Περίπου 9 στις 10 τουριστικές επιχειρήσεις διαθέτουν ιστοσελίδα στο διαδίκτυο, σύμφωνα με την έρευνα που διεξήγαγε το Tourism Press.
Στην έρευνα, η οποία έγινε μέσω διαδικτύου, συμμετείχαν 136 επιχειρήσεις του τουρισμού, η πλειονότητα των οποίων προήλθε από τα ξενοδοχεία (44,4%) και 13,9% από Τουριστικά Γραφεία.
Το 94,4% απάντησε ότι διαθέτει ιστοσελίδα, το 58,3% διαθέτει παρουσία στα social media ενώ μόλις ένα 13,9% διαθέτει blog.
Διαδικτυακή παρουσία: Καθαρά προσωπική υπόθεση
Είτε πρόκειται για την ανανέωση της ιστοσελίδας, είτε για την παρουσία στα social media, οι ιδιοκτήτες των τουριστικών επιχειρήσεων, σε ποσοστό 41%, ασχολούνται οι ίδιοι ή μέλη της οικογένειάς τους.
Το 38,9% απάντησε ότι ασχολούνται στελέχη της επιχειρησής τους, το 13,9% απευθύνεται σε εξωτερικούς συνεργάτες ενώ μόλις το 5,6% συνεργάζεται με εξειδικευμένη εταιρεία.
Facebook αγάπη μου!
Με 0,5 εκ. δις χρήστες το facebook θα μπορούσε να είναι η τρίτη πολυπληθέστερη χώρα στον κόσμο.
Έτσι, δεν είναι προς έκπληξη το γεγονός ότι 7 στους 10 απάντησαν ότι το facebook χρησιμοποιούν περισσότερο από τα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ακολουθεί το Google + με 22,2% ενώ Twitter και linkedin συγκέντρωσαν από 5,6% έκαστο.
Αύξηση του budget για online ενέργειες
Η φύση του διαδικτύου επιτρέπει στις επιχειρήσεις να έχουν παρουσία με χαμηλό κόστος. Στο πλαίσιο αυτό, το 63,9% των συμμετεχόντων απάντησαν ότι δαπανούν για online ενέργειες μέχρι 1.000 ευρώ το χρόνο ενώ το 27,8% από 1.000 – 5.000 ευρώ. Μόλις το 8,3% απάντησε ότι δαπανά άνω των 5.000 ευρώ.
Το 83,3% των συμμετεχόντων απάντησαν ότι επενδύουν τα χρήματά τους περισσότερο στη λειτουργία της ιστοσελίδας τους, το 33,3% σε social media marketing και το 25% σε Adwords.
Το 80% των συμμετεχόντων απάντησε ότι οι online ενέργειες καταλαμβάνουν από 0-20% του συνολικού προϋπολογισμού τους, ωστόσο, όπως οι ίδιοι αναφέρουν την τελευταία δεκαετία, ο ρυθμός μεταβολής είναι πάνω από 50% σε σχέση με τις offline ενέργειες.
Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι οι τουριστικές επιχειρήσεις εντάσσουν ολοένα και περισσότερο την προώθηση μέσω διαδικτύου στον προϋπολογισμό τους ενώ παράλληλα μειώνουν τις offline ενέργειες.
Παρόλα αυτά, από ότι φαίνεται και από την έρευνα, οι τουριστικές επιχειρήσεις ενώ γνωρίζουν τη σημασία στρατηγικού σχεδιασμού της παρουσίας τους στο διαδίκτυο, ενεργούν περιστασιακά βάσει αυτού.
Μόλις το 22,2% απάντησε ότι ενεργεί πάντα βάσει στρατηγικού σχεδιασμού ενώ το 61,1% τις περισσότερες φορές. Το 13,9% απάντησε καμιά φορά και το 2,8% δεν εφαρμόζει ποτέ συγκεκριμένη στρατηγική.
Κίνδυνοι & Προβλήματα στο διαδίκτυο
Αν και οι περισσότεροι δεν εντοπίζουν κάποιο συγκεκριμένο κίνδυνο ή πρόβλημα στο διαδίκτυο, αναφέρθηκαν τα εξής ζητήματα:
- Social media integration
- Έλλειψη ελέγχου απο τους φορείς για τη νομιμότητα καταλυμάτων που παρουσιάζονται/προσφέρονται
- η αντιγραφή,ο ανταγωνισμος στις τιμές πωλήσεων
- Παραπληροφόρηση
- Δυσκολία στη διαχείριση φήμης της επιχείρησής μου.