Είναι τα ΕΛ.ΤΑ σημαντικά για τον ελληνικό τουρισμό;

letter envelopes

Ποιος θα φανταζόταν ότι στην εποχή των ψηφιακών μέσων και των social media, οι άνθρωποι, κυρίως οι νέοι, συνεχίζουν να χρησιμοποιούν το παραδοσιακό ταχυδρομείο για να στείλουν από ευχετήριες κάρτες έως καρτ ποστάλ από τα μέρη που επισκέπτονται;

Η απόφαση της διοίκησης των ΕΛ.ΤΑ να κλείσουν 204 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα πυροδότησε σφοδρές αντιδράσεις, μεταξύ αυτών και της Ένωσης Ξενοδόχων Σαντορίνης. Ο πρόεδρός της, κ. Αντώνης Παγώνης, στην επιστολή διαμαρτυρίας προς τη διοίκηση των ΕΛ.ΤΑ κάνει λόγο τόσο για υποβάθμιση της ζωής των κατοίκων του νησιού όσο και για τις επιπτώσεις που θα έχει η απόφαση αυτή στους τουρίστες.

Πόσο σημαντικό, όμως, ρόλο παίζει για τους τουρίστες η ύπαρξη ταχυδρομείου στον προορισμό;

Πρόσφατες διεθνείς έρευνες δείχνουν ότι παρά την ευρεία χρήση των κινητών τηλεφώνων που δίνουν τη δυνατότητα στους κατόχους τους να βγάζουν φωτογραφίες από τα μέρη που επισκέπτονται και να τις ανεβάζουν στα social media, οι τουρίστες αγοράζουν καρτ ποστάλ και συνεχίζουν να χρησιμοποιούν ταχυδρομικές υπηρεσίες για να τις στείλουν στα αγαπημένα τους πρόσωπα.​

Από το inbox στο γραμματοκιβώτιο: Η καρτ ποστάλ επιστρέφει δυναμικά

Σύμφωνα με έρευνα της βρετανικής InsureandGo, περισσότεροι από τους μισούς millennials (53%) στέλνουν καρτ ποστάλ όταν ταξιδεύουν, ενώ ακολουθεί η γενιά Z (ηλικίας 16-26 ετών) με ποσοστό 47%. Παρόμοια έρευνα από τη Γερμανία το 2025 έδειξε ότι το 65% των πολιτών απολαμβάνουν να δέχονται καρτ ποστάλ μέσω ταχυδρομείου. Στις ΗΠΑ, το 2024, η ταχυδρομική υπηρεσία USPS μετέφερε και διένειμε περισσότερες από 2,4 δισεκατομμύρια προταξινομημένες (μαζική αποστολή με ομαδοποιημένες κάρτες ανά ταχυδρομικό κώδικα) καρτ ποστάλ μέσω της υπηρεσίας First Class mail (ταχύτερη παράδοση).​

Μια online κοινότητα κρατά επίσης ζωντανή την επιθυμία για ανταλλαγή καρτ ποστάλ. Στα 20 χρόνια μετά την ίδρυσή της, μέσω αυτής έχουν αποσταλεί 83 εκ. καρτ ποστάλ, ενώνοντας ανθρώπους από όλο τον κόσμο.

Πάνω από μισοί millennials στέλνουν καρτ ποστάλ — και η Gen Z ακολουθεί

Αντίθετα με τη γενική αντίληψη, οι νεότερες γενιές προτιμούν τις καρτ ποστάλ, με πάνω από 4 στους 10 ταξιδιώτες ηλικίας 25-34 ετών να τις αγοράζουν και να τις αποστέλλουν σε αγαπημένα τους πρόσωπα κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους. Αντίθετα, σχεδόν 3 στα 10 άτομα ηλικίας 55-64 ετών δήλωσαν ότι οι καρτ ποστάλ δεν είναι σημαντικές για αυτούς και δεν τις αγοράζουν.

Έρευνες δείχνουν, επίσης, ότι 2 στους 3 Αμερικανούς προτιμούν να λαμβάνουν φυσικές κάρτες αντί για ψηφιακές, συμπεριλαμβανομένων των millennials (62%) και της γενιάς Z (59%). Επιπλέον, περισσότεροι από τους μισούς Αμερικανούς (54%) εξακολουθούν να στέλνουν τις ευχετήριες κάρτες τους ταχυδρομικά αντί μέσω ψηφιακών πλατφορμών.

Ψηφιακές Vs Αναλογικές αναμνήσεις – Γιατί οι άνθρωποι στέλνουν καρτ ποστάλ

Η αρθρογράφος Gabby Teaman γράφει στο Going Places: “οι άνθρωποι πλέον βλέπουν τις καρτ ποστάλ ως ένα χειροπιαστό αναμνηστικό (σουβενίρ). Υπάρχει κάτι ιδιαίτερο στο να κρατάς μια καρτ ποστάλ από ένα ταξίδι — σε αντίθεση με τις ψηφιακές φωτογραφίες που συνήθως χάνονται στο κινητό σου, μια καρτ ποστάλ είναι μια φυσική υπενθύμιση των τόπων που έχεις επισκεφθεί. Μερικοί ταξιδιώτες τις βάζουν σε άλμπουμ, τις κολλούν στους τοίχους ή κρατούν ένα κουτί γεμάτο από αυτές.

Ο Benjamin Rasch, Επικεφαλής Διαχείρισης Προϊόντων και Μάρκετινγκ στη γερμανική ταχυδρομική υπηρεσία, Deutsche Post, δηλώνει: «Οι διακοπές και οι καρτ ποστάλ πάνε χέρι-χέρι. Η τρέχουσα έρευνα της Forsa το δείχνει ξεκάθαρα. Αποτελεί ακόμη μια ένδειξη ότι τα γράμματα και οι καρτ ποστάλ εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται ευρέως παρά την προχωρημένη ψηφιοποίηση, ειδικά όταν πρόκειται για προσωπική επικοινωνία. Μας χαροποιεί ιδιαίτερα που αρκετοί πολίτες συνεχίζουν να στέλνουν καρτ ποστάλ από τις διακοπές τους και ενθουσιάζονται όταν μία καταφθάνει στο γραμματοκιβώτιό τους. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα και σε μια καρτ ποστάλ που έχει ταξιδέψει μακριά και μπορεί να μείνει ως μόνιμη ανάμνηση».

Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.