“…αν όλα πάνε καλά από το 2015 οι Έλληνες θα μπορούν να πετάνε σχεδόν παντού με υδροπλάνα”, δήλωσε στη συνέντευξή του ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, κ. Νίκος Χαραλάμπους, τονίζοντας ότι μέχρι σήμερα πάνω από 40 υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα βρίσκονται σε φάση αδειοδότησης και υλοποίησης.
Η εταιρεία αναμένεται να ξεκινήσει, εντός του έτους, δρομολόγια με τέσσερα υδροπλάνα και έως το 2017 να φθάσει τα 20.
Ο κ. Χαραλάμπους, που πριν από δύο χρόνια ξεκίνησε την ιδιωτική εταιρεία υδροπλάνων, αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα οφέλη από την ανάπτυξη ενός πανελλαδικού δικτύου υδατοδρομίων, για την κατάσταση που επικρατεί ενόψει των εκλογών καθώς και για τη σύνδεσή τους με την κρουαζιέρα.
“Η ανάπτυξη ενός πανελλαδικού δικτύου υδατοδρομίων μπορεί να δώσει ώθηση στα τουριστικά επαγγέλματα, να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και να στηρίξει την εξυπηρέτηση ασθενών με αεροδιακομιδές, τόσο για τους Έλληνες όσο και τους τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα.”
Πως αντιμετωπίζουν οι επενδυτές σας τη σημερινή πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα? Έχετε εξετάσει την πιθανότητα να αναστείλετε τις κινήσεις σας έως ότου ξεκαθαρίσει το πολιτικό τοπίο? Σε ένα πιθανό Grexit και επιστροφή στην δραχμή τι πιστεύετε ότι θα κάνουν οι επενδυτές;
Σίγουρα η πολιτική αβεβαιότητα είναι κάτι το οποίο απασχολεί τους επενδυτές μας, διότι το τοπίο δεν είχε καλά καλά ξεκαθαρίσει από την κρίση και μπήκαμε εκ νέου σε καταστροφολογίες και περιπέτειες. Κυρίως τα ξένα μέσα ενημέρωσης δημιουργούν ένα περιβάλλον τρόμου για τις επενδύσεις στην Ελλάδα που σίγουρα κάνει του επενδυτές να ανασκουμπώνονται και να βάζουν όποιες επενδυτικές δραστηριότητες έχουν ξεκινήσει στον πάγο ή ακόμα και να εγκαταλείπουν το σχεδιασμό τους στην ελληνική επικράτεια.
Το ίδιο συμβαίνει και με τους δικούς μας επενδυτές οι οποίοι βλέπουν και ακούνε όλα τα σενάρια που μπορούν να επικρατήσουν στην Ελλάδα. Από το κακό σενάριο, το γνωστό Grexit και την επιστροφή μας στη δραχμή μέχρι και το να μην γίνει τίποτα καταστροφικό και να κυλήσουν όλα ομαλά. Εμείς απευχόμαστε το κακό σενάριο και ελπίζουμε ότι όλα θα πάνε καλά. Προς το παρόν και οι δικοί μας επενδυτές αναμένουν όπως όλοι τα αποτελέσματα των εκλογών…
Εμείς γνωρίζουμε και το μεταφέραμε και στους επενδυτές μας ότι η Ελλάδα μπορεί να μετατραπεί σε Μαλδίβες της Ευρώπης, να γίνει η Μέκκα των υδροπλάνων. Είναι ο προορισμός που θέλουν να επισκεφτούν, τουρίστες από όλο τον κόσμο, φτάνει μόνο να έχουν την αίσθηση ότι καμία ελληνική κυβέρνηση όποια και να είναι δεν θα τους ταλαιπωρήσει στις ημέρες των διακοπών τους. Ο τουρισμός και οι επενδύσεις στον τουρισμό δεν θα σταματήσουν είτε είμαστε στο ευρώ είτε στην δραχμή. Αυτό που απαιτείται είναι να δοθεί η σωστή εικόνα προς το εξωτερικό πως η προσπάθεια που γίνεται για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων δεν μπορεί να ανακόπτεται κάθε φορά από τις πολιτικές εξελίξεις.
