν και στο επόμενο χρονικό διάστημα με τη φιλοξενία ιταλών δημοσιογράφων ενώ αναμένεται να δημοσιευτεί εκτενές ρεπορτάζ στο περιοδικό Bell’Europa για τη γαστρονομία της περιοχής και συγκεκριμένα της Αμμουλιανής.