Προτάσεις ΞΕΕ για την αναθεώρηση του αναπτυξιακού νόμου

Τις αναγκαίες τροποποιήσεις του αναπτυξιακού νόμου, ώστε να αποτελέσει στις σημερινές εξαιρετικά δυσχερείς οικονομικές συνθήκες χρήσιμο επενδυτικό εργαλείο τόσο για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ξενοδοχειακού κλάδου όσο και για την ώθηση της περιφερειακής ανάπτυξης και της απασχόλησης, συζήτησε διεξοδικά ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Γιώργος Τσακίρης με τον Υπουργό Ανάπτυξης και Υποδομών κ. Κωστή Χατζηδάκη σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο.

Γιώργος Τσακίρης,
Πρόεδρος ΞΕΕ

Ο Πρόεδρος του Ξ.Ε.Ε. έθιξε, μεταξύ άλλων, ζητήματα που άπτονται των προϋποθέσεων συμμετοχής στα προγράμματα για την ενίσχυση των ΜΜΕ του τουρισμού στα πλαίσια των ΠΕΠ, ζητώντας από τον Υπουργό να μειώσει στα 20.000 € το κατώτατο όριο του μέσου ετήσιου κύκλου εργασιών τριετίας, που έχει προσδιοριστεί για τις ΜΜΕ του τουρισμού στα 30.000 €, ώστε να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στον εκσυγχρονισμό και οι πολύ μικρές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, των οποίων ο τζίρος στις δύσκολες αυτές περιστάσεις μετά βίας προσεγγίζει τα 20.000 €.
 

Επίσης, το Ξ.Ε.Ε. θεωρεί απαραίτητο να γίνει απολογισμός 10ετίας, για την πολιτική κινήτρων που εφαρμόστηκε μέσω του αναπτυξιακού νόμου. Να ανακοινωθούν συγκεντρωτικά στοιχεία σχετικά με το ύψος των κονδυλίων που έχουν εκρεύσει (προϋπολογισμός, δημόσια επιχορήγηση, δανεισμός) ανά κλάδο οικονομικής δραστηριότητας και Περιφέρεια. Πόσες από τις εγκεκριμένες επενδύσεις υλοποιήθηκαν, πόσες λειτουργούν σήμερα και σε ποια επιχειρηματική κατάσταση βρίσκονται; Μόνο κατ’ αυτόν τον τρόπο θα υπάρξει καλύτερος σχεδιασμός στο μέλλον. 

Συνοπτικά οι προτάσεις- παρατηρήσεις του ΞΕΕ για τον αναπτυξιακό νόμο είναι οι εξής:

1. Προκειμένου να προαχθεί η ισόρροπη κατανομή του ξενοδοχειακού δυναμικού ανάμεσα στους πολυάριθμους τουριστικούς προορισμούς της χώρας και να διοχετευθούν πολύτιμοι πόροι εκεί όπου διαπιστωμένα υφίσταται έλλειμμα ξενοδοχειακού δυναμικού υψηλών κατηγοριών, είναι αναγκαίο να επανέλθει η ΚΥΑ που εκδιδόταν κάθε 2 χρόνια και προσδιόριζε περιοχές υψηλής ξενοδοχειακής πυκνότητας με επιστημονικά κριτήρια, αναστέλλοντας ή περιορίζοντας τα ποσοστά ενίσχυσης επενδύσεων για ίδρυση νέων ξενοδοχειακών μονάδων στις περιοχές με υπερσυγκέντρωση κλινών.

2. Η ύπαρξη σαφώς προκαθορισμένου επενδυτικού πλαισίου συμβάλλει στην προσέλκυση μεγάλων επενδύσεων σε στρατηγικούς τομείς της τουριστικής δραστηριότητας. Τέτοιου τύπου επενδύσεις απαιτούν εξειδικευμένη μελέτη και μεγάλο χρόνο ωρίμανσης και δεν μπορούν να αποφασίζονται στα στενά χρονικά περιθώρια ανάρτησης μιας πρόσκλησης υποβολής αιτήσεων.

