Η εταιρική κουλτούρα μπορεί να επηρεάσει τα οικονομικά αποτελέσματα ενός ξενοδοχείου, όπως αποδεικνύει μελέτη του πανεπιστημίου Cornell.
- Clan. Η ακριβής μετάφραση της λέξης είναι φυλή. Ως τύπος εταιρικής κουλτούρας, ωστόσο, περιγράφει μία επιχείρηση με ομαδικό πνεύμα, κλίμα συναίνεσης και συμμετοχής. Είναι σαν μία μεγάλη οικογένεια.
- Adhocracy. Αν και ο όρος χαρακτηρίζει γενικότερα επιχειρήσεις που λειτουργούν χωρίς οργανόγραμμα και συγκεκριμένη στρατηγική, η μελέτη του Cornell έχει άλλη άποψη. Με τον όρο αυτόν, περιγράφει ένα λίαν δυναμικό επιχειρηματικό περιβάλλον, το οποίο προσανατολίζεται στην καινοτομία.
- Market: Πρόκειται για τον τύπο της κουλτούρας που προσανατολίζεται περισσότερο στα αποτελέσματα και ο κύριος στόχος είναι να γίνεται η δουλειά. Οι εργαζόμενοι είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί και επιδίωξη τους είναι η επίτευξη στόχων.
- Hierarchy: Επιχειρήσεις που υιοθετούν την κουλτούρα της ιεραρχίας, είναι λίαν ελεγχόμενοι και δομημένοι χώροι εργασίας.
Ο τύπος της εταιρικής κουλτούρας που υιοθετεί κάθε επιχείρηση σε συνδυασμό με τον προσανατολισμό στρατηγικής που εφαρμόζει επιδρούν εν τέλει είτε απευθείας στα οικονομικά αποτελέσματα μίας επιχείρησης ή στην ανάπτυξή της.
Η μελέτη, συμπερασματικά, προτείνει στα διοικητικά στελέχη ενός ξενοδοχείου να επενδύουν στη δημιουργία εταιρικής κουλτούρας, η οποία μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωση της απόδοσης της επιχείρησης, λαμβάνοντας υπόψη τους τύπους που προτιμούν οι εργαζόμενοι. Την ίδια στιγμή θα πρέπει να αναζητούν νεές ευκαιρίες στην αγορά και να επιλέγουν δράσεις που ανταποκρίνονται στο συνεχώς μεταβάλλομενο περιβάλλον.
Το ερευνητικό κέντρο του αμερικανικού πανεπιστημίου Cornell επεξεργάστηκε στοιχεία που συγκέντρωσε από 211 ανώτερα στελέχη 99 ξενοδοχείων 4 & 5 αστέρων στη Νότια Κορέα.