40+1 τρόποι για να επιβιώσετε στην κρίση

Υπάρχει μια συγκεκριμένη τακτική που μπορεί να οδηγήσει μια επιχείρηση να βγει νικήτρια από μια δύσκολη οικονομική περίοδο όπως η σημερινή. Αυτή είναι η επίθεση. Αυτό που δεν κάνουν οι πολλοί και εφαρμόζουν οι λίγοι, με πολύ καλά αποτελέσματα. 

 

Όταν οι περισσότερες επιχειρήσεις κρατούν μια αμυντική στάση, τότε εκείνες που λειτουργούν επιθετικά κερδίζουν. Κερδίζουν μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά, κερδίζουν περισσότερους πελάτες, “πλασάρονται” καλύτερα και πετυχαίνουν τους στόχους τους. Για τις υπόλοιπες, η μοίρα επιφυλάσσει μία αργή και βασανιστική πορεία προς το κλείσιμο. Αυτή είναι η αλήθεια. Σε κάθε περίοδο κρίσης που έχουμε βιώσει, όσοι τόλμησαν και έπαιξαν επιθετικά, όχι μόνο άντεξαν τα χτυπήματα της κρίσης, αλλά σημείωσαν καλύτερα αποτελέσματα από όλους τους άλλους που ήταν απλοί παρατηρητές της κατάστασης.
 
Σας παραθέτουμε λοιπόν 40+1 τρόπους για να λειτουργήσετε πιο επιθετικά στην σημερινή κρίση.
 
