“Hotelstars Union”: Πιλοτική εφαρμογή του σε ελληνικά ξενοδοχεία

Οι ελληνικές ξενοδοχειακές μονάδες στις οποίες εφαρμόστηκε πιλοτικά το σύστημα Hotelstars Union θα μπορούσαν να συγκριθούν επάξια με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές που είναι ήδη ενταγμένες στο σύστημα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πρώτης φάσης που ανακοίνωσε το ΞΕΕ.

Η διαπίστωση αυτή οφείλεται στις πρόσθετες υπηρεσίες που προσφέρουν τα καταλύματα του δείγματος. Ειδικότερα, διαπιστώνεται υψηλό ποσοστό συμβατότητας των Ελαχίστων Υποχρεωτικών Κριτηρίων (Ε.Υ.Κ) του συστήματος Hotelstars Union με τις προσφερόμενες υπηρεσίες, ανέσεις και εξυπηρετήσεις των ξενοδοχειακών μονάδων του δείγματος.

 

Το ποσοστό συμβατότητας ανά κατηγορία αστέρων κυμαίνεται από 78% έως 86%, με τις ξενοδοχειακές μονάδες 2* να εμφανίζουν την μεγαλύτερη κάλυψη των Ευρωπαϊκών Υποχρεωτικών Κριτηρίων (Ε.Υ.Κ.) του συστήματος.

Επιπλέον, εντοπίζεται ότι το σύστημα “Hotelstars Union” είναι αυστηρότερο με την πιστοποίηση των ξενοδοχειακών υπηρεσιών των υψηλών κατηγοριών (5* και 4*αστέρων) και γίνεται πιο ευέλικτο με την πιστοποίηση των παρεχόμενων ξενοδοχειακών εξυπηρετήσεων και ανέσεων των μεσαίων και ιδίως των χαμηλών κατηγοριών (3*, 2* και 1* αντίστοιχα).

Το σύστημα εφαρμόστηκε σε ένα δείγμα 220 ξενοδοχειακών μονάδων κλασσικού τύπου όλων των κατηγοριών σε όλη τη χώρα.

Αναλυτικότερα ανά κατηγορία εντοπίζονται τα ακόλουθα:

 

Κατηγορία 5*

Τα ξενοδοχειακά καταλύματα 5* του δείγματος ικανοποιούν το 82% των ελαχίστων υποχρεωτικών κριτηρίων της κατηγορίας (δηλ. 93 από τα 114 Ε.Υ.Κ.).
 

Συγκεκριμένα, τα καταλύματα εμφανίζουν υψηλά ποσοστά συμβατότητας σε υποχρεωτικά κριτήρια των υπο-ομάδων:

 

  • Παροχές υγιεινής, 
  • Εξοπλισμός δωματίου, 
  • Ανέσεις ύπνου, 
  • Υπηρεσίες Υποδοχής, 
  • Τηλεπικοινωνίες και 
  • Multimedia σε κοινόχρηστους χώρους και δωμάτιο και Διοίκησης ποιότητας υπηρεσιών.

Επίσης, από την πιλοτική εφαρμογή διαπιστώνεται ότι το 61,4% των καταλυμάτων του δείγματος,ανεξαρτήτως την κάλυψη των Ε.Υ.Κ,. συγκεντρώνει πολύ υψηλά μόρια τα οποία φθάνουν και υπερβαίνουν κατά πολύ το ελάχιστο επίπεδο μορίων για την κατάταξή τους στην κατηγορία 5* (570 – 754 μόρια, με βάση κατηγορίας: 570 μόρια).
 

Με την κάλυψη του συνόλου των Ε.Υ. Κριτηρίων, το 90% του δείγματος μπορεί να πιστοποιηθεί ότι παρέχει υπηρεσίες κατηγορίας 5* και το 48,6% να λάβει τον χαρακτηρισμό 5*Superior (5*S).

Ουσιαστικά, η συνολική μοριοδότηση των ξενοδοχειακών μονάδων 5* (πριν και μετά
την κάλυψη των Ε.Υ.Κ.) αυξάνεται σημαντικά λόγω και των πρόσθετων προσφερόμενων υπηρεσιών τους και κυρίως των προαιρετικών κριτηρίων που ανήκουν στις ομάδες: Συνεδριακές παροχές εντός του ξενοδοχείου, Αναψυχή και Φαγητό.

