Η σύνδεση της αρχιτεκτονικής με τον τουρισμό αποτελεί ένα σημαντικό θέμα που δεν εξαντλείται σε λίγες μόνο γραμμές. Σε μια πρώτη προσέγγιση του θέματος αυτού, παρουσιάζουμε την πολύ ενδιαφέρουσα προσπάθεια που γίνεται από το Πανεπιστήμιο Βόλου σε συνεργασία και με άλλους φορείς προς αυτήν την κατεύθυνση.
Υπάρχουν πολλά παραδείγματα ανά τον κόσμο όπου η αρχιτεκτονική ενός τόπου αποτελεί πόλο έλξης τουριστών. Πολλές περιοχές διακρίνονται και ταυτίζονται για την αρχιτεκτονική του τοπίου τους.
Για παράδειγμα, η Βαρκελώνη είναι γνωστή για την αρχιτεκτονική του τοπίου της, για τα διάσημα κτίρια του Γκαουντί, τα οποία συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον πλήθος επισκεπτών. Ποιός άραγε θα επισκεφθεί την πόλη και θα «ρίξει» έστω μία ματιά στη Σαγράδα Φαμίλια, στη Λα Πεδρέρα, κ.ά.
Στην Ελλάδα, ωστόσο, αποτελεί μία πτυχή που δεν την έχουμε λάβει ιδιαίτερα υπόψη, παρά το γεγονός ότι, όπως αναφέρουν ειδικοί του χώρου, θα μπορούσε να ανατρέψει ακόμη και την αρνητική εικόνα που έχει δημιουρηθεί για την Ελλάδα το τελευταίο διάστημα.
Αυτός είναι και ο στόχος του 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου για το Marketing & Branding Τόπου.
Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί απο 30 Μαρτίου έως και 1η Απριλίου 2012 στο Βόλο και διοργανώνεται από το Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας (ΜΧΠΠΑ) και την πρωτοβουλία Ιmagine the City, συνεργατικός σχηματισμός για την ανάδειξη της ταυτότητας του τόπου και την αστική αναγέννηση.
ο κ.Peter Economides με τα μέλης της Idea Topos |
Πρεσβευτές της διοργάνωσης είναι δυο προσωπικότητες διεθνούς βεληνεκούς ο Peter Economides, brand strategist, και η Lia Ghilardi σύμβουλος πολιτισμικού σχεδιασμού.
Η διοργάνωση στοχεύει τα επόμενα χρόνια να εξελίσσεται διαρκώς, ταξιδεύοντας σε διάφορες πόλεις και τόπους της χώρας εντοπίζοντας, αναπτύσσοντας και ενδυναμώνοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των ελληνικών τόπων. Απώτερος σκοπός είναι οι ζυμώσεις που θα γίνουν εντός και εκτός συνεδριακού χώρου τον ερχόμενο Μάρτιο να είναι αφορμή υπερβάσεων και αξιοποίησης νέων δυνατοτήτων για τη χώρα.
Που απευθύνεται
Το συνέδριο απευθύνεται σε μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, δημιουργούς και επαγγελματίες από τους χώρους του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας, της αρχιτεκτονικής και της πολεοδομίας, της γραφιστικής, του επιχειρηματικού χώρου και του εμπορίου, του τουρισμού και του πολιτισμού.
Σκοπός του συνεδρίου
Σκοπός είναι η οριοθέτηση του αντικειμένου Marketing & Branding Τόπου, η ανταλλαγή γνώσης, εμπειρίας και ιδεών, και η δημιουργία συνεργιών ανάμεσα σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα αλλά και την κοινωνία των πολιτών με απώτερο στόχο την αστική αναγέννηση και περιφερειακή ανάπτυξη.
Θεματολογία του συνεδρίου
Τα μέλη της ομάδας Imagine the City |
Περιλαμβάνει πάνω από 140 εισηγήσεις βασισμένες σε 10 θεματικούς άξονες που καλύπτουν θέματα όπως:
– Καινοτόμα και ερευνητικά εργαλεία για την ανάπτυξη πόλεων και περιφερειών
– Συμμετοχικός σχεδιασμός
– Τοπικός πολιτισμός και φεστιβάλ
– Βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη
– Προσέλκυση επενδυτών και επιχειρήσεων
– Αξιολόγηση διαδικασιών marketing & branding
– Η Eικόνα του Tόπου: αρχιτεκτονική,πολεοδομία design
– Eπικοινωνία Ταυτότητας Τόπου: communication design, logo design
– Nation Branding: H διεθνής προβολή της Ελλάδας
– Place e-marketing & Κοινωνική δικτύωση