  • Αυξήστε τις ενέργειες του marketing. Διαφημίστε το προϊόν και την υπηρεσία σας σε υπερβολικό βαθμό. Μπορεί το χρήμα που κυκλοφορεί να είναι λιγότερο, όμως ο κόσμος εξακολουθεί να έχει ανάγκες.
  • Φροντίστε τους καλύτερους πελάτες σας. Αφιερώστε τους ακόμα περισσότερο χρόνο και δείτε πως μπορείτε να τους βοηθήσετε στα προβλήματα που βιώνουν την περίοδο αυτή.
  • Απαλλαχθείτε άμεσα από τα άτομα που δεν δουλεύουν για σας, αλλά εργάζονται εναντίον σας. Μην περιμένετε άλλο.
  • Μειώστε τα περιττά έξοδα στα απολύτως απαραίτητα, αφήνοντας ανέγγιχτες τις δαπάνες διαφήμισης και μάρκετινγκ. Αυτές ενισχύστε τις ακόμη περισσότερο! Μειώστε τα έξοδα αυτά που δεν θα επηρεάσουν την ποιότητα του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας.
  • Δώστε περισσότερη αξία στο προϊόν και στην υπηρεσία σας. Μην μειώνετε τις τιμές τους.
  • Επωφεληθείτε από τα επιδοτούμενα προγράμματα που είναι σε ισχύ αυτήν την περίοδο.
  • Ξεκινήστε συνεργασίες με άλλες επιχειρήσεις. Φροντίστε να προσφέρετε περισσότερες και πιο ολοκληρωμένες λύσεις στους πελάτες σας.
  • Απομακρύνετε από το περιβάλλον σας τα άτομα που σας “προσγειώνουν”, είτε αυτά βρίσκονται εντός, ή εκτός της επιχείρησής σας. Τα άτομα, που όταν τους επικοινωνείτε μια καινούργια ιδέα σας ή ένα νέο πλάνο που θα ακολουθήσετε, σας λένε ότι δεν θα λειτουργήσει και ότι τα πράγματα είναι δύσκολα.
  • Επενδύστε στο προσωπικό σας. Εκπαιδεύστε τους να κάνουν την δουλειά τους καλύτερα, πιο αποτελεσματικά και πιο γρήγορα.
  • Προσλάβετε ικανό προσωπικό που θα σας βοηθήσει στις πωλήσεις και στο μάρκετινγκ. Υπάρχουν πολλά ικανά άτομα στην αγορά που θα εργαστούν στην επιχείρησή σας. Δείτε πως μπορούν να ξεκινήσουν να εργάζονται με ποσοστά, δίχως να επιβαρύνουν την επιχείρησή σας με έξτρα κόστη.
  • Βάλτε το προσωπικό σας να δουλέψει ακόμα περισσότερο και πιο στοχευμένα.
  • Αναθέστε στο προσωπικό σας περισσότερα δικά σας καθήκοντα και επενδύστε τον χρόνο σας σε πιο επιθετικές ενέργειες ανάπτυξης της επιχείρησής σας.
  • Κυνηγήστε τα ανεξόφλητα υπόλοιπα πιο ενεργά. Ειδάλλως, κάποιοι άλλοι που τα κυνηγούν καλύτερα από σας, θα πληρωθούν πρώτοι.
  • Δημιουργήστε νέες πηγές εισοδήματος. Βρείτε ποιο νέο προϊόν ή υπηρεσία μπορείτε να πουλήσετε στους πελάτες σας.
  • Χρησιμοποιείστε την τεχνολογία. Είναι καιρός να ασχοληθείτε ουσιαστικά με το internet και τις πολυάριθμες εφαρμογές του όπως το facebooktwitter, το LinkedIn κτλ.
  • Μην συμβιβάζεστε. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Αυξήστε τον ρυθμό παραγωγής. Αυξήστε τους στόχους παραγωγής. Θα πρέπει να διαφωνήσετε και όχι να συμφωνήσετε με την κατάσταση που επικρατεί.
  • Δώστε κίνητρα στους πελάτες σας να σας συστήσουν νέους πελάτες. Βρείτε τι είναι αυτό που θα ήθελαν και προσφέρετέ το.
  • Επικοινωνήστε με τις τράπεζες σήμερα και κάντε διακανονισμό. Μην αφήνετε τον χρόνο να περνάει. Δεν θα καταφέρετε μόνο να διαπραγματευτείτε καλύτερα, αλλά θα απεγκλωβίσετε την προσοχή σας από τις συνεχείς τηλεφωνικές οχλήσεις για ανεξόφλητες δόσεις.
  • Φροντίστε ο πελάτης να φεύγει ευτυχισμένος από σας. Όχι απλά ικανοποιημένος. Θέλετε να μιλάει για σας και να είναι ο καλύτερός σας πρεσβευτής.
  • Μην περιμένετε να σας δώσουν παραγγελία. Ζητείστε την! Μην περιμένετε να αποφασίσει ο πελάτης. Δώστε του περισσότερα δεδομένα και πουλήστε του. Συμβουλέψτε τον όσο χρειάζεται για να αποφασίσει και να καταλήξει να αγοράσει από σας.
  • Διαπραγματευτείτε με όλες τις δημόσιες υπηρεσίες. Κάντε ό,τι χρειάζεται για να αποκτήσετε τον διακανονισμό ή την ρύθμιση που ταιριάζει με τις ανάγκες σας.
  • Μην ανέχεστε την στάση κάποιων που εκμεταλλεύονται την κρίση για να βγάλουν κέρδος εις βάρος σας.
  • Ερευνήστε περισσότερο για το προϊόν ή την υπηρεσία που θα καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες σας. Μην ψάχνετε μόνο το φθηνό. Πολύ συχνά η χαμηλή τιμή κρύβει κόστη, τα οποία δεν είστε σε θέση να αντιληφθείτε με την πρώτη ματιά. Καλύτερα να πληρώσετε κάτι πιο ακριβά σήμερα, παρά να πληρώνετε πιο ακριβά το φθηνό αύριο.