Η Hellenic Seaplanes ξεκίνησε την λειτουργία της 2 χρόνια πριν μέσα σε ένα κλίμα οικονομικής αβεβαιότητας, το ίδιο κλίμα υπάρχει και σήμερα λόγω των εκλογών. Σίγουρα οι εκλογές θα είναι κρίσιμες για την Ελλάδα και για την αναπτυξιακή της πορεία και σίγουρα θα επηρεαστεί θετικά ή αρνητικά ανάλογα με το πότε θα σχηματιστεί σταθερή κυβέρνηση. Εμείς επιμένουμε στην Ελλάδα, επενδύουμε και αναπτύσσουμε τα υδροπλάνα.
Ποιοί είναι οι βασικοί άξονες της πρότασης που έχετε καταθέσει για τη δημιουργία υδατοδρομίων στα νησιά και στα παράλια της Ελλάδας;
Όπως έχουμε πει η Hellenic Seaplanes S.A. από την αρχή της λειτουργίας της στηρίζει την ιδιωτική επένδυση με αποτέλεσμα να γίνεται ολοκληρωμένος και ορθολογικός σχεδιασμός του δικτύου καθότι έχουμε κάνει αποτύπωση της σημερινής κατάστασης και υπολογίσαμε ακριβώς το κόστος δημιουργίας των υδατοδρομίων. Η προσπάθεια μας δεν επιβαρύνει με κανένα κόστος το δημόσιο φορέα και επισπεύδονται οι διαδικασίες ολοκλήρωσης. Ασφαλώς αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η δημιουργία ενός δικτύου όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και η εξασφάλιση της σωστής λειτουργίας όλων των υδατοδρομίων. Εάν υπάρχει ενδιαφέρον και από άλλους φορείς, δημόσιους ή ιδιωτικούς να δημιουργήσουν υδατοδρόμια, θα στηρίξουμε την όποια προσπάθεια με στόχο να εντάξουμε στο πτητικό μας δίκτυο περισσότερους προορισμούς. Όλες οι δραστηριότητες μας κινούνται πάντα μέσα σε ένα ορθολογικό πλαίσιο ώστε οι τελικές επιλογές να εξασφαλίζουν την επιτυχία της τόσο σημαντικής προσπάθειας που ήδη καταβάλλεται, στο πιο σύντομο χρονικό ορίζοντα, χωρίς ωστόσο να θυσιάζεται ούτε το επίπεδο ποιότητας των υπηρεσιών που τελικώς θα παρέχονται στους πολίτες, ούτε βεβαίως να διακυβεύεται στο ελάχιστο η ασφάλειά τους.
Ποιό όφελος θα έχουν τα νησιά από τη δρομολόγηση υδροπλάνων; Θα κοστίζουν ακριβά οι μετακινήσεις με υδροπλάνα; Πόσο μεγάλη σημασία δίνει στον παράγοντα ασφάλεια η εταιρεία Hellenic Seaplanes;
Ένα ολοκληρωμένο δίκτυο υδατοδρομίων είναι χωρίς αμφιβολία πολύ σημαντικό όχι μόνο γιατί υπάρχει η ανάγκη της τοπικής κοινωνίας για γρήγορες μεταφορές, έτσι ώστε πετώντας από λιμάνι σε λιμάνι και αναπτύσσοντας συνεχώς νέους προορισμούς θα προσφέρουμε μια ασφαλή και γρήγορη λύση που θα δώσει τέλος στις πολύωρες, άβολες και αργές μετακινήσεις αλλά ταυτόχρονα θα βοηθήσει την τουριστική ανάπτυξη της χώρας μας στους δύσκολους αυτούς καιρούς δίνοντας μια νέα πνοή στο τουριστικό προϊόν που προσφέρει με νέες εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
Οι μετακινήσεις με υδροπλάνο δεν θα είναι ιδιαίτερα ακριβές εφόσον για ένα δρομολόγιο μισής ώρας (π.χ. Αθήνα – Σέριφο ή Κως – Νάξο ή Ρόδο – Σητεία ) υπολογίζεται στα €75 – €80. Θα πρέπει κάποιος να υπολογίσει ότι για ένα αντίστοιχο ταξίδι με συμβατικά μέσα θα πρέπει να υπολογίσει και τα έξοδα μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο (π.χ. €35 προς αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλο ή €22 προς Αεροδρόμιο της Κω ή €20 προς αεροδρόμιο της Ρόδου) που με το υδροπλάνο δεν θα υπάρχουν. Οι τιμές φυσικά θα μπορούν και να μειωθούν εφόσον αναπτυχθούν περεταίρω οικονομίες κλίμακας.
