Σωστή προβολή- διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό – συνέργειες. Αυτό είναι το τρίπτυχο των προτάσεων για τη βελτίωση της θέσης της Ελλάδας στον τουρισμό από τις ΗΠΑ και την προσέλκυση περισσότερων Αμερικανών τουριστών.
«Για να αξιοποιήσουμε τη δυναμική που αποκτά ο τουρισμός από ΗΠΑ, τόσο παγκοσμίως όσο και στη χώρα μας, θα πρέπει να γίνουν μία σειρά δράσεων και από πλευράς κράτους, τόσο για τη βελτίωση των υποδομών όσο και κυρίως για τη σωστή εικόνα και προβολή της Ελλάδος στις ΗΠΑ.», τόνισε ο κ. Μιχαήλ Αργύρης, διευθύνων σύμβουλος και CEO της CONCEPTOURS.
Την ανάγκη για «καλύτερη προβολή / Διαχείριση του Ελληνικού Τουριστικού Προιόντος για να αναδειχθούν τα προτερήματα που έχει η χώρα μας ως Τουριστικός προορισμός.», επισήμανε και ο κ. Μιλτιάδης Σπυρομήλιος, ιδιοκτήτης του Siva Travel.
«Συγχρόνως πρέπει να συνειδητοποιήσουμε όλοι τον ανταγωνισμό που έχουμε από άλλες χώρες στην προσέλκυση επισκεπτών. Οι Αμερικάνοι αν θέλουν να αναζητήσουν Ήλιο – Θάλασσα έχουν το Μεξικό και την Καραϊβική και άλλους εγγύτερους προορισμούς σε οικονομικά ανταγωνιστικές τιμές. Εμείς πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας αναδεικνύοντας τη Φυσική Ομορφιά, τον Πολιτισμό, το Κλίμα, την Μεσογειακή Διατροφή με έμφαση στην επέκταση της τουριστικής περιόδου.», δήλωσε.
“Πρέπει να επιστρέψουμε σε πιο παραδοσιακές πολιτικές προσέγγισης, χρησιμοποιώντας νέες τεχνικές. Αν δεν μπορείς να επηρεάσεις τον καταναλωτή/αγοραστή, προώθησε το προϊόν σου μέσω των τουριστικών καναλιών διανομής ( Travel Agencies, TourOperators )”, τόνισε ο κ. Γιώργος Τριβιζάς, πρόεδρος του ΕλληνοΑμερικανικού Επιμελητηρίου Τουρισμού. “Υπάρχουν πολλοί τρόποι να επηρεάσεις τους διανομείς του τουριστικού προϊόντος στη Βόρεια και Νότια Αμερική. Ελπίζω το Υπουργείο Τουρισμού να χρησιμοποιήσει τον καλύτερο”.
Ο κ. Τριβιζάς αναφέρθηκε, επίσης, στην ανάγκη ανάπτυξης συνεργειών στον τουριστικό κλάδο: «Συνέργεια, επικοινωνία, οργάνωση, συνεχής εκπαίδευση των τοπικών γραφείων, των δήμων και των τοπικών επιχειρήσεων, είναι τα σημαντικότερα συστατικά για επιτυχία και οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό, το γνωρίζουν.», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με μελέτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (European Union , Marketing Strategies for Tourism Destinations – Target Market USA 2014) η αμερικάνικη αγορά εξερχόμενου τουρισμού χαρακτηρίζεται από όσους αναζητούν βαθύτερες, περισσότερο αυθεντικές και αυτοεκπληρούμενες εμπειρίες από τους προορισμούς που επιλέγουν και βασίζεται στη σχέση ποιότητας – τιμής, στις ενδιαφέρουσες και ποικίλες δραστηριότητες και στα μοναδικά τουριστικά προϊόντα.
Όπως συμβουλεύει η μελέτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όποιος επιθυμεί να προσελκύσει περισσότερους Αμερικανούς τουρίστες την επόμενη δεκαετία θα πρέπει να δώσει ιδιαίτερη έμφαση στα εξής:
- Να δημιουργήσει και να διατηρήσει την εικόνα του «πολλά υποσχόμενου προορισμού». Ενός προορισμού που θα εμπνεύσει τους ταξιδιώτες να εμπλακούν πολιτισμικά στις διάφορες δραστηριότητες που προσφέρει.
- Να δημιουργήσει μία σειρά τουριστικών προϊόντων και εμπειριών που συνδυάζουν τη ποικιλία και την αυθεντικότητα με ιστορικά και σύγχρονα στοιχεία. Να προβάλλει μικρές και μεγάλες περιοχές με πλούσια φυσικά και πολιτιστικά στοιχεία, δίνοντας την ευκαιρία για ενεργό συμμετοχή – προσανατολισμός προς την παροχή ταξιδιών που να δίνουν νόημα και εκπλήρωση των επιθυμιών του ταξιδιώτη.
- Να αξιοποιήσει στο έπακρο τα ψηφιακά κανάλια προβολής, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις τεχνολογίες κινητής τηλεφωνίας.