Συμβουλές

6 στρατηγικές αύξησης της ταμειακής ρευστότητας της επιχείρησής σας

του Σέργιου Μαζαράκη*

Μια σημαντική ενέργεια ενός επιχειρηματία για να αναπτύξει την επιχείρησή του είναι η πρόβλεψη καθώς και ο αποτελεσματικός προγραμματισμός της ταμειακής ρευστότητας.

Το πρόβλημα της χαμηλής ταμειακής ρευστότητας προέρχεται τις περισσότερες φορές από εσωτερικούς παράγοντες. Είναι καθήκον του επιχειρηματία να ανακαλύψει και να διορθώσει τις πραγματικές αιτίες που προκαλούν και ενδυναμώνουν αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση.

Σας παραθέτουμε έξι βασικές στρατηγικές για αύξηση της ταμειακής ρευστότητας μιας επιχείρησης, τις οποίες θα πρέπει να εξετάζετε σε τακτά χρονικά διαστήματα:

Ελέγξτε τα έξοδά σας. Ποτέ μην επιτρέπετε να γίνονται αγορές αν δεν έχει προηγηθεί η σχετική έγκριση τους και παροτρύνετε το προσωπικό σας να έχει τα μάτια του ανοιχτά σε νέους τρόπους μείωσης των εξόδων. Εφαρμόστε νέες τεχνολογίες που θα σας επιτρέψουν να μειώσετε σημαντικά τα κόστη σας. Επίσης, ελέγχετε σε εβδομαδιαία βάση τα έξοδά σας, κάντε έναν αποτελεσματικό οικονομικό προγραμματισμό και μάθετε να λέτε ΟΧΙ σε νέες αγορές, ή σε οτιδήποτε δεν συμβάλλει στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας. Τέλος, εξετάζετε προσεκτικά τις συναλλαγές σας και φροντίστε να κρατάτε πάντα ενημερωμένα τα αρχεία σας.

Μειώστε το κόστος των προϊόντων ή των υπηρεσιών που πουλάτε. Φροντίστε να διαπραγματευθείτε τους όρους με τους προμηθευτές σας και βέβαια αναζητήστε νέους, αν οι υφιστάμενοι δεν σας καλύπτουν σχετικά με την τιμή που αγοράζετε από αυτούς.

Τιμολογείστε σωστά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας την σχέση μεταξύ τιμής και ποσότητας που πουλάτε, το μέσο διαφήμισης που επιλέγετε, καθώς και το κόστος των ενεργειών marketing. Επίσης δεν θα πρέπει να παραβλέπετε τον τρόπο που τιμολογεί ο ανταγωνισμός.

Αντιμετωπίστε αποτελεσματικά αυτούς που σας χρωστούν χρήματα. Ελέγχετε πάντα την φερεγγυότητα των πελατών σας και των συνεργατών σας. Μην καθυστερείτε να τιμολογείτε τον πελάτη σας. Μην επιτρέπετε να περνάει χρόνος όταν υπάρχουν ανεξόφλητα υπόλοιπα. Διεκδικήστε τα συστηματικά και όπου χρειαστεί διαπραγματευτείτε το οφειλόμενο ποσό με νέους όρους και πάντα γραπτώς.

Διαχειριστείτε με σύνεση τα αποθέματά σας. Παρακολουθείτε διαρκώς τα αποθέματά σας. Μην αυξάνετε το απόθεμα αλλά ούτε και να επιτρέπετε να υπάρχουν ελλείψεις καθώς και οι δύο καταστάσεις αυτές επηρρεάζουν καθοριστικά την ταμειακή σας ρευστότητα. Όταν χρειάζεται να αυξήσετε το απόθεμά σας, φροντίστε η αγορά του να είναι σε μεγάλη ποσότητα ώστε να πετύχετε χαμηλότερες τιμές.

Αξιοποιείστε αποτελεσματικά τα περιουσιακά σας στοιχεία. Φροντίστε να απαλλαγείτε από τα περιουσιακά στοιχεία που σας «παγιδεύουν» κεφάλαιο το οποίο διαφορετικά θα αξιοποιούνταν πιο κατάλληλα. Μπορεί η εποχή αυτή να μην ενδείκνυται για πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων, όμως δεν θα πρέπει να αποθαρρύνεστε. Εξετάστε το καθένα από αυτά και αξιολογείστε αν θα πρέπει να παραμείνει ή να πουληθεί, πάντα σε σχέση με τις ευκαιρίες και τις ανάγκες που υπάρχουν την δεδομένη χρονική στιγμή.

Η ρήση «Το μετρητό είναι ο βασιλιάς» είναι πιο αληθινή από ποτέ αυτή τη περίοδο. Οι επιχειρήσεις που καταφέρνουν να έχουν ταμειακή ρευστότητα έχουν και το «πάνω χέρι» σε διαπραγματεύσεις και απολαμβάνουν καλύτερους όρους, αξιοποιούν άμεσα ευκαιρίες που εμφανίζονται και τέλος βαδίζουν με πιο σταθερά βήματα στο μέλλον, παρέχοντας ένα ασφαλές περιβάλλον στον επιχειρηματία και στο προσωπικό του.

*Ο κος Μαζαράκης Σέργιος είναι ιδιοκτήτης της συμβουλευτικής εταιρείας Business Coaching Lab. Οι σύμβουλοι επιχειρήσεων της εταιρείας Business Coaching Lab παρέχουν συγκεκριμένα προγράμματα συμβουλευτικής καθοδήγησης και βοηθούν αποτελεσματικά τους ιδιοκτήτες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στην βελτίωση του marketing, στην αύξηση πωλήσεων, στην οργάνωση και διοίκησή τους. Εξειδικεύονται στο business coaching, family business coaching, marketing and sales coaching. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το www.businesscoachinglab.gr και συμπληρώστε το Τεστ Αξιολόγησης της Επιχείρησης

Μοιραστείτε τα νέα

Similar Posts

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.