Η ομάδα «Σκύρος 2016» που έλαβε μέρος σε Παγκόσμιο διαγωνισμό για την Κλιματική Αλλαγή, κατέκτησε την 1η θέση ανάμεσα σε 860 συμμετοχές από 153 Χώρες για το δημοφιλέστερο video με θέμα την Κλιματική Αλλαγή. Η Ομάδα θα βραβευτεί κατά την διάρκεια της Παγκόσμιας Διάσκεψης για την κλιματική αλλαγή που θα γίνει στο Μαρακές του Μαρόκου από την 8η έως την 16 Νοεμβρίου 2016.
Ο τίτλος του βραβευμένου video για την κλιματική αλλάγή CAN WE? …..μας επισημαίνει ότι ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΑΛΛΑΖΕΙ , ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ;
Η ομάδα «Σκύρος 2016» δημιουργήθηκε από τη συνεργασία του Λιμενικού Ταμείου Σκύρου και του Τμήματος Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου με επικεφαλής την υπεύθυνη του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Επικοινωνίας καθηγήτρια κα Κωνσταντίνα Σκαναβή.
Η ομάδα δραστηριοποιήθηκε στο πλαίσιο της Πρακτικής Άσκησης των φοιτητών στο πολλαπλά Βραβευμένο και πληρέστερο Δημόσιο Λιμάνι της Χώρας αυτό της Λιναριάς Σκύρου. Το «Γαλάζιο» Λιμάνι με την «πράσινη απόχρωση» ! Η συνεργασία των δύο Δημόσιων Φορέων ξεκίνησε το 2015, αποτέλεσε Πανελλήνια πρωτοτυπία και συνεχίστηκε το 2016 με περιβαλλοντικές δράσεις στο Λιμάνι όπως, περιβαλλοντική φροντίδα, ανακύκλωση, ενημέρωση επισκεπτών, ίδρυση τουριστικού παρατηρητηρίου, περιβαλλοντικά μονοπάτια, εκδρομές, περιβαλλοντική κατασκήνωση για παιδιά, κινηματογράφος, διαλέξεις κλπ.
Πριν από την επιτυχία στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό είχαν προηγηθεί στο Λιμάνι και για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η 1η Θερινή Ακαδημία για Περιβαλλοντικούς Εκπαιδευτές, και το 1ο Παρατηρητήριο Θαλάσσιου Τουρισμού. Το 2015 από την αντίστοιχη ομάδα , την «Σκύρος 2015» είχε διενεργηθεί Τουριστικό παρατηρητήριο στο Νησί της Σκύρου.
Απώτερος σκοπός των κοινών προσπαθειών του Λιμενικού Ταμείου Σκύρου και του Πανεπιστημίου Αιγαίου είναι η προώθηση Υπεύθυνης Περιβαλλοντικής Συμπεριφοράς και δράσεων που θα επιτρέπουν σε όλους να έχουν δεξιότητες ώστε να συμμετέχουν ενεργά στη λήψη περιβαλλοντικών αποφάσεων. Δηλαδή η παραγωγή Ενεργών Πολιτών σε θέματα Περιβάλλοντος, μέσα από μια προσέγγιση βασισμένη στους άξονες «Εκπαίδευση, Συμμετοχή, Επικοινωνία».