Τι πρέπει να ελέγξετε πριν αλλάξετε την ιστοσελίδα σας

του Σέργιου Μαζαράκη*
Όλο και περισσότεροι επιχειρηματίες έχουν πλέον αντιληφθεί πόσο σημαντικό ρόλο παίζει το internet στην ανάπτυξη της επιχείρησής τους. Συνειδητοποιημένοι για αυτήν την πραγματικότητα, δημιουργούν μια εταιρική ιστοσελίδα και κάνουν marketing για να την προωθήσουν.

Βάζουν προσοχή, ενέργεια, επενδύουν χρόνο και χρήματα για να την ετοιμάσουν ώστε να είναι όμορφη, αντιπροσωπευτική, ξεχωριστή, να εμπνέει εμπιστοσύνη στους επισκέπτες, να είναι πρακτική κ.λπ.

Στη συνέχεια, είτε μόνοι τους είτε με τη βοήθεια ενός συμβούλου marketing κάνουν τις απαραίτητες ενέργειες internet marketing όπως SEO, Google Adwords, affiliate marketing, email marketing, article marketing, social media marketing κ.λπ. για να προσεγγίσουν με το σωστό τρόπο τους υποψήφιους πελάτες τους. Και από τον κόπο τους, αρχίζουν να φαίνονται κάποια αποτελέσματα, εφόσον κάνουν συστηματικά και σωστά τις κινήσεις που πρέπει!

Αν τα τελευταία είναι αρκετά, τότε είναι ικανοποιημένοι από την επένδυσή τους. Διαφορετικά, τις περισσότερες φορές θα πάνε να δημιουργήσουν μια νέα ιστοσελίδα αν δεν τα παρατήσουν και αποφασίσουν ότι το internet δεν είναι για αυτούς. Και ξεκινάνε από την αρχή τη διαδικασία. Νέα κείμενα, νέο περιεχόμενο στο site, νέα μορφή, ίσως να αλλάξουν κατασκευαστή ιστοσελίδας ή συνεργάτη για την προώθησή της και ούτω κάθ΄εξής. Είναι όμως κάτι τέτοιο αρκετό;

Στο σημείο αυτό, πρέπει ο κάθε επιχειρηματίας να κατανοήσει ότι μια ιστοσελίδα δεν είναι κάτι στατικό. Το ίδιο ισχύει και για το marketing της επιχείρησής του όπως και για τα υπόλοιπα τμήματά της. Είναι μια διαδικασία που πάντα εξελίσσεται.

Δεν μπορεί κανείς να συνεχίζει να κάνει τα ίδια πράγματα και να έχουν την ίδια επιτυχία όπως στο παρελθόν.

Τα πάντα πρέπει να ανανεώνονται στο βαθμό που χρειάζεται και απαιτείται από τις συνθήκες που διαμορφώνονται. Νέα εργαλεία παρουσιάζονται, νέες τεχνικές, νέα συστήματα.

Πότε θα πρέπει κανείς να αλλάξει κάτι; Μόνο αφού το έχει παρατηρήσει, το έχει παρακολουθήσει προσεκτικά, αναλύσει και αξιολογήσει τα αποτελέσματά του έχοντας καταλήξει σε συγκεκριμένα συμπεράσματα και αποδείξεις.

Γιατί αλλάζει κανείς ιστοσελίδα; Μήπως επειδή την έχει βαρεθεί; Είπαν κάποιοι άλλοι ότι πρέπει να αλλάξει; Επειδή ο ανταγωνισμός έχει μια «καλύτερη»;

Πριν αλλάξει ή βελτιώσει την υφιστάμενη ιστοσελίδα του, θα πρέπει να αφιερώσει λίγο χρόνο για να ξεκαθαρίσει τα παρακάτω: Ποιο στόχο θέλει να πετύχει; Με ποια κριτήρια θα πρέπει να προβεί στις όποιες αλλαγές; Ποιους στόχους θέλει να πετυχαίνουν οι σελίδες του site; Και βεβαίως, ποια θα είναι η τοποθέτησή της σε σχέση με τον ανταγωνισμό και η στρατηγική στο περιεχόμενό της;

Οι παραπάνω ερωτήσεις αποτελούν προϋπόθεση πριν δώσει κανείς τα χρήματά του για δεύτερη ή και τρίτη φορά για την κατασκευή μιας νέας ιστοσελίδας ή τη βελτίωση της υπάρχουσας.