3. Στην κατηγορία της τεχνολογικής ανάπτυξης εξαιρούνται οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, παρόλο που θα έπρεπε να είναι ανοιχτή αυτή η κατηγορία, στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που θα επιθυμούσαν να επενδύσουν στην καινοτομία και στον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό.

4. Ύπαρξη ειδικής γεωγραφικής διαίρεσης της χώρας που να αφορά μόνο στην επιχορήγηση τουριστικών επενδύσεων με βάση το τουριστικό ΑΕΠ του κάθε νομού ή νησιού.

5. Ο ποσοστιαίος περιορισμός των δαπανών σε κτιριακές εγκαταστάσεις και εργασίες διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου όσον αφορά στις επενδύσεις του τουριστικού τομέα συνιστά ένα άνευ λόγου σημαντικό περιορισμό στην επενδυτική δραστηριότητα, ο οποίος θα πρέπει να αρθεί.

6. Να θεσπισθούν κίνητρα με προϋπόθεση την υποχρεωτική αναβάθμιση κατά μια μόνο κατηγορία. , αυτής των ξενοδοχείων 1* και 2*, τουλάχιστον στην κατηγορία των 3*. Οποιαδήποτε άλλη αναβάθμιση πέρα της ανωτέρω να είναι προαιρετική και να βαθμολογείται με επιπλέον μόρια στην αξιολόγηση και εκτίμηση της αποτελεσματικότητας της επενδυτικής πρότασης.

7. Δεν υπάρχουν διατάξεις που να στοχεύουν στον περιορισμό ανούσιων γραφειοκρατικών διαδικασιών.

8. Κρίνεται αναγκαία η θεσμοθέτηση της παρουσίας εκπροσώπου του ΞΕΕ στην Κεντρική Γνωμοδοτική Επιτροπή Επενδύσεων και στις Περιφερειακές Γνωμοδοτικές Επιτροπές των νησιωτικών περιφερειών της χώρας.

9. Θα αποτελούσε σημαντικό δείγμα βελτίωσης της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης, αν προβλεφτεί σαφής χρόνος καταβολής των ποσών της επιχορήγησης, τουλάχιστον μετά την έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας της νέας επένδυσης.

10. Για την επάρκεια και όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα των χορηγουμένων και επενδυόμενων μέσω ΕΣΠΑ κεφαλαίων στον τουρισμό, θεωρούμε απαραίτητο να υπάρχει πίνακας με τα όρια της ανώτερης επενδυόμενης δαπάνης ανά δωμάτιο ή ανά εξυπηρετούμενο άτομο για τις επενδύσεις σε ειδικές μορφές τουρισμού , ανάλογα με την μορφή της επένδυσης ( δημιουργία νέων ή εκσυγχρονισμός υπαρχουσών), την κατηγορία του καταλύματος και την περιοχή υλοποίησης της επένδυσης.

11. Όσον αφορά τα φορολογικά κίνητρα για τον ολοκληρωμένο εκσυγχρονισμό των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων κρίνονται αναποτελεσματικά διότι λόγω των υψηλών επενδύσεων σε πάγια και ακίνητα που προϋποθέτει ο εκσυγχρονισμός των ξενοδοχείων, η λογιστική απόσβεση των είναι μακροχρόνια, με συνέπεια τα φορολογικά κίνητρα να αποδεικνύονται ατελέσφορα.

12. Λόγω της οικονομικής κρίσης την τελευταία τριετία και της αδυναμίας των τραπεζών για χρηματοδότηση των επενδυτικών σχεδίων και προτάσεων, κρίνεται απολύτως απαραίτητη η θεσμική παράταση του χρόνου ολοκλήρωσης, κατά μια διετία τουλάχιστον, των ήδη εγκεκριμένων και μη ολοκληρωμένων επενδυτικών σχεδίων, ανεξαρτήτως του βαθμού ολοκλήρωσης των , ώστε να καταστεί δυνατή τελικώς, η πραγματοποίηση των υπαχθέντων στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου επενδύσεων .

13. Μείωση του χρόνου που μεσολαβεί από μία ανακαίνιση εκσυγχρονισμού έως την επόμενη από 6 σε 5 χρόνια.


 

Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.