  • Κάντε καλύτερες συμφωνίες με τους πελάτες σας. Δείτε πως μπορείτε να τους βοηθήσετε στην τιμή αλλάζοντας τους όρους πληρωμής ή τις υπηρεσίες που τους παρέχετε.
  • Μην ξεχνάτε τους πελάτες που σας στηρίζουν. Ευχαριστήστε τους εμπράκτως. Μην τους θεωρείτε δεδομένους, ιδιαίτερα αυτήν την περίοδο.
  • Αναγνωρίστε την δουλειά του προσωπικού σας. Μπορεί να μην είστε σε θέση να δώσετε αύξηση, όμως μπορείτε να αναγνωρίσετε την εργασία και την αφοσίωσή τους με άλλους τρόπους.
  • Καταστρώστε μια αποτελεσματική εισοδηματική πολιτική. Δημιουργήστε πρώτα εισόδημα και μετά ξοδέψτε το.
  • Να είστε συνεπείς στις υποσχέσεις σας.
  • Αν σκέφτεστε να ξεκινήσετε μια νέα επιχείρηση κρατήστε τα κόστη σας χαμηλά. Δεν χρειάζεται να νοικιάσετε ακριβά γραφεία και εξοπλισμό. Επενδύστε σε αυτό που θα σας φέρει πραγματικά χρήματα, και αυτό είναι ο εαυτός σας και το προσωπικό σας.
  • Ενημερωθείτε σωστά. Συμβουλευθείτε κάποιον που να γνωρίζει το αντικείμενο της δραστηριότητάς σας, τον λογιστή σας ή ένα σύμβουλο επιχειρήσεων.
  • Κάντε παρέα με θετικά άτομα στο ελεύθερό σας χρόνο. Μπορεί να είναι ελάχιστος, δεν χρειάζεται να τον απορροφούν αρνητικά άτομα.
  • Δημιουργήστε νέους τρόπους προσέλκυσης πελατών. Δικτυωθείτε!
  • Διαβάστε κάποιο σχετικό βιβλίο με αυτό που σας προβληματίζει. Δεν θα ενημερωθείτε από την κινδυνολογία των ΜΜΕ και από τα πολιτικά πάνελ.
  • Διώξτε τον πονοκέφαλο που σας προκαλούν οι κακοί πελάτες.
  • Φροντίστε να κάνετε εντύπωση στους πελάτες σας όταν σας βλέπουν, όταν μιλάτε μαζί τους στο τηλέφωνο, όταν παρουσιάζετε την επιχείρησή σας μέσω της ιστοσελίδας σας ή μέσω της στρατηγικής email marketing.
  • Εξυπηρετείστε πιο γρήγορα τους πελάτες σας.
  • Συνεννοηθείτε με τον λογιστή σας για το πώς μπορείτε να πληρώσετε λιγότερα στην εφορία. Ποιες κινήσεις πρέπει να κάνετε για να μειώσετε τους φόρους σας.
  • Αλλάξτε τους συνεργάτες που δεν συμβαδίζουν με τους ρυθμούς σας. Έξω από την επιχείρησή σας γίνεται μάχη. Θα πρέπει όχι μόνο το προσωπικό, αλλά και οι συνεργάτες σας να σας στηρίζουν. Κυνηγήστε πελάτες και όχι συνεργάτες να κάνουν την δουλειά τους.
  • Αλλάξτε τον τρόπο σκέψης σας σχετικά με την εύρεση πελατών. Οι εποχές που σας έβρισκαν οι πελάτες έχουν παρέλθει. Όσο παλιά εταιρεία κι αν έχετε, η σημερινή εποχή απαιτεί την δική σας ενεργή συμμετοχή για να προσεγγίζετε όλο και μεγαλύτερο δυνητικό πελατολόγιο, απ΄οπουδήποτε αυτό είναι εφικτό! Πρέπει να κάνετε ό,τι χρειάζεται για να σας βρίσκουν πιο εύκολα.
  • Μεγιστοποιήστε την προβολή της επιχείρησής σας στο διαδίκτυο. Αυτήν την περίοδο θα πρέπει όχι μόνο εσείς να έχετε μια ικανοποιητική παρουσία στο διαδίκτυο αλλά και η επιχείρησή σας. Αν η ιστοσελίδα σας δεν σας φέρνει πελάτες, δημιουργήστε μια νέα. Μην συμβιβάζεστε σε ό,τι έχει να κάνει με την εικόνα της. Σας περιμένει αρκετή δουλειά για να αυξήσετε την επισκεψιμότητά σας καθώς και το ποσοστό μετατροπής των επισκεπτών σας σε υποψήφιους πελάτες.
  • Ζητείστε από τους πελάτες σας να σας πουν τα παράπονά τους. Καλύτερα να τα λένε σε σας παρά να τα λένε σε τρίτους. Έτσι έχετε την δυνατότητα να κάνετε κάτι και να τα διορθώσετε. Διαφορετικά δεν θα μάθετε ποτέ γιατί σταμάτησαν να συνεργάζονται μαζί σας και θα προσπαθείτε να βρείτε εσείς πιθανούς λόγους που απομακρύνθηκαν.
Είτε πιστεύετε ότι η κρίση σας επηρεάζει είτε όχι, θα πρέπει να αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά τις δυσκολίες που αντικειμενικά υφίστανται με στόχο την επιβίωση και την ανάπτυξη. Αναμφίβολα, μια περίοδος κρίσης ευνοεί τους τολμηρούς επιχειρηματίες και αυτούς που λειτουργούν επιθετικά.
Υπάρχουν ευκαιρίες που μπορούν να ανεβάσουν την επιχείρησή σας σε υψηλότερα επίπεδα ανάπτυξης. Επιτεθείτε εκμεταλλευόμενοι τις ευκαιρίες που περιμένουν κάποιον να τις αξιοποιήσει.
Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.