Έρευνα για τους πελάτες ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης

Η Θεσσαλονίκη αποτελεί έναν αξιαγάπητο και δημοφιλή προορισμό, καθώς το 90% των επισκεπτών της επιθυμεί να ξανάρθει και τη συστήνει ανεπιφύλακτα στο φιλικό περιβάλλον. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την έρευνα που διενήργησε για δεύτερη συνεχή χρονιά η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την εταιρία «GBR Consulting» και αφορά το βαθμό ικανοποίησης των πελατών που επισκέφτηκαν τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης από το Δεκέμβριο του 2011 έως και το Φεβρουάριο του 2012.

Η παρουσίαση της έρευνας έγινε από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης κ. Αριστοτέλη Θωμόπουλο και τον υπεύθυνο της μελέτης Dr. Άρη Ίκκο, παράλληλα με την έρευνα απόδοσης των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης.

Η έρευνα αποτυπώνει με τον πιο σαφή τρόπο τη συμβολή των πελατών των ξενοδοχείων της πόλης στην οικονομική στήριξη άλλων επαγγελματικών ομάδων που δραστηριοποιούνται στην τοπική κοινωνία. Είναι αξιοσημείωτο ότι η μέση καταναλωτική δαπάνη στην πόλη υπερβαίνει τη μέση τιμή δωματίου. Σημαντική είναι η διαφοροποίηση που παρατηρείται μεταξύ επισκεπτών για δουλειά που δαπανούν 54ευρώ ημερησίως και για διασκέδαση που δαπανούν 141ευρώ. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η σχετικά υψηλή βαθμολογία των ξενοδοχείων, μπαρ, καφέ και καταστημάτων της πόλης και αντίστοιχα, η αρκετά χαμηλή βαθμολογία σε θέματα ρύπανσης, πρασίνου, κοινόχρηστων χώρων, μέσων μαζικής μεταφοράς και των υποδομών αεροδρομίου και λιμανιού, παρά τη σημαντική βελτίωση που παρουσιάζουν αυτοί οι δείκτες.

Αυξημένη παρουσιάζεται η χρήση του ίντερνετ στις κρατήσεις, αλλά υστέρηση των ξενοδοχείων της πόλης στην αξιοποίηση των κοινωνικών δικτύων, παρά την αυξημένη χρήση τους από τους πελάτες.
Από τη σχετική έρευνα επίσης προκύπτει ότι, παρά τη σταθεροποίηση των εσόδων που είναι όμως αντιστρόφως ανάλογη με την μικρή αύξηση στις πληρότητες, η πόλη εξακολουθεί να υστερεί έναντι των ανταγωνιστικών προς αυτήν Ευρωπαϊκών προορισμών.
Δραματική πτώση στις διανυκτερεύεις Ελλήνων – «Ανάσα» από τους Λίβυους, σταθερά πρώτοι οι Ισραηλινοί το 2011

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, ο κ. Θωμόπουλος έδωσε ενδιαφέροντα στοιχεία για τις εθνικότητες που διανυκτέρευσαν στη Θεσσαλονίκη το 2011, από τα οποία επιβεβαιώνεται η πτωτική πορεία των Ελλήνων επισκεπτών, οι οποίοι λόγω της κρίσης (μειώσεις μισθών, ανεργία, αποβιομηχάνιση, κλείσιμο επιχειρήσεων κλπ), έχασαν τη δύναμή τους σε ποσοστό – 7,08% σε σχέση με το 2010. Η αναλογία Ελλήνων – αλλοδαπών διαμορφώθηκε πλέον στο 59,04% έναντι 40,96% αντιστοίχως, ενώ το 2010 η αναλογία ήταν 67,53% για τους Έλληνες και 32,47% για τους αλλοδαπούς.

Τα πρόσφατα στοιχεία μας δείχνουν πως για το 2012 η κατάσταση είναι περισσότερο απογοητευτική και αποτυπώνει το μέγεθος της οικονομικής δυσπραγίας. Το τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2012 η μείωση του αριθμού των Ελλήνων είναι ακόμη μεγαλύτερη σε σχέση με το 2011 και κυμαίνεται ήδη σε ποσοστό 11,62% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα (252.000 διανυκτερεύσεις Ελλήνων πέρυσι – 222.800 διανυκτερεύσεις φέτος).

Εντυπωσιακή είσοδο στο χάρτη των διανυκτερεύσεων έκαναν οι Λίβυοι, ο αριθμός των οποίων αυξήθηκε σε ποσοστό 22.296,51% σε σχέση με το 2010 και σε απόλυτο αριθμό έφτασαν τις 19.261διανυκτερεύσεις κυρίως τους τελευταίους δύο μήνες του έτους. Οι Λίβυοι τραυματίες έδωσαν κυριολεκτικά «ανάσα» στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης και ώθηση στον ιατρικό τουρισμό και είναι χαρακτηριστικό ότι η ανοδική πορεία τους συνεχίζεται και το 2012, καθώς το τετράμηνο Ιανουαρίου – Απριλίου καταγράφηκαν 93.887 διανυκτερεύσεις Λιβύων. Άρα, δεν είναι καθόλου υπερβολή να πούμε ότι αυτή τη στιγμή οι Λίβυοι συντηρούν τη Θεσσαλονίκη.

Το Ισραήλ αναδεικνύεται σε σταθερή αξία για τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης καθώς η αύξηση που παρουσιάζει είναι της τάξης του 335,86% με τις διανυκτερεύσεις Ισραηλινών να έχουν φτάσει τις 59.064, κατατάσσοντάς τους στην πρώτη θέση των αλλοδαπών με τη μεγαλύτερη αύξηση σε απόλυτο αριθμό διανυκτερεύσεων. Ακολουθούν, Κύπρος, Ιταλία, ΗΠΑ, Ρωσία, Τουρκία, Γερμανία, Βουλγαρία, Σερβία – Μαυροβούνιο και Αλβανία.

Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.