 

Κατηγορία 4*

Τα ξενοδοχειακά καταλύματα της κατηγορίας 4* του δείγματος πληρούν σχεδόν του 83% των ελαχίστων υποχρεωτικών κριτηρίων (δηλ. 80 από τα 97 Ε.Υ.Κ.).
 

Ειδικότερα, τα ξενοδοχεία του δείγματος εμφανίζουν υψηλά ποσοστά συμβατότητας σε υποχρεωτικά κριτήρια των υπο-ομάδων: Παροχές υγιεινής, Εξοπλισμός δωματίου,Ανέσεις ύπνου, Υπηρεσίες Υποδοχής, Τηλεπικοινωνίες και Multimedia σε κοινόχρηστους χώρους και δωμάτιο.

Από τα αποτελέσματα της εφαρμογής του συστήματος “Hotelstars Union” στα ξενοδοχειακά καταλύματα 4* του δείγματος εντοπίζεται ότι το 62% των καταλυμάτων συγκεντρώνει αρκετά υψηλά μόρια, καθώς φθάνουν και ορισμένα καταλύματα υπερβαίνουν σημαντικά το ελάχιστο αναγκαίο επίπεδο μορίων της κατηγορίας (381 -754 μόρια, όταν η βάση διαμορφώνεται στα 380 μόρια).

Με την κάλυψη του συνόλου των αναγκαίων υποχρεωτικών κριτηρίων η συντριπτική πλειονότητα των ξενοδοχείων του δείγματος (98%) μπορεί να πιστοποιηθεί ότι παρέχει υπηρεσίες κατηγορίας 4*, με το 20% να μπορεί να χαρακτηριστεί ως 4*S ή να καταταχθεί στην αμέσως επόμενη κατηγορία.

Η συνολική μοριοδότηση των ξενοδοχείων 4* του δείγματος αυξάνεται σημαντικά λόγω και των πρόσθετων προσφερόμενων υπηρεσιών τους και κυρίως των προαιρετικών κριτηρίων που ανήκουν στις ομάδες: Συνεδριακές παροχές εντός του ξενοδοχείου και Αναψυχή.

 

Κατηγορία 3*

Τα ξενοδοχειακά καταλύματα της κατηγορίας 3* του δείγματος φαίνεται να ικανοποιούν σχεδόν το 81% των ελαχίστων υποχρεωτικών κριτηρίων (δηλ. 62 από τα 77 Ε.Υ.Κ.).
 

Συγκεκριμένα, τα καταλύματα αυτά εμφανίζουν υψηλά ποσοστά συμβατότητας σε υποχρεωτικά κριτήρια των υπο-ομάδων:

 

  • Παροχές υγιεινής, 
  • Εξοπλισμός δωματίου, 
  • Ανέσεις ύπνου, 
  • Multimedia σε κοινόχρηστους χώρους και δωμάτιο.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της πιλοτικής εφαρμογής σε ξενοδοχειακά καταλύματα 3* διαπιστώνεται ότι η συντριπτική πλειονότητα του δείγματος (88%) συγκεντρώνει αρκετά υψηλά μόρια, καθώς τα καταλύματα υπερβαίνουν σημαντικά το ελάχιστο αναγκαίο επίπεδο μορίων της κατηγορίας (254 – 507 μόρια, όταν η βάση διαμορφώνεται στα 250 μόρια).

Με την κάλυψη του συνόλου των αναγκαίων υποχρεωτικών κριτηρίων σχεδόν το σύνολο των καταλυμάτων του δείγματος (98%) μπορεί να πιστοποιηθεί ότι παρέχει υπηρεσίες κατηγορίας 3*, με το 54% να χαρακτηριστεί ως 3*S ή να καταταχθεί στην αμέσως επόμενη κατηγορία.

Η συνολική μοριοδότηση των ξενοδοχείων 3* του δείγματος αυξάνεται σημαντικά λόγω και των πρόσθετων προσφερόμενων υπηρεσιών τους και κυρίως των προαιρετικών κριτηρίων που ανήκουν στην ομάδα Υπηρεσίες (κυρίως room service για Ποτά), στην υπο-ομάδα Κοινόχρηστοι Χώροι (Μπαρ όπου σερβίρονται ποτά 7 ημέρες της εβδομάδα), αλλά και στην ομάδα Συνεδριακές παροχές εντός του ξενοδοχείου.

