Πώς θα αλλάξουμε την εικόνα της χώρας;

Η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό περνά “δύσκολες” στιγμές, όπως και οι κάτοικοι της Ελλάδας, άλλωστε. Δεν είναι, ωστόσο, η πρώτη φορά.
Στην παρούσα στιγμή, οι τουριστικοί επιχειρηματίες, και όχι μόνο, τονίζουν ότι θα πρέπει να γίνουν ενέργειες για να ανατραπεί το κλίμα που υπάρχει για τη χώρα μας στο εξωτερικό και προτείνουν ακόμη και την ενεργοποίηση της επιτροπής διαχείρισης κρίσεων.
Προς το παρόν, ωστόσο, μόνο η ιδιωτική πρωτοβουλία έχει κινηθεί προς αυτήν την κατεύθυνση με δράσεις που μπορεί να έχουν, μπορεί και να μην έχουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα, σύμφωνα με τους υποστηρικτές ή τους επικριτές τους αντίστοιχα.
Καμπάνιες για την Ελλάδα εν καιρώ κρίσης

Όλοι έχουμε παρατηρήσει ότι το τελευταίο διάστημα οι καμπάνιες για την Ελλάδα έχουν πληθύνει καθώς και τα μηνύματα που τις συνοδεύουν.

Είτε για προώθηση του τουρισμού είτε για αναστροφή του κλίματος, οι καμπάνιες αυτές προέρχονται από ιδιωτική, κυρίως, πρωτοβουλία, και οι περισσότερες από αυτές είναι ήδη αμφιλεγόμενες. 
Ήδη υπάρχουν φωνές που σχολιάζουν αρνητικά την ύπαρξη τόσων πολλών ενεργειών προβολής ενώ κάποιοι άλλοι διαφωνούν επί του περιεχομένου τους.

Το σίγουρο είναι ότι από όλες αυτές τις ενέργειες μεγάλος απών είναι το Ελληνικό κράτος και ότι για ακόμη μία φορά, οι Έλληνες επιχειρηματίες είναι αυτοί οι οποίοι προσπαθούν να κινήσουν τα πράγματα. 

  • Keep Walking Greece 

Η διαφημιστική καμπάνια γνωστής μάρκας ουίσκι, έχει αυτό το διάστημα σαν θέμα της την Ελλάδα. Χρησιμοποιώντας ένα τραγούδι με εμψυχωτικούς στίχους και ένα σταθερό μήνυμα που χρησιμοποιεί η εταιρεία εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ένας ολόκληρος λαός ενθαρρύνεται να προχωρήσει μπροστά παρά τις δυσκολίες. Η καμπάνια, ωστόσο, δέχθηκε τόσο θετικά όσο και αρνητικά σχόλια. Κάποιοι τονίζουν ότι είναι πολύ θετικό και αποτελεί τιμή για την Ελλάδα η ενσωμάτωση του προβλήματος της χώρας στη διαφημιστική καμπάνια της εταιρείας ενώ άλλοι κάνουν λόγο για λάθος μήνυμα καθώς δεν χρειάζεται κίνηση αλλά αντίσταση.

  • Up Greek Tourism 

Επίσης, ιδιωτική πρωτοβουλία, η οποία ξεκίνησε από μία ομάδα τριών ανθρώπων με στόχο την προβολή του Ελληνικού τουρισμού στην Αμερική, μέσω της κοινωνικής χρηματοδότησης, δηλαδή μέσω των πολιτών που θα συμβάλλουν χρηματικά για την πραγματοποίηση της εν λόγω καμπάνιας.

  • Συμμαχία για την Ελλάδα

Πρωτοβουλία των θεσμικών φορέων της επικοινωνίας, η οποία έχει ξεκινήσει τις δράσεις της από το 2010 και συνεχίζει έως και σήμερα με διάφορες ενέργειες. Από διαφημιστικά σποτ στα Ελληνικά και ξένα μέσα με μήνυμα: Ελλάδα κομμάτι της ψυχής μας” μέχρι και τη φιλοτέχνηση σουπλά εστιατορίων από Έλληνες ζωγράφους, τα οποία θα διατεθούν σε Αμερικάνικα εστιατόρια. Την τελευταία αυτή ενέργεια την παρουσίασαν από κοινού με το Υπουργείο Πολιτισμού & Τουρισμού.

