Όσοι ασχολούνται με το μάρκετινγκ επισιτιστικών επιχειρήσεων εστιάζουν κυρίως σε στρατηγικές target marketing.
Ωστόσο, μία νέα μελέτη του Πανεπιστημίου Cornell καταδεικνύει ότι το μαζικό μάρκετινγκ (mass marketing) μπορεί να είναι πιο αποτελεσματικό.
Η μελέτη επιδίωξε να δοκιμάσει την αποτελεσματικότητα του target marekting καθόρίζοντας το βαθμό στον οποίο μια συγκεκριμένη επωνυμία εστιατορίου μοιράζεται τους πελάτες της με ανάλογες επιχειρήσεις.
Η ανάλυση έδειξε ότι η έκταση της κατανομής εξηγείται σχεδόν πλήρως από το μερίδιο αγοράς του εστιατορίου, και όχι από τα κοινά στα οποία στοχεύει στην αγορά. Αυτό συμβαίνει ακόμη και μεταξύ εστιατορίων με διαφορετικές τιμές και φιλοσοφία.
Κάθε επισιτιστική επιχείρηση μοιράζεται τους πελάτες της σε αναλογία με τα μερίδια των άλλων αντίστοιχων επιχειρήσεων και αντιστρόφως ανάλογα με το δικό της μερίδιο πελατών.
Έτσι, μεγάλες επισιτιστικές επιχειρήσεις τείνουν να μην μοιράζονται τους πελάτες όσο οι αντίστοιχες μικρότερες. Αυτό το μοτίβο των δεδομένων δείχνει ότι οι διάφορες επισιτιστικές επιχειρήσεις δεν προσελκύουν ουσιαστικά διαφορετικούς τύπους καταναλωτών, επομένως τα εστιατόρια θα πρέπει να στοχεύουν περισσότερο στην αύξηση των ενεργειών μάρκετινγκ προς όλα τα είδη πελατών.
“Η κοινή λογική και μέχρι τώρα γνώση μεταξύ ερευνητών και στελεχών της αγοράς ότι το target marketing είναι ο τρόπος να ενισχύσεις το μερίδιο σου στην αγορά”, αναφέρει η υπεύθυνη της έρευνας κα Lynn, καθηγήτρια του Τμήματος Διοίκησης Επισιτιστικών Επιχειρήσεων στο Cornell, “ωστόσο,” όπως συνεχίζει “η έρευνα που διεξήγαγα αποδεικνύει ότι η συγκεκριμένη αγορά δεν είναι τόσο διαφοροποιημένη-δηλαδή οι πελάτες μετακινούνται από τον ένα τύπο εστιατορίου σε έναν άλλον, σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό σε αναλογία με το μερίδιο αγοράς κάθε επωνυμίας. Για το λόγο αυτόν, πιστεύω ότι οι στρατηγικές μαζικού μάρκετινγκ θα είναι περισσότερο επιτυχημένες στην προσέλκυση πελατών από τις στοχευμένες προσεγγίσεις.”
Το Tourism Press είναι το ηλεκτρονικό περιοδικό για τη γνώση και την καινοτομία στον τουρισμό, που από το 2011 έχει ενεργή παρουσία στο διαδικτύο. Όραμα του είναι να αποτελέσει μία δεξαμενή γνώσεων και καλών πρακτικών στον τουρισμό κι ένα εργαλείο δουλειάς για όσους δραστηριοποιούνται στον κλάδο, συμβάλλοντας στη βελτίωση των επαγγελματικών δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού και εμμέσως στη βελτίωση της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος. Απευθύνεται σε όλο το φάσμα του τουρισμού: επιχειρηματίες, εργαζομένους, σπουδαστές, εκπαιδευτικούς και σε όσους αναζητούν συμβουλές και ιδέες για να βελτιώσουν τη δουλειά τους και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους.