του Σέργιου Μαζαράκη*
Σε μια περίοδο που η ανεργία αυξάνεται μέρα με τη μέρα, όλο και περισσότεροι υποψήφιοι θα σας προσεγγίζουν για να πιάσουν δουλειά στην επιχείρησή σας. Σήμερα, πιο πολύ από ποτέ, όπου στις περισσότερες μικρές επιχειρήσεις -αν όχι όλες- απασχολείται το ελάχιστο δυνατό προσωπικό, κάθε ιδιοκτήτης χρειάζεται δίπλα του τα πλέον παραγωγικά άτομα. Αυτά που θα τον στηρίξουν, θα πάρουν πρωτοβουλίες, θα εργαστούν σκληρά με αυταπάρνηση και θα τον βοηθήσουν να αντιμετωπίσει με επιτυχία την σημερινή ύφεση.
Ως ιδιοκτήτης, πρέπει να διασφαλίσετε ότι θα επιλέξετε και θα προσλάβετε τον καλύτερο, τον πιο αποτελεσματικό και πάνω από όλα τον πιο παραγωγικό υποψήφιο από αυτούς που θα σας προσεγγίσουν. Αυτόν που θα κάνει την δουλειά και θα μπορεί να ολοκληρώσει το έργο που θα του αναθέσετε με επιτυχία, δίχως να απαιτείται η δική σας παρέμβαση.
Αρκετοί επιχειρηματίες στη διαδικασία πρόσληψης δίνουν περισσότερη έμφαση στη προσωπικότητα του υποψηφίου, στις γνώσεις του και στην εμπειρία του. Όμως, μια εξίσου σημαντική παράμετρος είναι η παραγωγικότητά του. Είναι απαραίτητο να τον ελέγξετε σχετικά με την παραγωγικότητά του στις προηγούμενες δουλειές που είχε. Αυτό αποτελεί ένα σημαντικό δείκτη για το τι πρόκειται να συμβεί όταν θα ξεκινήσει να εργάζεται μαζί σας.
Πώς μπορείτε να το κάνετε;
Πριν ξεκινήσετε να ρωτάτε, δώστε ιδιαίτερο βάρος στις αντιδράσεις του. Παρατηρήστε τον καθ’ όλη την διάρκεια της συνέντευξης και επικεντρωθείτε σε ερωτήσεις σχετικά με τις προηγούμενες δουλειές του. Σημειώστε τον τρόπο που αντιδρά σε αυτές. Νιώθει άνετα; Πώς επικοινωνεί;
Αφού ενημερωθείτε λοιπόν για τις προηγούμενες θέσεις στις οποίες εργαζόταν, ζητήστε του να σας αναφέρει συγκεκριμένα μετρήσιμα αποτελέσματα που είχε πετύχει. Αν για παράδειγμα ήταν πωλητής, σας ενδιαφέρει να μάθετε τι πούλαγε, πως το πούλαγε, ποιους συγκεκριμένους στόχους έπιανε, με ποιο τρόπο το κατάφερνε. Να σας δώσει συγκεκριμένα παραδείγματα. Απαντήσεις με νούμερα κι όχι με γενικότητες ή ασάφειες. Κάντε περισσότερες ερωτήσεις αν νομίζετε ότι δεν σας κάλυψε η απάντησή του. Οι καλύτεροι και πιο παραγωγικοί υποψήφιοι θα σας μιλήσουν με νούμερα, με αποτελέσματα κι όχι με ενέργειες. Θα σας πούνε τι πέτυχαν κι όχι τι έκαναν.
Ζητήστε του επίσης να σας δώσει ονόματα ώστε να μπορέσετε να επαληθεύσετε αυτά που μόλις είπε. Ενημερώστε τον ότι θα επικοινωνήσετε με τα άτομα αυτά για να επαληθεύσετε αυτά που σας ανέφερε. Δείτε τις αντιδράσεις του.
Παρουσιάστε του μια συγκεκριμένη κατάσταση στην επιχείρησή σας και ζητήστε την άποψή του για το πως θα την αντιμετωπίσει. Ποια αποτελέσματα θα έπρεπε να πετύχει ώστε να την χειρισθεί. Έτσι, μπορείτε να έχετε κατευθείαν μια πρώτη εικόνα για το πόσο προσανατολισμένος είναι σε αποτελέσματα.
Προσέξτε! Δεν θέλετε τις ενέργειες που σκοπεύει να κάνει αλλά τα αποτελέσματα που χρειάζεται να πετύχει για να βρεθεί λύση στην κατάσταση.
Σας ενδιαφέρει να διαπιστώσετε πως ανταποκρίνεται στις προκλήσεις κι αν έχει την ικανότητα να βρίσκει τη βέλτιστη λύση για μια κατάσταση άμεσα! Δεδομένου ότι δεν πληρώνετε ενέργειες αλλά αποτελέσματα αυτό που σας ενδιαφέρει είναι τα αποτελέσματα. Μόνο αυτά μετράνε.
Καλή επιτυχία!