Μελέτη McKinsey: Στρατηγικές ανάπτυξης για τον Ελληνικό τουρισμό

mc_kinsey_meleti_greece_ten_years_ahead

Τέσσερις κατευθύνσεις στρατηγικής ανάπτυξης για τον τουρισμό προτείνει η μελέτη της εταιρείας McKinsey με τίτλο “Greece: 10 years ahead” που παρουσιάστηκε την Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2011 στο Συνέδριο του ΣΕΤΕ “Τουρισμός & Ανάπτυξη”.



Η μελέτη, δεν αφήνει και πολλά περιθώρια αμφισβήτησης για το βαθμό που ο τουρισμός αποτελεί έναν από τους βασικότερους και πλέον πυλώνες ανάπτυξης της χώρας. Αρκεί, φυσικά να δοθεί το απαραίτητο βάρος και κυρίως να σχεδιαστούν και να μπουν σε τροχιά υλοποίησης οι κατάλληλες ενέργειες που θα ανταποκρίνονται στην εν λόγω στρατηγική. 



Τα οφέλη για την Ελλάδα είναι πολλαπλά και οικονομικά μετρήσιμα. Σύμφωνα με τη μελέτη, αν ακολουθηθούν οι άξονες της στρατηγικής που προτείνεται, θα αυξηθεί σημαντικά η ζήτηση για το Ελληνικό τουριστικό προϊόν σε βάθος πενταετίας (10 δις εκατομμύρια ευρώ) ενώ σε 10  χρόνια θα ξεπεράσει τα 25 δις ευρώ. 



Το 62% των τουριστών θα προέρχεται από το εξωτερικό. Παράλληλα, θα υπάρξει αύξηση τόσο στις αφίξεις των τουριστών (+ 48% έως το 2021) όσο και στην κατά μέσο όρο δαπάνη (+32% έως το 2021). 



Η Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία θα φθάσει τα 18 δις ευρώ ετησίως καθώς επίσης θα δημιουργηθούν περίπου 220 χιλιάδες θέσεις εργασίας. 



Η Mc Kinsey, κατά γενική ομολογία και των ομιλητών στο συνέδριο του ΣΕΤΕ, παρουσίασε μία από τις πλέον ολοκληρωμένες προτάσεις στρατηγικής για τον τουρισμό. Δίνει τις κατευθύνσεις πώς να τοποθετήσουμε τη χώρα ξανά στον χάρτη της ανταγωνιστικότητας αλλά τον τρόπο πρέπει να τον βρούμε μόνοι μας. Σύμφωνα με τον κ.Μασουράκη, Ανώτερο Οικονομικό Διευθυντής της Alpha Bank, ο τρόπος είναι να “αφήσουμε τους επενδυτές να επενδύσουν”. 



Οι επενδύσεις στον τουρισμό, σύμφωνα με τη μελέτη, είναι ζωτικής σημασίας καθώς αποτελούν προϋπόθεση για την αναβάθμιση των υποδομών καθώς και τη στόχευση σε υψηλότερης εισοδηματικής στάθμης κοινό. 



Επιπλέον, παρά τα όσα ακούγονται τα τελευταία χρόνια για ανάπτυξη των ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού, η μελέτη της Mc Kinsey, συνιστά να μην απομακρυνθούμε από το βασικό τουριστικό προϊόν μας που είναι το δίπτυχο “ήλιος-θάλασσα” αλλά να το αναβαθμίσουμε με εκσυγχρονισμό και εμπλουτισμό των υποδομών και προτείνει την παράλληλη ανάπτυξη της κρουαζιέρας και των άλλων μορφών θαλάσσιου τουρισμού. 



Μέρος του εκσυγχρονισμού και του εμπλουτισμού του βασικού τουριστικού προϊόντος είναι η δημιουργία μεγάλων παραθεριστικών κέντρων και τουριστικών κατοικιών. 



Επίσης, στο πλαίσιο της μελέτης προτείνεται η χώρα να διατηρήσει το μερίδιό της στις παραδοσιακές τουριστικές αγορές της Ευρώπης και την ίδια στιγμή να εισχωρήσει σε νέες αναδυόμενες αγορές, όπως η Ρωσία και η Κίνα. 



Για να γίνουν αυτά, όμως, θα πρέπει να αρθούν τα εμπόδια που δυσκολεύουν τους τουρίστες να προσεγγίσουν τη χώρα μας, ως εξής:

  • Περισσότερες απευθείας πτήσεις προς τη χώρα μας 
  • Επιτάχυνση των διαδικασιών θεώρησης visa 
  • Μείωση των τελών και λοιπών χρεώσεων στα αεροδρόμια 

Επίσης, η στόχευση σε υψηλής εισοδηματικής στάθμης τουρίστες προϋποθέτει την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Εκτός από τις υποδομές, έμφαση δίνεται και στην τουριστική εκπαίδευση όπου θα πρέπει όχι μόνο οι υφιστάμενες δομές να εκσυγχρονιστούν για να πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές λειτουργίας τους αλλά να δημιουργηθούν σχολές σε δευτεροβάθμιο και τριτοβάθμιο επίπεδο που θα μπορούν να έχουν διεθνή απήχηση και να παρέχουν πραγματικά υψηλού επιπέδου εκπαίδευση. 

Από τη μελέτη δεν έμειναν απέξω η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, καθώς εκτιμάται ότι με τις κατάλληλες ενέργειες μπορούν να καθιερωθούν διεθνώς ως ελκυστικοί προορισμοί city break.

 
Δείτε την παρουσίαση εδώ
Κατεβάστε την περίληψη της μελέτης στ’ Αγγλικά εδώ
Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.