Είναι σημαντικό να γνωρίζει ποια σελίδα του site είναι αυτήν τη στιγμή περισσότερο αποτελεσματική από τις υπόλοιπες. Με άλλα λόγια, ποια σημειώνει μεγαλύτερο ποσοστό μετατροπής επισκεπτών σε υποψήφιους πελάτες ή πελάτες; Σίγουρα, οι επισκέπτες της έκαναν κλικ περισσότερο σε κάποια σημεία της σε σχέση με κάποια άλλα. Αυτό δεν είναι βασικό που πρέπει να γνωρίζει πριν αλλάξει όλη τη μορφή της;

Θα πρέπει απαραιτήτως να ελέγξει ή να πειραματιστεί σε διαφορετικές εκδοχές ενός συγκεκριμένου τμήματος ή ακόμη και μιας ολόκληρης σελίδας του site για να δει τι χρειάζεται να προσθέσει, να αφαιρέσει, να βελτιώσει ή να διαφοροποιήσει πριν δώσει περισσότερα χρήματα για να την αλλάξει.

Τι μπορεί να φταίει που δεν είναι αποτελεσματική μια ιστοσελίδα; Ο καθένας μας πρέπει να λαμβάνει σοβαρά υπόψη αυτά που ακολουθούν. Το κείμενο, τις εικόνες της, τα call to actions, τους τίτλους που μπορεί να μην είναι ελκυστικοί, τη μορφή. Το πόσο εμπνέει εμπιστοσύνη. Και βεβαίως, τον τρόπο προώθησής της.

Στο δίλημμα να αλλάξω ιστοσελίδα ή να βελτιώσω τον τρόπο προώθησής της, προκύπτει μια παράμετρος που λέγεται split testing ή A/B testing. Σημαίνει πειραματίζομαι με την υπάρχουσα ιστοσελίδα – αφού έχω συλλέξει και παρατηρήσει τα στοιχεία – για να δω πώς λειτουργεί πριν κάνω τις οποιεσδήποτε αλλαγές. Μόνο έτσι μπορώ να νιώθω σίγουρος για τις επόμενες κινήσεις μου. Όποιες κι αν είναι αυτές.

Σίγουρα, δεν είναι δική σας δουλειά να γνωρίζετε όλες τις διαδικασίες αυτές. Όμως, τώρα έχετε μια ιδέα, έστω αμυδρή, για τις διαδικασίες που προηγούνται της βελτίωσης ή αλλαγής μιας ιστοσελίδας.

Οι καιροί είναι δύσκολοι. Πριν ξοδέψετε τα χρήματά σας και αφιερώσετε πολύτιμο χρόνο, ελέγξετε προσεκτικά διαφορετικές εκδοχές, πειραματιστείτε και στη συνέχεια, έχοντας αποκτήσει τα δεδομένα που χρειάζεστε, αποφασίστε!

Καλή σας επιτυχία!

*Ο κος Μαζαράκης Σέργιος είναι ιδιοκτήτης της συμβουλευτικής εταιρείας Business Coaching Lab. Οι σύμβουλοι επιχειρήσεων της εταιρείας Business Coaching Lab παρέχουν συγκεκριμένα προγράμματα συμβουλευτικής καθοδήγησης και βοηθούν αποτελεσματικά τους ιδιοκτήτες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στην βελτίωση του marketing, στην αύξηση πωλήσεων, στην οργάνωση και διοίκησή τους. Εξειδικεύονται στο business coaching, family business coaching, marketing and sales coaching. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το www.businesscoachinglab.gr και συμπληρώστε το Τεστ Αξιολόγησης της Επιχείρησης
Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.