Συμπεράσματα FvW Workshop: Φιλόξενος και ασφαλής προορισμός η Ελλάδα αλλά…

Η Ελλάδα παραμένει ένας εξαιρετικά φιλόξενος και ασφαλής τουριστικός προορισμός που πρέπει όμως να επαναπροσδιορίσει του τουριστικό της προφίλ.


Αυτό είναι επιγραμματικά το κύριο συμπέρασμα του φετινού FVW workshop που συνδιοργανώθηκε στην Αθήνα από τον τουριστικό ειδησεογραφικό οργανισμό της Ευρώπης FVW και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας.

Το συνέδριο ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον γιατί ακούστηκαν και συζητήθηκαν τα ζητήματα εκείνα που απασχολούν τους Γερμανούς και Έλληνες τουριστικούς επιχειρηματίες.

Δεν μπορούσε, ωστόσο, κανείς να παραβλέψει μια γενικευμένη ατμόσφαιρα πίεσης από την πλευρά των Γερμανών την οποία προσπαθούσαν οι Έλληνες ομιλητές και συμμετέχοντες να αποκρούσουν παραθέτοντας τις δυνατότητες της Αθήνας και της Ελλάδας γενικότερα.

Όπως άλλωστε δήλωσε στο Tourism Press ο πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Γιώργος Τσακίρης, το θέμα της πίεσης των τιμών προς τα κάτω από τους τουριστικούς πράκτορες δεν πρόκειται να εκλείψει. Τόνισε όμως ότι “αυτό που προσδοκούμε από το συγκεκριμένο συνέδριο είναι να αντιστραφεί το κλίμα στις τουριστικές αγορές και να αποβεί θετικό για την Ελλάδα”.

Απαισιοδοξία για τη φετινή σαιζόν – ελπίδα για την επόμενη

Οι Έλληνες τουριστικοί επιχειρηματίες αναφέρθηκαν με απαισιοδοξία στη φετινή τουριστική σαιζόν και εναπόθεσαν τις ελπίδες τους σε μία συνεργασία με τους Γερμανούς tour operators για την επόμενη χρονιά.

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του προέδρου της ΕΞΑΑ κ. Αλέξανδρου Βασιλικού: “Κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να επιβιώσουμε για την επόμενη χρονιά. Συμφωνώ ότι είμαστε απαισιόδοξοι για φέτος αλλά πιστεύουμε ότι η Αθήνα έχει τεράστιες προοπτικές”.

Ο πρόεδρος της ΠΟΞ, κ. Γιάννης Ρέτσος τόνισε ότι “Είναι θέμα εικόνας. Η Αθήνα είναι προορισμός city break αλλά οι μόνοι που το γνωρίζουν είναι οι Αθηναίοι” και όσον αφορά το θέμα των τιμών τόνισε ότι “Θα πρέπει να αφήσουμε το θέμα των τιμών στην άκρη και να επικεντρωθούμε σε άλλα στοιχεία για να είμαστε ανταγωνιστικοί”.

Σύμφωνα με τον κ. Γ. Τσακίρη, πρόεδρο του ΞΕΕ, το εργατικό κόστος στην Ελλάδα αποτελεί το 39% του συνολικού κόστους λειτουργίας ενώ στην Τουρκία αντίστοιχα το 9%.

Ο κ. Αντώνης Καμπουράκης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, αναφέρθηκε στα προβλήματα ρευστότητας των ελληνικών ξενοδοχείων ενώ την καταστάση δυσχεραίνει η άρνηση των τραπεζών να διοχετεύσουν την αγορά με χρήματα.

