Εμπνέομαι Πρωτοσέλιδα Τάσεις

Δεξιότητες στον τουρισμό στη μετά τον κορωνοϊό εποχή

Φωτογραφία από Angelo Esslinger από το Pixabay

Η πανδημία του κορωνοϊού έχει επιταχύνει αλλαγές που συντελούνταν τα προηγούμενα χρόνια στον εργασιακό χώρο. Νέες δεξιότητες που έκαναν δειλά δειλά την εμφάνισή τους πριν το 2019, στη μετά τον κορωνοϊό εποχή, θα αποτελούν απαραίτητα εφόδια για έναν εργαζόμενο στον τουριστικό τομέα.

Ποιες είναι αυτές οι δεξιότητες που θα πρέπει να έχουν ή να αποκτήσουν τα στελέχη των τουριστικών επιχειρήσεων για να μπορούν να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες;

Προσαρμοστικότητα

Ο τουρισμός αν και ιδιαίτερα ευάλωτος σε συνθήκες όπως αυτές που διανύουμε, έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα ανθεκτικός καθώς επίσης ότι έχει μία εξαιρετική ικανότητα να ανακάμπτει γρήγορα.

Δεν γνωρίζουμε πότε θα είναι η στιγμή της ανάκαμψής του, ωστόσο, οι ειδικοί αναφέρουν ότι τη μετά τον κορωνοϊό εποχή, ο τουριστικός κλάδος, όπως κι άλλοι οικονομικοί τομείς, θα κληθούν να ανταποκριθούν σε ένα διαφορετικό περιβάλλον.

Ένα περιβάλλον περισσότερο ψηφιακό, συνεχώς μεταβαλλόμενο και με πολλές προκλήσεις.

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, χρειαζόμαστε πρώτα από όλα την ικανότητα να προσαρμοζόμαστε σχετικά γρήγορα στις αλλαγές και να μπορούμε να αποκτούμε νέες δεξιότητες.

Η απόκτηση νέων δεξιοτήτων (reskilling), σύμφωνα με έρευνα της McKinsey, δεν είναι κάτι νέο. Ήδη από μελέτη της το 2017, είχαν διαπιστωθεί κενά στις δεξιότητες των εργαζομένων και σε αυτές που ζητούσαν οι επιχειρήσεις. Η έρευνα αναφέρει ότι το 14% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού θα πρέπει να αποκτήσει εξολοκλήρου νέες δεξιότητες. Τον Φεβρουάριο του 2020, σε νέα έρευνα που πραγματοποίησε η McKinsey, το ποσοστό αυτό ανέβηκε στο 87%.

Αυτό σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι θα πρέπει να στραφούν τόσο σε νέα γνωστικά πεδία καθώς επίσης στην απόκτηση κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων.

Ψηφιακές δεξιότητες

Το μέλλον είναι ψηφιακό και οι ψηφιακές δεξιότητες βρίσκονται στην κορυφή των προσόντων που θα αναζητούν οι επιχειρήσεις. Από την απλή χρήση ενός υπολογιστή, την επεξεργασία δεδομένων έως την κατανόηση ενός ψηφιακού οικοσυστήματος, μέσα στο οποίο θα μπορούν να κινούνται και να εργάζονται. Σαφώς, το επίπεδο αυτών των δεξιοτήτων θα εξαρτηθεί από τη φύση του έργου κάθε θέσης. Ωστόσο, είναι, σχεδόν, βέβαιο, σύμφωνα με μελέτη της Cedefop, ότι θα αποτελέσει βασικό προσόν για τους εργαζόμενους σε όποια θέση εργασίας κι αν επιθυμούν να απασχοληθούν εντός της τουριστικής επιχείρησης.

Πράσινες δεξιότητες

Η πανδημία του κορωνοϊού, η αλλαγή του κλίματος, ο υπερτουρισμός με τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές του διαστάσεις και η μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση των ταξιδιωτών για τα ζητήματα αυτά, έχουν στρέψει τον κλάδο προς την ανάπτυξη του αειφόρου ή βιώσιμου τουρισμού. Αυτό συνεπάγεται αναζήτηση στελεχών που θα γνωρίζουν πώς να ελαχιστοποιούν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των επιχειρήσεων που εργάζονται με αποτελεσματικούς και αποδοτικούς τρόπους και με σεβασμό στις τοπικές κοινωνίες.

Συναισθηματική Νοημοσύνη και Αποτελεσματική Επικοινωνία

Ο τουρισμός είναι ένας κλάδος που είναι άμεσα συνυφασμένος με την ανθρώπινη ανάγκη για επικοινωνία και επαφή. Επομένως, οι δεξιότητες αυτές είναι ιδιαίτερα χρήσιμες και απαραίτητες, καθώς συμβάλλουν στην ανάπτυξη υγιών σχέσεων με συναδέλφους, συνεργάτες και πελάτες, είτε κάποιος εργάζεται απομακρυσμένα είτε στο φυσικό χώρο δουλειάς.

Σαν συμπέρασμα, αυτό που θα πρέπει να κρατήσουμε είναι ότι όποιες δεξιότητες κι αν έχουμε ή αποκτήσουμε, θα πρέπει συνεχώς να τις εμπλουτίζουμε και να αποκτούμε κι άλλες, καθώς το εργασιακό περιβάλλον μεταβάλλεται συνεχώς, κι αυτό δεν είναι κάτι που συμβαίνει μόνο τώρα…

Μοιραστείτε τα νέα

Similar Posts

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.