Όλοι έχουμε παρατηρήσει ότι το τελευταίο διάστημα οι καμπάνιες για την Ελλάδα έχουν πληθύνει καθώς και τα μηνύματα που τις συνοδεύουν.
Το σίγουρο είναι ότι από όλες αυτές τις ενέργειες μεγάλος απών είναι το Ελληνικό κράτος και ότι για ακόμη μία φορά, οι Έλληνες επιχειρηματίες είναι αυτοί οι οποίοι προσπαθούν να κινήσουν τα πράγματα.
- Keep Walking Greece
Η διαφημιστική καμπάνια γνωστής μάρκας ουίσκι, έχει αυτό το διάστημα σαν θέμα της την Ελλάδα. Χρησιμοποιώντας ένα τραγούδι με εμψυχωτικούς στίχους και ένα σταθερό μήνυμα που χρησιμοποιεί η εταιρεία εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ένας ολόκληρος λαός ενθαρρύνεται να προχωρήσει μπροστά παρά τις δυσκολίες. Η καμπάνια, ωστόσο, δέχθηκε τόσο θετικά όσο και αρνητικά σχόλια. Κάποιοι τονίζουν ότι είναι πολύ θετικό και αποτελεί τιμή για την Ελλάδα η ενσωμάτωση του προβλήματος της χώρας στη διαφημιστική καμπάνια της εταιρείας ενώ άλλοι κάνουν λόγο για λάθος μήνυμα καθώς δεν χρειάζεται κίνηση αλλά αντίσταση.
- Up Greek Tourism
Επίσης, ιδιωτική πρωτοβουλία, η οποία ξεκίνησε από μία ομάδα τριών ανθρώπων με στόχο την προβολή του Ελληνικού τουρισμού στην Αμερική, μέσω της κοινωνικής χρηματοδότησης, δηλαδή μέσω των πολιτών που θα συμβάλλουν χρηματικά για την πραγματοποίηση της εν λόγω καμπάνιας.
- Συμμαχία για την Ελλάδα
Πρωτοβουλία των θεσμικών φορέων της επικοινωνίας, η οποία έχει ξεκινήσει τις δράσεις της από το 2010 και συνεχίζει έως και σήμερα με διάφορες ενέργειες. Από διαφημιστικά σποτ στα Ελληνικά και ξένα μέσα με μήνυμα: Ελλάδα κομμάτι της ψυχής μας” μέχρι και τη φιλοτέχνηση σουπλά εστιατορίων από Έλληνες ζωγράφους, τα οποία θα διατεθούν σε Αμερικάνικα εστιατόρια. Την τελευταία αυτή ενέργεια την παρουσίασαν από κοινού με το Υπουργείο Πολιτισμού & Τουρισμού.
- Give Greece a Chance
Η πλέον πρόσφατη καμπάνια που “τρέχει” αυτή τη στιγμή σε διαδίκτυο και σε μεγάλα μέσα του εξωτερικού. Πραγματοποιείται από κοινού από το ΣΕΤΕ και τον ΣΕΒ ενώ συμμετέχουν και άλλες εταιρείες του ιδιωτικού τομέα. Στόχος της είναι η αναστροφή του κλίματος για τη χώρα μας, μετά και τα τελευταία γεγονότα. Είναι, ίσως, η καμπάνια που έχει συζητηθεί περισσότερο από τις υπόλοιπες με αμφιλεγόμενα σχόλια. Στο διαδίκτυο, κυρίως, μπορεί κανείς να συναντήσει από θερμούς υποστηρικτές της μέχρι και φανατικούς εχθρούς. Ο λόγος: το μήνυμά της. Δεν είναι λίγοι όσοι θεωρούν ότι το συγκεκριμένο σλόγκαν δείχνει ηττοπάθεια και ότι δεν χρειαζόμαστε ευκαιρία αλλά ριζική αλλαγή. Όταν ο Υπουργός Πολιτισμού & Τουρισμού, κ. Παύλος Γερουλάνος, ρωτήθηκε από Βρετανό δημοσιογράφο αν η συγκεκριμένη καμπάνια αποπνέει μία απελπισία, ο υπουργός απάντησε ότι “δείχνει το πως αισθάνονται πολλοί άνθρωποι στη χώρα μας”. Ακόμη, ωστόσο, είναι πολύ νωρίς για να βγάλουμε οποιαδήποτε συμπεράσματα σχετικά με την αποτελεσματικότητα αυτής της καμπάνιας.