Συμπεράσματα Συνεδρίου:

Τα επίσημα συμπεράσματα του συνεδρίου όπως ανακοινώθηκαν από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο είναι τα ακόλουθα:

  • Οι Τour Οperators επισήμαναν ότι η Ελλάδα δεν έχει προσαρμόσει το τουριστικό προφίλ της στις ανάγκες του σύγχρονου τουρίστα. Εντούτοις, εξακολουθεί να αποτελεί εν δυνάμει τον πιο ελκυστικό προορισμό στην Ευρώπη κατά τους Γερμανούς με ποσοστό 67% σε σχετική έρευνα που διεξήγαγαν.
  • Η Ελλάδα έχει μείνει συνυφασμένη με την εικόνα του «Ζορμπά» και εμμένει να πουλά τα αρχαία της μνημεία με τη λογική της δεκαετίας του ’60, που όχι μόνο έχει ξεπεραστεί, αλλά δεν ενδιαφέρει πλέον το σύγχρονο τουρίστα, που αναζητά να βιώσει την πολιτιστική εμπειρία με διαφορετικό τρόπο, να απολαύσει το φαγητό και τη διασκέδαση, όπως και ο ντόπιος πληθυσμός. Όπως σημείωσαν χαρακτηριστικά, η νέα γενιά δεν ξέρει τι είναι ο «Ζορμπάς» και ο «Καζαντζάκης», ενώ η χώρα οφείλει να αναδείξει τα πολιτιστικά της πλεονεκτήματα, διορθώνοντας το service και τις υποδομές της.
  • Η Αθήνα δεν έχει καταφέρει να αποκτήσει τουριστικό στίγμα, ανάλογο της Βαρκελώνης και του Βερολίνου, παρόλο που οι δυνατότητές της σε ποικιλία τοπίου, πολιτιστικών υποδομών και διασκέδασης είναι ανεξάντλητες. Εξάλλου -προσθέτουν- οι εικόνες της πρωτεύουσας με απεργίες, διαδηλώσεις και φθορές δεν αποτελούν ελληνικό φαινόμενο, συμβαίνουν παντού και είναι πολύ εύκολο να ξεχαστούν και να αντιστραφεί το κλίμα. Ειδικά για την Αθήνα τόνισαν την ανάγκη δημιουργίας ενός νέου master plan.

  • Η Ελλάδα πρέπει να στραφεί και στη λεγόμενη «Τρίτη Ηλικία» η οποία διευρύνει συνεχώς τα μερίδια της σε όλο τον κόσμο ταξιδεύοντας περισσότερο.

  • Οι ξενοδόχοι πρέπει να εκσυγχρονίζουν διαρκώς το προϊόν τους και να το προσαρμόζουν χωρίς καθυστερήσεις στις απαιτήσεις της πελατείας τους.

  • Η εύκολη πρόσβαση στους νησιωτικούς προορισμούς με πυκνά και σταθερά δρομολόγια εξακολουθεί να αποτελεί ζητούμενο από τους γερμανούς τουριστικούς επιχειρηματίες.
Ταυτότητα του συνεδρίου

Το workshop έλαβε χώρα σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας και ολοκληρώθηκε την περασμένη Δευτέρα μετά από επίσκεψη των κορυφαίων Γερμανών Tour Operators και δημοσιογράφων σε προορισμούς που αναδεικνύουν το τουριστικό προϊόν της χώρας, δίνοντας παράλληλα το μήνυμα στους προσκεκλημένους, αλλά και στους εκατοντάδες χιλιάδες αναγνώστες του FVW, ότι η Αθήνα και η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι ένας εξαιρετικά ελκυστικός, φιλόξενος και ασφαλής τουριστικός προορισμός.

Χαρακτηριστική ήταν η αναφορά του Προέδρου του ΞΕΕ κ. Γιώργου Τσακίρη : «Νομίζω ότι τίποτα δεν θα μπορούσε να εμπεδώσει την αίσθηση της ασφάλειας σε εσάς τους ίδιους, στους συνεργάτες και αναγνώστες σας, περισσότερο από το να βρεθείτε ακριβώς στο κέντρο της Αθήνας, που με τόσες εικόνες αναταραχής έχει τροφοδοτήσει τα διεθνή ΜΜΕ τα τελευταία δύο χρόνια, ακριβώς δύο ημέρες πριν από την πιο σημαντική και φορτισμένη εκλογική αναμέτρηση των τελευταίων 30 ετών και να περιηγηθείτε στην πόλη με τα πόδια και με το μετρό, να δείτε και να γευτείτε τις κλασικές και σύγχρονες ομορφιές της και όλα αυτά με απόλυτη ασφάλεια».

Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.