Έρευνα ΕΞΘ: Το προφίλ του τουρίστα που επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη

Έρευνα Ικανοποίηση πελατών ξενοδοχείων Θεσσαλονίκης εξώφυλλο

Συντάκτες: 

Εμπιστεύεται τη Θεσσαλονίκη και ανανεώνει το ραντεβού του μαζί της, αποκομίζει θετικότερες εμπειρίες από αυτό που προσδοκά προτού ξεκινήσει το ταξίδι του και μένει ευχαριστημένος από τη διαμονή του στα ξενοδοχεία της πόλης. Αυτό είναι το μέσο προφίλ του Έλληνα ή ξένου τουρίστα που επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη για αναψυχή ή για επαγγελματικούς λόγους.

Τα παραπάνω προκύπτουν από τα αποτελέσματα της έρευνας προφίλ και ικανοποίησης τουριστών, καθώς και της απόδοσης ξενοδοχείων για το έτος 2016 που διενήργησε για έκτη συνεχή χρονιά η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την εταιρεία “GBR Consulting”.

 

Η παρουσίαση της έρευνας πραγματοποιήθηκε από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης κ. Αριστοτέλη Θωμόπουλο και τον Managing Consultant της GBR κ. Stefan Merkenhof, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο ”Holiday Inn Thessaloniki”, παρουσία εκπροσώπων της Πολιτείας, της Αυτοδιοίκησης, τουριστικών και άλλων φορέων της πόλης. 

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, χαρακτήρισε ως «υπόβαθρο αισιοδοξίας» για περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη στην περιοχή, το γεγονός ότι οι επισκέπτες της πόλης (96%) επιθυμούν να ξανάρθουν στη Θεσσαλονίκη. Τόνισε ότι οι προσπάθειες της ΕΞΘ αποδίδουν, παρά τις αντίξοες συνθήκες και σημείωσε ότι αυτές θα συνεχιστούν εντατικά προκειμένου να εδραιωθεί ο προορισμός στις διεθνείς αγορές.

Επιπλέον, το 97% των επισκεπτών συνολικά (αναψυχή, δουλειά ή συνέδριο) απάντησε ότι θα προτείνει τη Θεσσαλονίκη στο περιβάλλον του και σε άλλους, γεγονός που σημαίνει ότι ο προορισμός ξεχωρίζει για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του. Ωστόσο, ο κ. Θωμόπουλος σημείωσε ότι με βάση τις απαντήσεις στην έρευνα, υπάρχουν πτυχές του προορισμού (π.χ. καθαριότητα, ηχορύπανση, θέματα ασφάλειας, μετακινήσεις με μέσα μαζικής μεταφοράς, πλατείες και πεζοδρόμια) που χρήζουν περαιτέρω βελτίωσης.

«Ο ξενοδοχειακός κλάδος της Θεσσαλονίκης έχει παραμείνει σταθερός την τελευταία δεκαετία όσον αφορά τον αριθμό μονάδων. Ωστόσο, με την αύξηση της ζήτησης, η πληρότητα σημείωσε αύξηση φτάνοντας τα επίπεδα του Ντίσελντορφ και της Κολωνίας. Αντίθετα δεν παρατηρήθηκε η αντίστοιχη τάση στη μέση τιμή δωματίου, που παρέμεινε χαμηλά», σημείωσε από την πλευρά του ο κ. Merkenhof.

Ο Managing Consultant της GBR παρουσίασε συγκεκριμένα και αναλυτικά στοιχεία για τον προορισμό, επισημαίνοντας ότι «η Θεσσαλονίκη αποτελεί σημαντικό γεωγραφικό κόμβο και πόλο έλξης τουρισμού. Η Τουρκία, η Ρουμανία, η Βουλγαρία και η Σερβία & Μαυροβούνιο συμπεριλαμβάνονται στις 10 κύριες αλλοδαπές αγορές, αντιπροσωπεύοντας το 23% των διανυκτερεύσεων αλλοδαπών στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης».

Περισσότερες διανυκτερεύσεις από Έλληνες το 2016 στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης

Το 2016 σημειώθηκαν περισσότερες διανυκτερεύσεις από Έλληνες παρά από αλλοδαπούς σε ποσοστά 53% και 47% αντίστοιχα. 

Σε σύγκριση με το 2015, οι 10 κύριες αλλοδαπές αγορές παρέμειναν ίδιες το 2016, αλλά η Ρουμανία και η Ρωσία ανέβηκαν δύο θέσεις, ενώ η Βουλγαρία και η Σερβία & Μαυροβούνιο κατέβηκαν.

Η Κύπρος παραμένει η κύρια αλλοδαπή αγορά για τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης αντιπροσωπεύοντας το 13% του συνόλου των διανυκτερεύσεων αλλοδαπών.   

Οι διανυκτερεύσεις των τουριστών από την ΠΓΔΜ και το Ηνωμένο Βασίλειο σημείωσαν σημαντική αύξηση της τάξης του 61% και του 24% αντίστοιχα.

Γιατί επιλέγουν την Θεσσαλονίκη

Ο κύριος λόγος επίσκεψης της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με την έρευνα, είναι η αναψυχή. Άλλοι λόγοι είναι η δουλειά, η επίσκεψη σε φίλους / συγγενείς και η συμμετοχή / επίσκεψη σε συνέδριο ή και έκθεση. Οι ταξιδιώτες αναψυχής δήλωσαν ότι οι κύριοι λόγοι επιλογής είναι η ταυτότητα του προορισμού και το γαστρονομικό και πολιτιστικό ενδιαφέρον του προορισμού.

Το 50% των ταξιδιωτών αναψυχής αποφάσισε εγκαίρως την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη προετοίμασε το ταξίδι του πολύ νωρίς, που σημαίνει τουλάχιστον 14 μέρες πριν την άφιξή του, ενώ περίπου το 25% των ταξιδιωτών αναψυχής το αποφάσισε 6 – 14 μέρες πριν.Επίσης, περίπου το 45% των ταξιδιωτών για δουλειά αποφάσισε το ταξίδι του στη Θεσσαλονίκη τουλάχιστον 14 μέρες πριν την άφιξή του. 

 

Το προφίλ των ταξιδιωτών

Οι τουρίστες που επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη είτε για αναψυχή είτε για δουλειά, ως επί το πλείστον Ευρωπαίοι, ηλικίας 30-50 ετών. Οι ταξιδιώτες αναψυχής έρχονται με τον/την σύντροφό τους ενώ  οι ταξιδιώτες για δουλειά έρχονται μόνοι τους. 

Το City Bus Tours και το Walking Tours αποτελούν τις δημοφιλέστερες δραστηριότητες για τους ταξιδιώτες αναψυχής, ενώ σχεδόν 1 στους 10 ταξιδιώτες για δουλειά συμμετέχει επίσης σε αυτές. 

Η μέση κατακεφαλήν ημερήσια δαπάνη είναι 72 ευρώ για τους ταξιδιώτες αναψυχής και 70 ευρώ για τους ταξιδιώτες για δουλειά, εκ των οποίων τα περισσότερα δαπανώνται σε αγορές προϊόντων. 

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με την συμβολή τόσο των ξενοδοχείων – μελών της ΕΞΘ που συμμετείχαν σε αυτήν, όσο και των επισκεπτών που δέχθηκαν να απαντήσουν στο σχετικό ερωτηματολόγιο και με την αποκλειστική χορηγία της εταιρείας “Golden Chemicals”.