Κρουαζιέρα: Εμπόδιο η προστατευτική κρατική πολιτική

Μεγάλοι είναι οι πιθανοί κίνδυνοι από τις πρακτικές του κρατικού προστατευτισμού στον κλάδο της κρουαζιέρας της χώρας μας, όπως συμφώνησαν οι συμμετέχοντες κατά τη διάρκεια του 2ου Posidonia Sea Tourism Forum το οποίο διεξήχθη εχθές, Τετάρτη 6 Ιουνίου, στο πλαίσιο των Εκθέσεων Ποσειδώνια 2012.


Στο forum συζητήθηκαν επίσης οι προκλήσεις που απαγορεύουν την περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ενώ έγινε αναφορά σε μία σειρά από προτεινόμενες λύσεις και συστάσεις με σκοπό τη πρόοδο.

Το αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο, η έλλειψη σύγχρονης και λειτουργικής υποδομής, θέματα δρομολογίων, οι υψηλές και αυθαίρετες χρεώσεις και η έλλειψη κοινής πολιτικής λιμένων για τα κρουαζιερόπλοια είναι τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η βιομηχανία της κρουαζιέρας στην Ελλάδα.

4,3 εκ. επιβάτες κρουαζιέρας στην Ελλάδα

Σύμφωνα με τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Ιωάννη Στουρνάρα, η Ελλάδα προσελκύει κάθε χρόνο 4.3 εκατομμύρια επιβάτες από δρομολόγια κρουαζιερόπλοιων οι οποίοι δαπανούν περίπου 430 εκατομμύρια Ευρώ κατά τη διαμονή τους σε ελληνικούς προορισμούς. Από αυτό το ποσό περίπου το 85% ωφελεί άμεσα το λιμάνι του Πειραιά αλλά μετά την άρση του καμποτάζ περίπου 50 ελληνικά λιμάνια θα έχουν τη δυνατότητα να προσελκύσουν κρουαζιερόπλοια και να αυξήσουν σημαντικά την τοπική επιχειρηματικότητα.

Ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας, κ. Manfredi Lefebvre D’Ovidio, δήλωσε ότι αυτή τη στιγμή η Ελλάδα βρίσκεται τρίτη στην κατάταξη πίσω από την Ιταλία και την Ισπανία αντιπροσωπεύοντας το 17% της συνολικής Ευρωπαϊκής αγοράς κρουαζιέρας.

420 εκ. ευρώ για επενδύσεις στα λιμάνια

Ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης, Πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, δήλωσε ότι η χώρα αξιοποίησε ένα πενταετές επενδυτικό πρόγραμμα αξίας 420 εκατομμυρίων Ευρώ σχεδιασμένο να ανακατασκευάσει την υπάρχουσα υποδομή του λιμένος, ενώ ιδρύθηκε ένας θυγατρικός οργανισμός του λιμένος Πειραιά για να επιβλέπει την ανάπτυξη των περιφερειακών λιμανιών και να συμμορφώνει τις διαφορετικές τοπικές πολιτικές ως μέρος της συνολικής προσπάθειας η οποία μπορεί να οδηγήσει τελικά σε μία πανελλαδική πολιτική λιμανιών για τη κρουαζιέρα.

Το Posidonia Sea Tourism Forum βαρόμετρο της αγοράς

Το 2ο Posidonia Sea Tourism εγκαινιάστηκε εκ μέρους των διοργανωτών από τον κ. Θεόδωρο Βώκο, ο οποίος δήλωσε: «στη χρονιά που μεσολάβησε μεταξύ του εναρκτήριου forum και του φετινού έχει παρατηρηθεί κάποια πρόοδο στη μερική άρση του καμποτάζ και στις καλές προθέσεις της κυβέρνησης, των φορέων και των ενώσεων οι οποίοι ενεργά εμπλέκονται στον τομέα της ελληνικής κρουαζιέρας. Παρόλα αυτά έχουμε ακόμα μακρύ δρόμο να διανύσουμε ενώ το σημερινό forum θα λειτουργήσει σαν βαρόμετρο της αγοράς με σκοπό να καταγράφουμε την πρόοδο σε ετήσια βάση, να προβλέπουμε τις τάσεις και να υποδεικνύουμε λύσεις που ιδανικά θα καταφέρουν να κινήσουν την βελόνα της πυξίδας μόνιμα στο νότο.»

Στους ομιλητές του Forum περιλαμβάνονται: Σταύρος Χατζάκος, Πρόεδρος MedCruise, Απόστολος Βεντούρης, Πρόεδρος Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), Γιώργος Τελώνης, Πρόεδρος Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA), Θεόδωρος Κόντες, Πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, Ανδρέας Ανδρεάδης, Πρόεδρος Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Αθανάσιος Πάλλης, Γενικός Γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Ιωάννης Μπρας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, Δαυίδ Γερασκλής, Πρώην Αντιπρόεδρος Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κω, Γεώργιος Καστελλάνος, Γενικός Διευθυντής Ένωσης Λιμένων Ελλάδας, Γεώργιος Κουμπενάς, Αρχιπλοίαρχος Louis Cruises, John Tercek, Αντιπρόεδρος Royal Caribbean Cruises Ltd., Neil Palomba, Αντιπρόεδρος MSC, πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας, Ανδρέας Στυλιανόπουλος, Πρόεδρος του Navigator Travel, Αντιπρόεδρος του τομέα κρουαζιέρας του ΣΕΕΝ, μέλος του ΔΣ του ΣΕΤΕ.

Τη συζήτηση συντόνισαν ο κ. Γιάννης Τζωάννος, Ειδικός Σύμβουλος της FIPRA International και πρώην Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και η κα. Κρύση Παλάσση, Partner, CTM Hellas.

Τα Ποσειδώνια 2012 τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, του Δήμου Πειραιώς, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας, της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.