Τα υδατοδρόμια όπως και όλα τα συμβατικά αεροδρόμια πρέπει να διασφαλίζουν πάνω από όλα την ασφάλεια των επιβατών που διακινούνται σε αυτά για αυτό και το πιο σημαντικό στοιχείο στην λειτουργία ενός υδατοδρομίου είναι πάνω από όλα η ασφάλεια. Γι αυτό και η επιλογή του κατάλληλου προσωπικού, και συνεργατών μας είναι πολύ σημαντική όπως και η προώθηση μιας εταιρικής κουλτούρας με βάση την ασφάλεια.
Με πόσα υδροπλάνα θα ξεκινήσετε Πόσης χωρητικότητας μπορεί να είναι αυτά τα υδατοδρόμια;
Το επιχειρησιακό σχέδιο των επενδυτών της Hellenic Seaplanes είναι να ξεκινήσει με 4 υδροπλάνα Twin Otter 19 θέσεων το καθένα το 2015 που μέχρι το 2017 θα φτάσουν τα 20 υδροπλάνα.
Μπορούν να συνδυαστούν τα υδροπλάνα με τους κατάπλους των κρουαζιερόπλοιων και ποιό θα είναι το όφελος για το θαλάσσιο τουρισμό;
Αν υπάρχει κάποια υπηρεσία με την οποία είναι περισσότερο συνδεδεμένη η λειτουργία των υδροπλάνων, αυτή είναι η Κρουαζιέρα και αυτό γιατί η αγορά της κρουαζιέρας παρέχει μια δεσμευμένη αγορά. Η παρουσία των υδροπλάνων μέσα στο μικρό χρόνο παραμονής (συνήθως 6 ώρες) των κρουαζιερόπλοιων μπορεί να παρέχει μια τεράστια γκάμα συνδυασμένων εκδρομών που μπορεί να προσδώσει περισσότερο κύρος και ποιότητα στο τοπικό τουριστικό προϊόν με νέες εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
Σκέψεις σίγουρα υπάρχουν καθώς η προοπτική σύνδεσης τους με την γειτονική χώρα υπερδιπλασιάζει τα νούμερα και φυσικά όλοι μπορούμε να φανταστούμε τι θα σήμαινε αυτό για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και της χώρας γενικότερα. Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει οι επιβάτες να εισέρχονται από υδατοδρόμια που έχουν το δικαίωμα πύλης εισόδου και παρέχουν τελωνειακό έλεγχο.
Υπάρχουν σχέδια επέκτασης της εταιρείας στο εξωτερικό μελλοντικά;
Στο επιχειρησιακό μας πλάνο, αμέσως μετά την ανάπτυξη του εθνικού δικτύου υδατοδρομίων έχουμε θέσει ως στόχο τη σύνδεση της Ελλάδας με γειτονικές χώρες όπως: Τουρκία, Βουλγαρία, Ιταλία, Κροατία κ.ά. Ήδη ένας μεγάλος αριθμός ξενοδοχείων από τα τουρκικά παράλια μας ζητά να τους παρέχουμε υπηρεσίες μεταφοράς των πελατών τους στα ελληνικά νησιά
Είναι ένα ευκταίο αλλά και εφικτό πλάνο της εταιρείας μας, αφού πιστεύουμε πως η Ελλάδα θα σημειώσει μεγάλη επιτυχία στον εν λόγω τομέα και θα γίνει η “Μέκκα των υδροπλάνων”. Στόχος μας είναι να μετατρέψουμε τις ελληνικές θάλασσες σε Μαλδίβες τις Ευρώπης, γιατί έχουμε καλύτερο προϊόν.