Το πρόγραμμα του ΞΕΕ για το ελληνικό πρωινό σε γενικές γραμμές αποβλέπει:
1. Το “Ελληνικό πρωινό” να αποτελέσει ένα τμήμα της “γαστρονομικής μας διπλωματίας” και να προσθέσει αξία στο ξενοδοχειακό προϊόν.
2. Στόχος του θα είναι η ικανοποίηση του ξενοδοχειακού πελάτη μεσα από την γνωριμία του με τα τοπικά προιόντα και την τοπική κουζίνα κάθε προορισμού. Η γνωριμία αυτή θα είναι γευστική, αλλά και γνωσιακή και πολιτιστική.
3. Η σύνδεση της ξενοδοχίας με τους τοπικούς παραγωγούς ποιοτικών τοπικών προϊόντων θα έχει πολλαπλές κοινωνικές και οικονομικές θετικές επιπτώσεις στον πρωτογενή τομέα και το περιβάλλον.
4. Το “Ελληνικό πρωινό” θα είναι ένας συνδυασμός της “ελληνικής κουζίνας” που αποτελεί ένα τμήμα της “Μεσογειακής διατροφής” και των πολλών τοπικών κουζινών όπως αυτές διαμορφώθηκαν στους ελληνικούς γαστρονομικούς προορισμούς.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, πραγματοποιήθηκε έρευνα για την καταγραφή των τοπικών προϊόντων και εδεσμάτων βάσει του οποίου συντάχθηκε κατάλογος που περιγράφει ανά περιοχή τα χαρακτηριστικά της κουζίνας που προσαρμόζεται ανά τόπο. Επίσης, το ΞΕΕ έχει συνάψει κατά τόπους συμφωνίες με φορείς και ενώσεις επαγγελματιών του τουρισμού καθώς επίσης έχει υπογράψει τοπικά σύμφωνα ποιότητας.
Μελέτη ΣΕΤΕ για το Μάρκετινγκ του Γαστρονομικού Τουρισμού
Το 2009, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) εκπόνησε μελέτη σχετικά με την Ελληνική Γαστρονομία καταρτίζοντας παράλληλα το σχέδιο ΜΚΤ για την ανάπτυξη και προώθηση της.
Στο εξώφυλλο της μελέτης αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι “Με 400.000 ευρώ επένδυση σε ενέργειες μάρκετινγκ”, η γαστρονομία μπορεί να γίνει σε 5 χρόνια ένας από τους κύριους λόγους επιλογής της Ελλάδας ως προορισμού διακοπών”.
Στη μελέτη αναφέρονται βέλτιστες πρακτικές δημοφιλών γαστρονομικών προορισμών και αξιολογείται η Ελληνική γαστρονομική προσφορά.
Η μελέτη υποστηρίζει, μεταξύ άλλων, ότι η γαστρονομία θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ως τουριστικό προϊόν και συνεπώς να ενταχθεί στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων του Ελληνικού τουρισμού. Επίσης, ότι για την ανάπτυξή της δεν χρειάζονται επενδύσεις σε εγκαταστάσεις και πάγια, παρά μόνο σε ενέργειες μάρκετινγκ.
Όσον αφορά στα 400.000 ευρώ που θα στοιχίσει η υλοποίηση του τριετούς προγράμματος μάρκετινγκ που προβλέπει η μελέτη, αυτά, όπως προτείνεται, θα προέλθουν κυρίως από κρατική χρηματοδότηση (ΕΟΤ) και κατά δεύτερον από ευρωπαϊκά προγράμματα και χορηγίες.
IMIC 2012: Γαστρονομία & Τουρισμός στο προσκήνιο
Το συνέδριο IMIC 2012, το οποίο πραγματοποιείται παράλληλα με το Athens Tourism Symposium, έχει ως στόχο να φέρει κοντά όλους εκείνους που σχετίζονται με το ρόλο της γαστρονομίας στον τουρισμό, οι οποίοι θα επιχειρήσουν να σχεδιάσουν τον αναβαθμισμένο ρόλο που μπορεί να έχει στο μέλλον.
Το συνέδριο είναι το 8ο κατά σειρά και τα τελευταία χρόνια η θεματολογία του είναι αποκλειστικά αφιερωμένη στο Ελληνικό Γαστρονομικό τουριστικό προϊόν, παρουσιάζοντας καλές πρακτικές στη χώρα μας και προσθέτοντας στη συζήτηση για την ανάπτυξή του.