Οι bloggers πρόκειται να φιλοξενηθούν στην Αθήνα κατά τη διάρκεια 7 συνεχόμενων εβδομάδων, τον Σεπτέμβριο και Οκτώβριο. Ο κάθε blogger αντιπροσωπεύει ένα είδος επισκέπτη της Αθήνας (luxury, budget, family, culture, shopping, gastronomy, nightlife κ.λπ). Κατά τη διάρκεια της 3ήμερης διαμονής του, ο κάθε blogger θα βιώσει επιλεγμένες «Αθηναϊκές στιγμές» σύμφωνα με το προφίλ του, ενώ παράλληλα, κατά τη διάρκεια της φιλοξενίας τους, θα αναλάβουν τη διαχείριση των σύγχρονων μέσων κοινωνικής δικτύωσης της πόλης (THIS IS ATHENS!) και με αυτό τον τρόπο θα διαδώσουν τις εμπειρίες τους σε συνδυασμό με τα δικά τους social media, σε όλο τον κόσμο.
Στο πλαίσιο αυτό, το Γραφείο Συνεδρίων και Επισκεπτών του δήμου Αθηναίων δημιούργησε τις συνθήκες και τις συνεργασίες για την εφαρμογή του experience design στη πόλη μας ενώ στοχεύει στην αξιοποίηση της σημαντικής δυναμικής που εμφανίζει η Αθήνα ως προς τις ροές επισκεπτών και παράλληλα έχει σχεδιαστεί στο πλαίσιο της μακροπρόθεσμης Στρατηγικής και του Επιχειρησιακού Σχεδίου του Δήμου Αθηναίων για την περίοδο 2013-2017.
Σύμφωνα με τα παραπάνω, στις 3 Σεπτεμβρίου, διοργανώθηκε στο Impact Hub το This is Athens – Experience Design Workshop κατά τη διάρκεια του οποίου, διακεκριμένοι Tourism Opinion influencers, τοπικοί πάροχοι τουριστικών υπηρεσιών (ΕΟΤ, Aegean airlines, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, ΟΑΣΑ, ΣΕΤΕ, ΗΑΤΤΑ κ.α.), εκπρόσωποι του δήμου, επιλεγμένοι εκδότες Lifestyle media, ειδικοί του experience design από το εξωτερικό, μέλη της κοινότητας των αθηναίων εθελοντών του προγράμματος This is MY Athens καθώς και επαγγελματίες νεοφυών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο ευρύ πεδίο της παροχής τουριστικών υπηρεσιών, συνεργάστηκαν για να επανασχεδιάσουν την εμπειρία του επισκέπτη της Αθήνας.
Οι περισσότεροι από 50 συμμετέχοντες, μέσα από μία διαδραστική εκπαιδευτική διαδικασία, ανακάλυψαν τρόπους διατύπωσης προτάσεων για το πως οι επισκέπτες θα μπορούσαν να βιώσουν μια «τέλεια ημέρα» (Perfect Day) στον προορισμό και να ενισχύουν την αλληλεπίδραση τους με αυτόν, σε όλα τα στάδια εξέλιξης της τουριστικής εμπειρίας. Μέσα από την διαδικασία αυτή, αποτυπώθηκε μια σειρά από ιδιαίτερες στιγμές της τουριστικής Αθήνας οι οποίες αντιπροσωπεύουν τις πλέον αυθεντικές εμπειρίες του προορισμού, βρίσκονται σε συνάφεια με τις κατηγορίες ταξιδιωτών που επισκέπτονται την πόλη και πρόκειται να ενσωματωθούν στο πρόγραμμα των εθελοντικών περιηγήσεων.
Σκοπός του προγράμματος ήταν η ανάδειξη πρωτότυπων και συναρπαστικών εμπειριών που εδραιώνουν την ταυτότητα του προορισμού στη συνείδηση των επισκεπτών, με βάση τις προσδοκίες των επισκεπτών αλλά και το κατά πόσο ο προορισμός ανταποκρίνεται επιτυχώς σε αυτές τις προσδοκίες.
Το experience design, η προσπάθεια σχεδιασμού μιας συνολικής εμπειρίας για τον επισκέπτη, αποτελεί την πιο δυναμική τάση στον τουρισμό διεθνώς.
Απώτερος στόχος του Γραφείου Συνεδρίων και Επισκεπτών Αθηνών ήταν να δημιουργηθεί μία ιδανική λίστα από Αθηναϊκές εμπειρίες για τον κάθε ένα από τους διαφορετικούς τύπους επισκεπτών της πόλης και εν συνεχεία να τις βιώσουν οι οκτώ διακεκριμένοι ξένοι, ταξιδιωτικοί bloggers.
To workshop διοργανώθηκε για λογαριασμό του Γραφείου Συνεδρίων & Επισκεπτών του Δήμου Αθηναίων από την TOPOSOPHY στο πλαίσιο του έργου αναβάθμισης του προγράμματος This Is MY Athens.
Eισηγητές του προγράμματος, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Athens ImpactHub, ήταν οι Martin Schobert, Διευθύνων Σύμβουλος τηςΤourismusdesign, Michael Fenböck, Project Manager της Τourismusdesignκαι Μανώλης Ψαρρός, Διευθύνων Σύμβουλος της Toposophy.