Τάσεις

FvW: Τάσεις της Γερμανικής ταξιδιωτικής αγοράς

Η Γερμανία παραμένει Νο1 αγορά εξερχόμενου τουρισμού στον κόσμο με περαιτέρω προοπτικές ανάπτυξης, ανέφερε ο αρχισυντάκτης του περιοδικού FvW, κ. Klaus Hildebrandt στο πλαίσιο της διοργάνωσης του FvW workshop που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στις 4 Μαΐου 2012.

Klaus Hildebrandt,
Αρχισυντάκτης του
Γερμανικού περιοδικού FvW

Παρουσιάζουμε, λοιπόν, κάποια στοιχεία από την παρουσίασή του σχετικά με στοιχεία και τάσεις της Γερμανικής εξερχόμενης τουριστικής αγοράς.

Πρώτη στην Ευρώπη είναι η αγορά εξερχόμενου τουρισμού της Γερμανίας, όχι μόνο στα ταξίδια αναψυχής αλλά και στα επαγγελματικά. Ακολουθούν το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Ρωσσία και η Ολλανδία.

Σύμφωνα με την Γερμανική Κεντρική Τράπεζα, το 2011, οι Γερμανοί δαπάνησαν 61 δις ευρώ σε ταξίδια στο εξωτερικό.

Επιπλέον, το 76% των Γερμανών πραγματοποίησαν, επίσης το 2011, ταξίδια άνω των 5 ημερών, ήτοι σε απόλυτο νούμερο 70 εκ. ταξίδια. 

Η Γερμανία είναι η μεγαλύτερη αγορά για επαγγελματικά ταξίδια και συνέδριο με μέγεθος 43,5 δις ευρώ (VDR-Geschäftsreisestudie).

Στο γεγονός αυτό συμβάλλει σημαντικά ο ρυθμός ανάπτυξης του ΑΕΠ της Γερμανίας που συνεχίζει να διαγράφει ανοδική πορεία (0,9% αύξηση το 2011, 2% το 2012), η αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών κατά 3,3% καθώς και τα σχετικά χαμηλά ποσοστά ανεργίας (6,7%).

Ταξίδια εκτός συνόρων & εντός ΕΕ

Σύμφωνα με στοιχεία της μελέτης Eurobarometer 2011, Survey on the attitudes of European Towards Tourism 2011 που εκπόνησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Γερμανία κατά 28% προτιμά να κάνει διακοπές εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 25% εντός συνόρων , κατά 19% εκτός Ε.Ε. ενώ 28% δεν είναι ακόμη βέβαιοι ή δεν θα κάνουν διακοπές.

Ο αντίστοιχος μέσος όρος της ΕΕ είναι 38% εντός εθνικών συνόρων, 20% εντός ΕΕ, 16% εκτός ΕΕ και 27% αναποφάσιστοι. Το μεγαλύτερο ποσοστό του εσωτερικού τουρισμού εμφανίζεται στην Ελλάδα (68%).

Το 35% των ταξιδιών που πραγματοποιούνται έχουν ως προορισμό τη Μεσόγειο. Η Ελλάδα κατέχει τη θέση Νο3 ως αεροπορικός προορισμός μετά την Ισπανία και την Τουρκία. Ακολουθούν η Αίγυπτος και η Τυνησία.

Ωστόσο, όπως αναφέρεται σε μελέτη Γερμανικού οργανισμού οι άνθρωποι θέλουν να συνδυάσουν τις διακοπές τους σε παραθαλάσσιους προορισμούς και με άλλες δραστηριότητες.

Πότε κλείνουν τις διακοπές τους και πώς

Οι περισσότερες αποφάσεις λαμβάνονται καιρό πριν και ενθαρρύνονται με μεγάλη επιτυχία από τους τουριστικούς πράκτορες. Ωστόσο, υπάρχει και το ποσοστό της τελευταίας στιγμής, το οποίο κατευθύνεται από την προσδοκία καλύτερης τιμής, την ευελιξία στο χώρο εργασίας και από τις καιρικές συνθήκες.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το 17,8% κλείνει τις διακοπές του 1 χρόνο πριν, το 60,5% έξι μήνες πριν ενώ μέχρι ένα μήνα πριν τις διακοπές έχει κλείσει το 98,1%. Οπότε την τελευταία στιγμή αποφασίζει μόλις ένα περίπου 2%.

Το 70% των διακοπών στο εξωτερικό κλείνεται μέσω τουριστικών πρακτόρων και γραφείων (στοιχεία του 2009). Ωστόσο, παρατηρείται στροφή στους online τουριστικούς πράκτορες καθώς οι τουρίστες θέλουν να έχουν επιλογή. 

Αρκετοί είναι όσοι αναζητούν πληροφορίες online για κάποιο προορισμό αλλά κλείνουν τις διακοπές τους σε κάποιον τουριστικό πράκτορα.

Ο κλάδος των τουριστικών γραφείων στη Γερμανία

Ο αριθμός των τουριστικών γραφείων στη Γερμανία συρρικνώνεται σε ένα βαθμό, ωστόσο όσοι παραμένουν, έχουν αυξήσει τις πωλήσεις τους. Παρόλα αυτά, η Γερμανία παραμένει η χώρα με τα περισσότερα τουριστικά γραφεία στην Ευρώπη.

Το 2011 ήταν χρονιά ρεκόρ για τα τουριστικά γραφεία στη Γερμανία. Σύμφωνα με έρευνα της GfK-Research, ο κύκλος εργασιών τους αυξήθηκε κατά 8% (Απρίλιος 2012) ενώ αναμένεται μεγαλύτερη αύξηση για τη φετινή χρονιά.

Το μεγαλύτερο μερίδιο της ταξιδιωτικής αγοράς στη Γερμανία καταλαμβάνουν η TUI (4,2 δις ευρώ), η Rewe Group (3,1 δις ευρώ) και Thomas Cook (3 δις ευρώ).

Επαγγελματικά ταξίδια

Το 2010, σύμφωνα με το Γερμανικό Γραφείο Συνεδρίων, πραγματοποιήθηκαν 9,3 εκ. επαγγελματικά ταξίδια εκτός Γερμανίας. Ακολουθούν το Ηνωμένο Βασίλειο με 8,2 εκ., η Ισπανία με 3,5 και η Ιταλία με 3,1 εκ. 

Οι εταιρείες όπως ανέφερε ο κ. Hildebrandt αναζητούν συσχέτιση τιμής και ποιότητας, όσον αφορά τα επαγελματικά ταξίδια.

Τι είναι το FvW

Το FvW Mediagruppen είναι από τους μεγαλύτερους εκδοτικούς οίκους της Γερμανίας στον τουρισμό. Τα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα του απευθύνονται στην B2Β ενημέρωση και επικοινωνία της τουριστικής αγοράς. Πρόσφατα διοργάνωσε στην Αθήνα με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) το FvW Workshop το οποίο αποτέλεσε σημείο συνάντησης και διαλόγου Γερμανών και Ελλήνων τουριστικών επιχειρηματιών. 

Μοιραστείτε τα νέα

Similar Posts

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.