ΙΤΕΠ: Μικρά, αναβαθμισμένα και στυλοβάτες της απασχόλησης τα ελληνικά ξενοδοχεία

tsakiris-christidou-grhotels-press-interview

“Ελληνικό ξενοδοχείο είναι το μικρό ξενοδοχείο” διαπιστώνει η ετήσια μελέτη του ΙΤΕΠ που παρουσιάστηκε εχθές από τον κ. Γιώργο Τσακίρη, πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητήριου Ελλάδος. Παράλληλα, εμφανίζονται αυξημένα τα  4αστερα και 5αστερα ξενοδοχεία στην Ελλάδα καθώς επίσης αυξημένα είναι και τα μεγέθη απασχόλησης στον κλάδο.

Τα ελληνικά ξενοδοχεία, τα οποία αυξήθηκαν το 2016 κατά 3 μονάδες, διαθέτουν κατά μέσο όρο 41,8 δωμάτια, σύμφωνα με τη μελέτη, που σημαίνει ότι ο κλάδος αποτελείται από μικρά, κατά βάση καταλύματα. “Υπάρχει μία αντίληψη στον κόσμο ότι τα ξενοδοχεία είναι τα θηρία που βλέπουμε σε πολλές περιοχές της χώρας. Δεν είναι αυτά. Είναι τα μικρά ξενοδοχεία με ξενοδόχους που εμπλέκονται προσωπικά στη λειτουργία του και προσπαθούν να προσφέρουν τον καλύτερό του εαυτό”, επισήμανε ο κ. Τσακίρης. 

Συγκεκριμένα, τα ξενοδοχεία μέχρι 50 δωμάτια αντιπροσωπεύουν το 80% του ξενοδοχειακού δυναμικού της χώρας. Επίσης, το 60% των ξενοδοχείων είναι προσωπικές επιχειρήσεις (ατομικές, ΙΚΕ, Ο.Ε., Ε.Ε και λοιπά).  Ένα μεγάλο ποσοστό είναι οικογενειακές επιχειρήσεις. 

Μεγάλο ποσοστό γυναικών απασχολείται στα ξενοδοχεία

“Όαση απασχόλησης” και “πηγή απασχόλησης που αναβλύζει τους δύσκολους καιρούς” χαρακτήρισε ο πρόεδρος του ΞΕΕ την ελληνική ξενοδοχία.

“Αν και τα έσοδα το 2016 ήταν μειωμένα κατά 9% η αύξηση της απασχόλησης ήταν αυξημένη κατά 3,9% σε σχέση με το 2015” δήλωσε.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις που προκύπτουν από την έρευνα πεδίου του ΙΤΕΠ, στα ελληνικά ξενοδοχεία, τον Μάιο του 2016 εργάζονταν 97.988 άτομα και τον Αύγουστο 144.390.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των απασχολούμενων στα ξενοδοχεία είναι γυναίκες. Συγκεκριμένα, όπως καταγράφει η ετήσια έρευνα του Ινστιτούτου, το 56,8% της απασχόλησης στα ελληνικά ξενοδοχεία είναι γυναίκες.  

Παραμένει η υψηλή εποχικότητα

Αναλύοντας την εικόνα των τουριστικών διανυκτερεύσεων, το 2016 καταγράφεται για ακόμη μία χρονιά υψηλή εποχικότητα στην τουριστική ζήτηση.

Ο κ. Τσακίρης τόνισε ότι “αν δεν κινητοποιηθούν οι τοπικές κοινωνίες και οι προορισμοί στη βάση τους. Αν δεν υπάρχουν τοπικά μοντέλα ανάπτυξης δεν θα καταφέρουμε παρά τις προσπάθειες του υπουργείου να έχουμε επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.”

 Η μεγαλύτερη κίνηση στα ξενοδοχεία της χώρας εμφανίζεται τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο. 

Αύξηση των πολυτελών καταλυμάτων

Στη μελέτη επίσης, αναφέρεται η αύξηση των καταλυμάτων 4 και 5 αστέρων σε  42,3%, γεγονός που ο πρόεδρος του ΞΕΕ χαρακτήρισε ως θετικό.

Ο κ. Τσακίρης δήλωσε ότι το 2011, χρονιά που εκπονήθηκε η μελέτη της McKinsey, τα ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων ήταν περίπου στο 38%. Η μελέτη αυτή, προέτρεπε στη δημιουργία ή αναβάθμιση μονάδων υψηλών αστεριών και στοχοθετούσε ένα ποσοστό 50% μέχρι το 2021. 

Στο πλαίσιο αυτό, τα στοιχεία του 2016 δείχνουν ότι ο στόχος είναι εφικτός.

Ο κ. Τσακίρης, μάλιστα, αναφέρθηκε στην πρόθεση πολλών επιχειρηματιών να αναβαθμίσουν τα καταλύματά τους, αν σταθεροποιηθεί η κατάσταση. “Αυτό”, τόνισε, “δεν σημαίνει περισσότερα έσοδα για την επιχείρηση αλλά για την κοινωνία. Περισσότεροι προμηθευτές, εργαζόμενοι, επαγγελματίες που θα απασχοληθούν”.

Πρωταθλήτρια η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

Η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου βρίσκεται στην πρώτη θέση στις υποδομές φιλοξενίας σε ξενοδοχεία διαθέτοντας 2068 ξενοδοχεία και 9.700 δωμάτια.Η περιφέρεια είναι πρώτη και σε πεντάστερα ξενοδοχεία τα οποία ανέρχονται σε 144. Ο αριθμός εργαζομένων άγγιξε τους 35.915 το 2016. 

Τα Ιόνια Νησιά εμφάνισαν την μεγαλύτερη βελτίωση στην απασχόλησης, η οποία αυξήθηκε κατά 35% ενώ τα αποτελέσματα για τα ξενοδοχεία του Βορείου Αιγαίου δεν ήταν καθόλου θετικά καθώς παρουσίασε τη μεγαλύτερη μείωση στην απασχόληση της τάξης του 10%.

Την ευχή να αλλάξει φέτος η εικόνα στα ξενοδοχεία του Βορείου Αιγαίου και να υπάρξει βελτίωση εξέφρασε ο κ. Τσακίρης.

Ο  πρόεδρος του ΞΕΕ σχολιάζοντας τα συμπεράσματα της μελέτης, ανέφερε οτι η ποιότητα των ελληνικών ξενοδοχείων αποτελεί το ανάχωμα στο διεθνή ανταγωνισμό και στον εγχώριο αθέμιτο ανταγωνισμό.

Διαβάστε ολόκληρη τη μελέτη: “Διάρθρωση και Χαρακτηριστικά του Ξενοδοχειακού Κλάδου στην Ελλάδα, 2016”

 

Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.