  • Give Greece a Chance

Η πλέον πρόσφατη καμπάνια που “τρέχει” αυτή τη στιγμή σε διαδίκτυο και σε μεγάλα μέσα του εξωτερικού. Πραγματοποιείται από κοινού από το ΣΕΤΕ και τον ΣΕΒ ενώ συμμετέχουν και άλλες εταιρείες του ιδιωτικού τομέα. Στόχος της είναι η αναστροφή του κλίματος για τη χώρα μας, μετά και τα τελευταία γεγονότα. Είναι, ίσως, η καμπάνια που έχει συζητηθεί περισσότερο από τις υπόλοιπες με αμφιλεγόμενα σχόλια. Στο διαδίκτυο, κυρίως, μπορεί κανείς να συναντήσει από θερμούς υποστηρικτές της μέχρι και φανατικούς εχθρούς. Ο λόγος: το μήνυμά της. Δεν είναι λίγοι όσοι θεωρούν ότι το συγκεκριμένο σλόγκαν δείχνει ηττοπάθεια και ότι δεν χρειαζόμαστε ευκαιρία αλλά ριζική αλλαγή. Όταν ο Υπουργός Πολιτισμού & Τουρισμού, κ. Παύλος Γερουλάνος, ρωτήθηκε από Βρετανό δημοσιογράφο αν η συγκεκριμένη καμπάνια αποπνέει μία απελπισία, ο υπουργός απάντησε ότι “δείχνει το πως αισθάνονται πολλοί άνθρωποι στη χώρα μας”. Ακόμη, ωστόσο, είναι πολύ νωρίς για να βγάλουμε οποιαδήποτε συμπεράσματα σχετικά με την αποτελεσματικότητα αυτής της καμπάνιας.

Οι άνθρωποι που προβάλλουν τον Ελληνικό τουρισμό

Το 1963, μία Αθηναϊκή εφημερίδα αφιέρωνε ένα ολόκληρο σαλόνι στους διπλωματούχους ξεναγούς, χαρακτηρίζοντάς τους, “ως ανώνυμους και αφανείς οδηγούς που απλώνουν το χέρι τους προς των ανόμοιων ομάδων για μια θερμή χειραψία”. Αναφέρει μάλιστα, ότι αυτοί είναι που κάνουν τους ξένους να αγαπήσουν την Ελλάδα και να ξεδιαλύνουν τις προκαταλήψεις τους. 
Στις μέρες μας, θα λέγαμε, ότι εκτός από τους διπλωματούχους ξεναγούς, όλοι όσοι έρχονται σε επαφή με τους επισκέπτες της χώρας μας, διαμορφώνουν την εικόνα που αποκομίζουν για εμάς ως σύνολο. Από τον περιπτερά, μέχρι τον ταξιτζή, μέχρι τον άνθρωπο που περπατά στο δρόμο και καλείται να δώσει οδηγίες σε όσους έχουν χαθεί.
Επομένως, σε συνδυασμό με τις προωθητικές καμπάνιες για την αναστροφή της εικόνας στο εξωτερικό, το ανθρώπινο στοιχείο μπορεί να είναι ο καταλυτικός παράγοντας σε αυτήν την προσπάθεια.
Μιλώντας με την ξεναγό, κα Δέσποινα Σαββίδου, μάθαμε ότι αυτό για το οποίο παραπονιούνται οι ξένοι επισκέπτες είναι για το γεγονός ότι οι Έλληνες τα τελευταία 20 χρόνια, δεν χαμογελάμε πια. Κι ίσως, το χαμόγελο και η ευγένεια να ήταν μία καλή αρχή!
Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.