Πάνω από μια στις τέσσερις γυναίκες μάνατζερς στην Ελλάδα ασχολείται με τον τουρισμό

Γυναίκα Επιχειρηματίας κρατά βαλίτσα

Γόνιμο έδαφος και ενδιαφέρον πεδίο αποτελεί ο κλάδος του τουρισμού για τις γυναίκες καθώς το 29,4% δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά ή εργάζονται σε υψηλόβαθμες θέσεις στον κλάδο, σύμφωνα με έκδοση της ICAP «Leading Women in Business 2016”.

Η μελέτη έδειξε, εκτός από την αυξανόμενη άνοδο των γυναικών σε ανώτατες διοικητικές θέσεις και την ικανότητα τους να βελτιώνουν τα οικονομικά μεγέθη των εταιρειών τους ενώ ανέλυσε τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.  

Η ICAP εξέτασε 16.773 επιχειρήσεις όλων των κλάδων εκ των οποίων οι 3.757 διοικούνται από γυναίκες (Διευθύνουσα Σύμβουλος, Γενική Διευθύντρια ή Διαχειρίστρια). Πάνω από το 1/5 αυτών ανήκουν στον τουρισμό.

Τουριστικές είναι και οι οκτώ από τις 500 μεγαλύτερες επιχειρήσεις στην Ελλάδα που διοικούνται από γυναίκες.

Βελτιωμένα οικονομικά μεγέθη

Βελτιωμένες επιδόσεις και έντονη κερδοφορία επέδειξαν οι εταιρείες όλων των κλάδων που διοικούνται από γυναίκες, σύμφωνα με τα βασικά οικονομικά στοιχεία των ετών 2014-2015.

Οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν με σαφώς ικανοποιητικό ρυθμό, κατά 4,8% το 2015/14, σε αντίθεση με το σύνολο των εταιρειών της έρευνας, του οποίου οι συνολικές πωλήσεις κατέγραψαν μικρή μείωση (-1,8%). Παράλληλα, ο κύκλος εργασιών τους απέσπασε το 9,8% των συνολικών πωλήσεων όλων των εταιρειών του δείγματος, το 2015. Αυξημένα κατά περίπου 80,1% ήταν τα κέρδη των εταιρειών αυτών το 2015 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Τα χαρακτηριστικά των επιτυχημένων γυναικών

Πέραν του καθιερωμένου οχτάωρου εργάζεται η μεγάλη πλειονότητα των γυναικών μάνατζερς, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η ICAP στα τέλη του 2016. Το 50% παραμένουν στο γραφείο τους παραπάνω από 10 ώρες.

Η επιμονή /εργατικότητα κατέλαβε τα 2/3 των απαντήσεων στην ερώτηση που αφορά τα κυριότερα χαρακτηριστικά που διακρίνουν τις γυναίκες ανώτατα στελέχη.

Μεγάλο ποσοστό απαντήσεων κατέλαβε και η ηθική (53%), γεγονός το οποίο δείχνει ότι οι γυναίκες- ηγέτες λειτουργούν με ακεραιότητα και πιστεύουν στις προσωπικές τους αξίες, οι οποίες τις οδηγούν στη λήψη των επιχειρηματικών τους αποφάσεων.

Σημαντικό επίσης είναι και το χαρακτηριστικό της δημιουργικότητας, αφού 4 στις 10 θεωρούν ότι αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του χαρακτήρα τους.

Επιπλέον, οι γυναίκες στην κορυφή της εταιρικής διακυβέρνησης είναι επικοινωνιακές (36%) και έχουν την ικανότητα να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τυχόν κρίσεις στον εργασιακό τους χώρο.

Κίνητρα και προβλήματα στο δρόμο για την ανέλιξη

Η ισχυρή επιθυμία για επιτυχία και πραγματοποίηση καριέρας αποτελεί τον κυριότερο παράγοντα που συνέβαλε στην επαγγελματική καταξίωση των γυναικών ανώτατων στελεχών σύμφωνα με το 82% του δείγματος.

Περίπου αντίστοιχο αριθμό απαντήσεων έλαβαν τόσο η αξιοποίηση ευκαιριών (81%), όσο και οι ηγετικές ικανότητες (80%), που ως φαίνεται διαδραμάτισαν καταλυτικό ρόλο στην επαγγελματική τους ανέλιξη.

Εντούτοις, ο δρόμος προς την κορυφή της επαγγελματικής ιεραρχίας δεν υπήρξε εύκολος. Παραπάνω από τις μισές γυναίκες (54%) απάντησαν ότι οι οικογενειακές υποχρεώσεις τους αποτέλεσαν εμπόδιο στην καριέρα τους. Επίσης, ένα αρκετά σημαντικό ποσοστό (46%) αντιμετώπισε προκαταλήψεις λόγω φύλου.

Σε πολλές περιπτώσεις, οι γυναίκες είχαν να αντιμετωπίσουν μια εταιρική κουλτούρα που δεν συνέβαλλε στην επαγγελματική τους ανέλιξη (45%).

Η γυναικεία επιχειρηματικότητα διεθνώς

Οι Η.Π.Α. η Αυστραλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Δανία είναι οι  χώρες με το ευνοϊκότερο περιβάλλον για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα σύμφωνα την πρόσφατη έρευνα “The Female Entrepreneurship Index”1 που διεξήχθη σε 77 χώρες.

Ωστόσο, υπάρχουν διάφοροι ανασταλτικοί παράγοντες της γυναικείας επιχειρηματικότητας παγκοσμίως, όπως η δυσκολία πρόσβασης σε χρηματοδότηση, έλλειψη κεφαλαίων, το θεσμικό πλαίσιο κάθε χώρας κ.ά.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ το επίπεδο εκπαίδευσης των γυναικών αυξάνεται όλο και περισσότερο, δεν συμβαίνει το ίδιο και με τους μισθούς τους, οι οποίοι εξακολουθούν να είναι χαμηλότεροι από των ανδρών.

Επίσης, το ποσοστό των γυναικών που βρίσκονται σε διευθυντικές θέσεις είναι πολύ μικρότερο από των ανδρών, καθώς οι μελέτες δείχνουν ότι μόνο των ένα τρίτο των θέσεων αυτών ανήκει σε γυναίκες, οι οποίες ταυτόχρονα πληρώνονται λιγότερο από ότι οι άνδρες που βρίσκονται στις αντίστοιχες θέσεις. 


Διαβάστε την έρευνα της ICAP: http://dir.icap.gr/mailimages/e-books/LWB/index.html

Πατήστε για να δείτε το infographic της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ημέρα της Γυναίκας

Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.