Σε κίνδυνο βρίσκεται ο θαλάσσιος τουρισμός στη χώρα μας και κυρίως το γιώτινγκ, δήλωσε ο Γιώργος Βερνίκος, Γενικός Γραμματέας του «Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επίτιμος Πρόεδρος της “Ενωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού”.
Ο κ. Βερνίκος ανέφερε ότι τα σκάφη τόσο με Ελληνική σημαία όσο και με αλλοδαπή συνέχεια φεύγουν από τις θαλάσσες μας εξαιτίας των λανθασμένων επιλογών, όπως τα υψηλά τεκμήρια που ψήφισε η Ελληνική Βουλή τον Ιούνιο του 2011.
Ακολουθεί η δήλωση του κ. Βερνίκου:
“Ο θαλάσσιος τουρισμός στη χώρα μας -και ιδιαίτερα το γιώτινγκ- βρίσκεται σε μεγάλο κίνδυνο. Φυσικά δεν είναι ο μόνος κλάδος της οικονομίας μας που περνάει κρίση, αλλά είναι ο κλάδος του ενδιαφέροντός μου και ο κλάδος για τον οποίο όλες οι πολιτικές δυνάμεις του τόπου μας συμφωνούν ότι έχουμε μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα, πρέπει και θέλουμε να τον αναπτύξουμε. Επιπρόσθετα στο Αιγαίο έχουμε τον άμεσο ανταγωνισμό από τη γειτονική μας χώρα, την Τουρκία. Τονίζω ότι έτσι όπως βαδίζουμε, σε σύντομο χρονικό διάστημα θα έχουμε χάσει τον οικονομικό πόλεμο του Αιγαίου. Τα σκάφη με ελληνική σημαία συνέχεια φεύγουν από τις θάλασσές μας. Το ίδιο και τα σκάφη αλλοδαπών. Οι μαρίνες, που μέχρι πρόσφατα ούτως ή άλλως είχαν πρόβλημα επάρκειας θέσεων ελλιμενισμού, ήδη αδειάζουν. Γίνεται μια μεγάλη απο-επένδυση. Επίσης για το 2012 οι ναυλώσεις είναι πεσμένες, αποτέλεσμα της γενικής εικόνας που επικρατεί. Αιτία δεν είναι μόνο η οικονομική κρίση και η παρατηρούμενη ακυβερνησία, που έχει αναστείλει τις κρατήσεις την περίοδο αυτή. Είναι και οι λάθος επιλογές. Τα υψηλότατα τεκμήρια, που ψήφισε η ελληνική Βουλή τον Ιούνιο 2011 στο πλαίσιο πανικού για το δημοσιονομικό εκτροχιασμό της χώρας μας, δημιουργούν μεγάλη στρέβλωση στην αγορά και διώχνουν τα σκάφη. Η Βουλή δεν μπόρεσε να ψηφίσει νόμο για το θαλάσσιο τουρισμό, ο οποίος είχε εγκριθεί δύο φορές από το Υπουργικό Συμβούλιο.
Αναφέρω ενδεικτικά ότι οι κρατήσεις το Μάιο του 2012 σε σχέση με το Μάιο του 2011 παρουσιάζουν υστέρηση 30%, ενώ περιμέναμε βελτίωση λόγω κρατήσεων της τελευταίας στιγμής. Επίσης η χώρα μας έχει 600 επαγγελματικά σκάφη με πλήρωμα μέχρι 12 ατόμων, ενώ το αντίστοιχο νούμερο των τούρκικων σκαφών είναι 3.200. Μόλις πρόσφατα επίσης Τούρκοι επενδυτές συμμετείχαν στη μακροχρόνια μίσθωση της μαρίνας Μυτιλήνης και είναι σίγουρο ότι σύντομα θα προβούν και σε άλλες παρόμοιες επενδύσεις.
Κάνω έκκληση σε όλες τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου μας τη δύσκολη αυτή περίοδο να δηλώνουν σε όλους τους τόνους τη σταθερή τους θέληση για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και από τα πρώτα μελήματα της νέας Κυβέρνησης, που ελπίζω σύντομα να σχηματιστεί, να είναι η μείωση των τεκμηρίων και η λήψη αναπτυξιακών μέτρων για την ανάπτυξη του κλάδου.”