Κατηγορία 2*

Τα ξενοδοχειακά καταλύματα της κατηγορίας 2* πληρούν σχεδόν του 86% των ελαχίστων υποχρεωτικών κριτηρίων (δηλ. 42 από τα 50 Ε.Υ.Κ.).
 

Τα εν λόγω καταλύματα εμφανίζουν υψηλά ποσοστά πληρότητας σε κριτήρια που ανήκουν στις υπο-ομάδες: Παροχές υγιεινής, Εξοπλισμός δωματίου, Ανέσεις ύπνου και Φύλαξη τιμαλφών.

Το σύστημα Hotelstars Union εμφανίζει την μεγαλύτερη ευελιξία σε αυτή την κατηγορία αστέρων, με την συντριπτική πλειονότητα των ξενοδοχείων (88%) να υπερβαίνουν σημαντικά το ελάχιστο αναγκαίο επίπεδο μορίων για την κατάταξη στην κατηγορία 2* (187 – 469 μόρια, όταν η βάση διαμορφώνεται στα 170 μόρια). Μάλιστα, το 74,6% του δείγματος συγκεντρώνει τα απαιτούμενα μόρια για την λήψη του χαρακτηρισμού 2*S (250 μόρια).

Το προαναφερόμενο ποσοστό (74,6%) δύναται να αυξηθεί κατά 10,8 ποσοστιαίες μονάδες, με την κάλυψη του συνόλου των αναγκαίων υποχρεωτικών κριτηρίων, και έτσι το 85,4% των καταλυμάτων του δείγματος να πιστοποιηθεί ότι παρέχει υπηρεσίες 2*S ή ακόμα και ανώτερης κατηγορίας.

Η συνολική μοριοδότηση των ξενοδοχειακών μονάδων 2* αυξάνεται σημαντικά και λόγω των πρόσθετων προσφερόμενων υπηρεσιών τους και κυρίως των προαιρετικών κριτηρίων που ανήκουν στις υπο-ομάδες:
 

  • Ανέσεις Ύπνου, 
  • Κοινόχρηστοι Χώροι (ευρύχωρη αίθουσα υποδοχής, και ξεχωριστός χώρος Μπαρ), 
  • Πρόσβαση στο διαδίκτυο, κ.λπ.

 

Κατηγορία 1*

Τα ξενοδοχειακά καταλύματα της κατηγορίας 1* του δείγματος, εμφανίζουν ποσοστό συμβατότητας 78% (δηλαδή πληρούν τα 32 από τα 41 Ε.Υ.Κ.). Η μοριοδότηση των καταλυμάτων είναι αρκετά πιο υψηλή από το ελάχιστο επιθυμητό επίπεδο μορίων της κατηγορίας (131- 356 μόρια, όταν η βάση διαμορφώνεται στα 90 μόρια).
 

Συγκεκριμένα, οι μονάδες αυτές εμφανίζουν υψηλά ποσοστά συμβατότητας σε κριτήρια που ανήκουν στις υπο-ομάδες: Παροχές υγιεινής, Ανέσεις ύπνου και Εξοπλισμός δωματίου.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής εντοπίζεται ότι η συντριπτική πλειονότητα (85,7%) των καταλυμάτων του δείγματος, συγκεντρώνει ιδιαιτέρως υψηλή μοριοδότηση, η οποία φθάνει και υπερβαίνει τα απαιτούμενα μόρια τόσο για να χαρακτηριστούν ως 1*S ή ακόμα και για να προαχθούν στην επόμενη κατηγορία.

Ουσιαστικά, διαπιστώνεται ότι τα καταλύματα 1* του δείγματος προσφέρουν μια καλή ποσότητα πρόσθετων υπηρεσιών στους πελάτες τους (πλήρη συμβατότητα σε προαιρετικά κριτήρια της κατηγορίας της ομάδας επίπλωσης/εξοπλισμός και στην υποομάδα Κοινόχρηστοι Χώροι), και για αυτό εάν αποφάσιζαν να καλύψουν τα ελάχιστα υποχρεωτικά κριτήρια του συστήματος Hotelstars Union, θα μπορούσαν με μια σχετική ευκολία (το 63,7%) να προαχθούν στην επόμενη κατηγορία αστέρων.
 

Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.