Ολυμπιακή Αεροπορία – Η χαμένη αυτοκρατορία

Ολυμπιακή Αεροπορία η χαμένη αυτοκρατορία, θα μπορούσε να είναι και τίτλος από λογοτεχνικό κείμενο, διότι αυτή η σημαντική και ιστορική εταιρεία και οι απόγονοί της εδώ και αρκετό καιρό υπάρχουν μόνο στα χαρτιά.

Μια εταιρεία συνώνυμο της ασφάλειας, της εξυπηρέτησης και της κατάρτισης του προσωπικού, που δυσφημίστηκε όσο καμιά από όλα τα μέσα μαζικής επικοινωνίας για δεκαετίες, ενώ παράλληλα κακοποιήθηκε από ανεπαρκής διοικήσεις, ρουσφέτια και αναποτελεσματικές εξυγιάνσεις.
Σήμερα πέρασαν 5 περίπου χρόνια μετά την τελευταία πτήση της Ολυμπιακής και όλοι θυμούνται με τι τυμπανοκρουσίες ξεκίνησε η νέα Ολυμπιακή το πτητικό της έργο.

Το Μάρτιο του 2009 το Ελληνικό Δημόσιο αποφάσισε με γνωστό επιχειρηματικό όμιλο την μεταβίβαση της ΟΑ και τον Οκτώβριο του 2009 η εταιρεία πέταγε πια με καινούργια επωνυμία και με το 1/3 του προσωπικού που παρέμενε.

Αρκετά δημοφιλές το σλόγκαν που υπήρχε από τον τότε επιχειρηματία “Η Ελλάδα ψηλά” που μοίραζε υποσχέσεις και ένα όραμα, που όλοι οι Έλληνες και φιλέλληνες ασπάστηκαν και ονειρεύτηκαν.

Αμέσως μετά την πώληση και στο όνομα της εξυγίανσης περικόπηκαν δρομολόγια ιδιαίτερα τα υπερατλαντικά και μετά από ένα χρόνο το καθημερινό ωρολόγιο πρόγραμμα της εταιρείας των πέντε ηπείρων και των επτά θαλασσών είχε σχεδόν τοπικό χαρακτήρα. Ήταν φανερή πλέον η πρόθεση του επιχειρηματία να πουλήσει στην καλύτερη δυνατή τιμή το ανεπαρκές γι’ αυτόν προϊόν.

Η πρώτη επιχείρηση συνένωσης της Aegean με την Olympic Air απορρίφθηκε το 2011, από την

Πηγή: wikimedia.org

Επιτροπή Ανταγωνισμού (που κατά την γνώμη πολλών έδειξε και κατεύθυνε τον τρόπο, που θα γινόταν η μελλοντική συνένωση), όμως η προσπάθεια συνεχίστηκε με το χαρακτηριστικό της ελληνικής κρίσης, διότι η ζήτηση επιβατικών πτήσεων εσωτερικού και εξωτερικού είχε παρουσιάσει μείωση στο σύνολο και των δύο εταιρειών.

Επομένως, με την πράξη που κοινοποιήθηκε στις 28/2/2013, η Επιτροπή Ανταγωνισμού κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Olympic είναι ούτως ή άλλως προβληματική επιχείρηση και ότι θα έπαυε σύντομα να λειτουργεί, δεν ήταν ποτέ κερδοφόρα μετά την ιδιωτικοποίηση της το 2009 και ελάμβανε έκτοτε σημαντική χρηματοδοτική στήριξη από τον μοναδικό της μέτοχο.

Πηγή: wikimedia.org

Η διεξοδική ανάλυση των επιχειρηματικών προοπτικών της Olympic επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία είναι εξαιρετικά απίθανο να καταστεί κερδοφόρα στο άμεσο μέλλον, με οποιοδήποτε επιχειρηματικό σχέδιο.

Ο μέτοχος είχε, συνεπώς, αποφασίσει να διακόψει τη στήριξη που παρείχε στην Olympic, αν αυτή δεν επωλείτο στην Aegean. Αυτό θα είχε βραχυπρόθεσμα ως αποτέλεσμα την οριστική παύση λειτουργίας της Olympic.

Επιπλέον, η έρευνα αγοράς της Επιτροπής (με στοιχεία που της είχαν προσκομιστεί) επιβεβαίωνε ότι δεν υπάρχει άλλος “αξιόπιστος” αγοραστής, που να ενδιαφέρεται να αποκτήσει την Olympic εκτός από την Aegean.

Επιπροσθέτως, δεν είχε εκδηλωθεί κανένα αξιόπιστο ενδιαφέρον για την απόκτηση των περιουσιακών στοιχείων της Olympic, συμπεριλαμβανομένου του εμπορικού της σήματος (και των slot που είχαν ήδη αφεθεί στην τύχη τους). Συνεπώς, το πιθανότερο σενάριο είναι ότι η μη πραγματοποίηση της σχεδιαζόμενης πράξης, θα είχε ως συνέπεια να τεθούν τα περιουσιακά στοιχεία της Olympic εκτός αγοράς.

Λίγο αργότερα το Μάη του 2013 κλείνει και η Τεχνική Βάση OLYMPIC ENGINEERING, η οποία αποτελούνταν, από υπαλλήλους που κατείχαν υψηλής τεχνογνωσίας προσόντα, από τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμό που εξυπηρετούσε έως το έτος 2009 εκτός των πτήσεων της μητρικής εταιρείας και άλλες 50 ξένες (φυσικά και είχε συρρικνωθεί έργο της όταν ανέλαβε ο ιδιώτης). Η εν λόγο τεχνική βάση είχε εγκαταστάσεις 72.000 τ.μ. κύκλο εργασιών 120 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο και 800 περίπου εργαζομένους στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ερχόμενοι στο σήμερα εκτός του μουσείου Πολιτικής Αεροπορίας που υπάρχει ακόμα να θυμίζει στους νεότερους αυτά που έζησαν οι παλαιοί, υπάρχουν για την Olympic Air οι πτήσεις σε συγκεκριμένα άγονα (λόγω της γεωγραφικής απόστασης από την μητροπολιτική Ελλάδα) επιδοτούμενα δρομολόγια, που υπάρχει συμφωνία με ημερολογιακή προθεσμία εκτέλεσής τους.

Οι υπάλληλοί της Olympic Air έχουν μειωθεί δραματικά μετά την συνένωση των εταιρειών, ενώ ανά τακτά χρονικά διαστήματα υπάρχουν απολύσεις προσωπικού προερχόμενο από την παραπάνω εταιρεία. Όσοι είχαν αποχωριστεί το πτητικό έργο (αποδεχόμενοι την μετάταξη), αποτελούν ένα απλό γρανάζι του Δημοσίου, αναγκασμένοι να διαχειρίζονται έγγραφα, υποθέσεις, γενικότερα της ρουτίνα ενός αναποτελεσματικού έργου, που σε τίποτα δε συγκρίνεται με το ρόλο που κατείχαν πριν, αφήνοντας μία αποτελεσματική τεχνογνωσία χρόνων.

Έτσι η περιουσία της εταιρείας και οι υπάλληλοι της “πουλημένη/οι”;

Άραγε η Ελλάδα “Πέταξε Ψηλά”;

Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.