Η Διοίκηση της ΠΝΟ κατά την σημερινή συνεδρίασή της απεφάσισε την συμμετοχή της στην 24ωρη Γενική Απεργία της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας την Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2011 με απεργία στο λιμάνι του Πειραιά των πληρωμάτων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και με έναρξη την 00.01 και λήξη την 24.00.
Το διεκδικητικό πλαίσιο της συμμετοχής της ΠΝΟ στην 24ωρη Γενική Απεργία της ΓΣΕΕ είναι:
· Άμεση κατάργηση του Μνημονίου υπαγωγής της χώρας μας στον Ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης – Τρόικα (Μνημόνιο – Ν. 3845/6-5-2010) και του Εφαρμοστικού Νόμου για το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο (Ν.3986/2011)
· Προσέλκυση νέων και παραμονή τους στο ναυτικό επάγγελμα, για σταδιοδρομία σε θέσεις αξιωματικών και κατωτέρου πληρώματος.
· Διατήρηση του ΝΑΤ και απρόσκοπτη συνέχιση χρηματοδότησής του από τον τακτικό προϋπολογισμό των παροχών όλων των Ταμείων, όπως ίσχυε μέχρι και το έτος 2010, καθώς και διατήρηση των εφάπαξ παροχών, όπως αυτά χορηγούνται σήμερα από τα Ταμεία Προνοίας Αξιωματικών και Κατωτέρων Πληρωμάτων.
· Άμεση απόσυρση του σχεδίου νόμου για τους ένοπλους φρουρούς στα πλοία.
· Διατήρηση της κείμενης νομοθεσίας για τον Οίκο Ναύτου, με ταυτόχρονη αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
· Επαναλειτουργία του Ν.Ι.Ε.Ν. για τους Έλληνες ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχους και αξιοποίησή του αποκλειστικά και μόνο για τους σκοπούς για τους οποίους ιδρύθηκε.
· Διασφάλιση θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτεργατών – διεύρυνσή τους στο μέλλον και καταπολέμηση της ανεργίας.
· Αναβάθμιση ναυτικής εκπαίδευσης – μετεκπαίδευσης, με την κάλυψη των ελλείψεων του ΚΕΣΕΝ και βελτίωση λειτουργίας των ΑΕΝ.
· Διατήρηση του ΕΛΟΕΝ, ως αυτοτελούς Λογαριασμού και φορέα ιδιωτικού δικαίου, με χρηματικούς πόρους από εισφορές πλοιοκτητών και ναυτικών και μηδενική επιβάρυνση του δημοσίου για τις λειτουργικές του δαπάνες.
· Διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του ΓΕΝΕ και χωρίς άλλη καθυστέρηση ίδρυση Ειδικού Ταμείου Ανεργίας Ναυτεργατών.
· Έξοδος από την στασιμότητα στο χώρο των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, όπου οι αποδοχές των ναυτικών έχουν καθηλωθεί στα επίπεδα του προηγούμενου έτους 2010, δημιουργώντας αδιέξοδο και απόγνωση στους ναυτεργάτες.