Τα ρομπότ θα κατακτήσουν τα ξενοδοχεία ως το 2020;

StockSnap_robot-web

Πηγή φωτογραφίας: stocksnap.io/ Alex Knight


Τα ρομπότς έχουν κάνει δυναμική είσοδο στις τουριστικές επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια  συμπληρώνοντας ή και αντικαθιστώντας σε κάποιες περιπτώσεις τον άνθρωπο. Ποια η αποδοχή από τους ταξιδιώτες και ποιες οι προκλήσεις για το ανθρώπινο δυναμικό.

Τα ξενοδοχεία Marriott και Hilton είναι μερικές μόνο από τις επιχειρήσεις που έχουν «προσλάβει» ρομπότς για την εξυπηρέτηση των πελατών τους, ενώ στην Κίνα και την Ιαπωνία έχουν δημιουργηθεί ξενοδοχεία που λειτουργούν αποκλειστικά με ρομπότς.

Δεν σταματούν, όμως, μόνο στα ξενοδοχεία. Ρομπότ για την εξυπηρέτηση των πελατών υπάρχουν πλέον και στα αεροδρόμια και στα καταστήματα λιανικής πώλησης.

Το μέλλον τους στην τουριστική αγορά θα εξαρτηθεί από την αποδοχή των ταξιδιωτών και όπως φαίνεται από την παγκόσμια έρευνα της Travelzoo το 2016, δεν ταιριάζουν ακόμη σε όλες τις κουλτούρες ταξιδιωτών και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν πλήρως όλες τις θέσεις εργασίας. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα μπορούσε να υπάρξει μεγαλύτερη αποδοχή στο μέλλον. Άλλωστε, όπως αναφέρει η έρευνα, οι ταξιδιώτες έως το 2020 θα περιμένουν να βρουν ένα ρομπότ στις διακοπές τους.

Ποιοί ταξιδιώτες θέλουν τα ρομπότ στα ξενοδοχεία

Κινέζοι, Βραζιλιάνοι και Ιάπωνες ταξιδιώτες είναι περισσότερο δεκτικοί με τα ρομπότς – εργαζόμενους. Μάλιστα, τα 2/3 των Ιαπώνων θα προτιμούσαν τα ρομπότ ρεσεψιονίστ να μοιάζουν με μηχανές.

Οι Ευρωπαϊκοί λαοί από την άλλη πλευρά αναζητούν περισσότερο την ανθρώπινη επαφή και επικοινωνία στις διακοπές τους, οπότε εμφανίζονται στην έρευνα ως οι ταξιδιώτες που θα αργήσουν να αποδεχθούν τα ρομπότς.

Οι Γερμανοί και οι Γάλλοι ταξιδιώτες είναι οι λιγότερο θετικοί στην προοπτική να τους εξυπηρετήσει ένα ρομπότ στις διακοπές τους ενώ 1 στους 2 Βρετανούς δέχονται τα ρομπότς στα ξενοδοχεία αρκεί να συνοδεύονται από ανθρώπους εργαζόμενους. Με τους Βρετανούς συμφωνεί και τα 2/3 των Ισπανών.

Πάνω απο το 50% των Αμερικανών ταξιδιωτών δήλωσαν ότι θα προτιμούσαν να τους υποδεχθεί ένα ρομπότ στη ρεσεψιόν που να μπορεί να απαντήσει σε όλες τους τις ερωτήσεις παρά ένας άνθρωπος που δεν θα μπορεί να τους δώσει όλες τις πληροφορίες που θα του ζητήσουν.

Βελτίωση των υπηρεσιών βλέπουν οι ταξιδιώτες

Σχεδόν τα ¾ των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι τα ρομπότς θα βελτιώσουν τις υπηρεσίες που παρέχονται από τα ξενοδοχεία, κυρίως όσον αφορά το θυρωρείο (73%), το σέρβις (69%) και το room service (68%).

Αν και οι περισσότεροι δήλωσαν ότι θα μπορούσαν εύκολα να δεχθούν ένα ρομπότ να τους μεταφέρει τις βαλίτσες και να τους φέρει πρωϊνό στο δωμάτιο ή να αλλάξει σεντόνια, δεν θα ήθελαν να δουν στη ρεσεψιόν ένα ρομπότ μόνο του χωρίς να υπάρχει κι ένας άνθρωπος ρεσεψιονίστ.

Ρομπότς εναντίον ανθρώπων: Σε ποιούς τομείς υπερτερούν

Οι θυρωροί των ξενοδοχείων, είναι πολύ πιθανόν να αντικατασταθούν με ρομπότς στο άμεσο μέλλον, καθώς η πλειονότητα (62%) όσων συμμετείχαν στην έρευνα της TravelZoo δήλωσαν ότι τα ρομπότς θα ήταν καλύτερα σε αυτήν τη θέση από ότι είναι οι άνθρωποι.

Οι θέσεις εργασίας στον τουρισμό και που πιστεύεται ότι τα ρομπότς θα έκαναν καλύτερη δουλειά. Με πράσινο είναι τα ρομπότς και με μπλε οι άνθρωποι.

Δύο στους τρεις επίσης (57%) πιστεύουν ότι τα ρομπότς θα έκαναν καλύτερη δουλειά στο room service.

Από την άλλη πλευρά, στα τμήματα της ρεσεψιόν, των κρατήσεων και του μπαρ  τα ρομπότς έχουν μικρότερη αποδοχή και οι ταξιδιώτες πιστεύουν ότι οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν τη δουλειά καλύτερα.

Ο Πέππερ, ο Μάριο και το «παράξενο» ξενοδοχείο της Ιαπωνίας

Henn na Hotel: Το παράξενο ξενοδοχείο της Ιαπωνίας

Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.