Από την εκδήλωση παρουσίασης του σχεδίου δράσης του νέου οργανισμού. Στο βήμα, ο Υπεύθυνος Υλοποίησης του Έργου κ. Μανόλης Ψαρρός |
Το Σχέδιο Δράσης του Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής Αργολίδας (Visit Argolis) για την περίοδο 2013-2013 παρουσιάστηκε την Κυριακή 02 Δεκεμβρίου 2012 κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που διοργανώθηκε από το Επιμελητήριο Αργολίδας & τον Δήμο Ναυπλιέων στην αίθουσα του Βουλευτικού Ναυπλίου.
Στην εκδήλωση παρέστησαν οι εκπρόσωποι όλων των πολιτικών και τουριστικών φορέων της Αργολίδας και πλήθος επαγγελματιών του τουριστικού τομέα ενώ απηύθηναν χαιρετισμούς ο Δήμαρχος Ναυπλίου κ. Δημήτρης Κωστούρος, ο Δήμαρχος Άργους-Μυκηνών κ. Δημήτρης Καμπόσος, ο Δήμαρχος Επιδαύρου κ. Κωνσταντίνος Γκάτζιος και ο Αντιδήμαρχος Δήμου Ερμιονίδας κ. Σταύρος Κούστας, ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Ανδρέας Πουλάς και ο Βουλευτής Αργολίδας κ. Γιάννης Ανδριανός. Την εκδήλωση συντόνισε ο Πρόεδρος του Τουριστικού Τμήματος του Επιμελητηρίου Αργολίδας κ. Γιάννης Σοροβίγκας.
Στη συνέχεια ακολούθησε αναλυτική παρουσίαση του σχεδίου δράσης και του επιχειρησιακού μοντέλου λειτουργίας από τον Επιστημονικό Συνεργάτη του Επιμελητηρίου & Υπεύθυνος Υλοποίησης του Έργου κ. Μανόλη Ψαρρό (aboutourism destination consultancy).
Πρωταρχικοί στόχοι του Οργανισμού μέσα από την υλοποίηση του σχεδίου δράσης, είναι:
· η εφαρμογή μεθόδων βιώσιμης τουριστικής αναπτυξης με έμφαση στην προστασία του φυσικού περιβάλλον, τον κοινωνικό ιστό και την πολιτισμική ταυτότητα της περιοχής.
· η ενίσχυση των υφιστάμενων αγορών και η σύνδεση με νέες αναδυόμενες αγορές.
· η βελτίωση της ποιότητας των τουριστικών υπηρεσιών και ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος.
· η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και η βαθμιαία αύξηση των τουριστικών εσόδων στην περιοχή.
· η ανάπτυξη διεθνών και εγχώριων συνεργασιών για την άντληση τεχνογνωσίας και την ενίσχυση της εικόνας και της ταυτότητα προορισμού.
· η διασφάλιση της βιωσιμότητας του φορέα
Όπως υπογράμμισε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αργολίδας κ Φώτης Δαμούλος ” Τα νέα δεδομένα που έχουν προκύψει από την οικονομική κρίση που διανύουμε και η φθίνουσα πορεία των τουριστικών μεγεθών, μας επιβάλλουν ην ανάληψη στρατηγικών πρωτοβουλιών και πρακτικών ενεργειών, όπως είναι η συγκεκριμένη. Είναι γεγονός ότι η ανάπτυξη, η διαχείριση και η προβολή του τουριστικού προϊόντος της Αργολίδας αλλά και της ευρύτερης Περιφέρειας της Πελοποννήσου απαιτεί ισχυρές συνεργασίες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, του Κράτους και όλων των Φορέων του τουριστικού κλάδου”.
Συνοπτικά, οι στρατηγικοί άξονες του σχεδίου δράσης του Visit Argolis είναι:
α) ανάπτυξη, οργάνωση και διαχείριση του τουριστικού τομέα & της τουριστικής δραστηριότητας
β) προώθηση και προβολή του τουριστικού προϊόντος
γ) ανάπτυξη & βιωσιμότητα του φορέα
Το σύνολο των εκπροσώπων αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα ενεργοποίησης συνεργατικών δομών και στη σημασία του τουρισμού για την τοπική οικονομία της Αργολίδας ενώ δήλωσαν κατ’ επανάληψη την ισχυρή βούληση τους να στηρίξουν το έργο και τη λειτουργία του φορέα προκειμένου να προκύψουν θετικά αποτελέσματα.
Μεταξύ των δράσεων που περιλαμβάνονται στο στρατηγικό σχέδιο είναι:
· Η δημιουργία Παρατηρητηρίου Τουρισμού Αργολίδας με αντικείμενο τη συνεχή έρευνα και ανάλυση των τουριστικών τάσεων και δεδομένων σε διεθνές, εγχώριο και τοπικό επίπεδο.
· Η ανάπτυξη & προώθηση θεματικών προϊόντων και υπηρεσιών όπως η κάρτα επισκεπτών, το πρόγραμμα εθελοντών-πρεσβευτων Αγολίδας και το πρόγραμμα θεματικών διαδρομών & περιηγήσεων.
· Η ανάπτυξη προγράμματος εκπαίδευσης και κατάρτισης του τουριστικού τομέα το οποίο συμπεριλβάνει την ετήσια διοργάνωση σεμιναρίου στον ψηφιακό τουρισμό και τις νέες τεχνολογίες καθώς επίσης και τη διοργάνωση τεσσάρων εκπαιδευτικών ημεριδών σε ειδικές μορφές τουρισμού και προϊοντική ανάπτυξη.
· Η δημιουργία του επίσημου τουριστικού portal της Αργολίδας και η πλαισίωση του με ενέργειες προβολής μέσω των social media.
· Η συμμετοχή σε επιλεγμένα διεθνή travel trade workshops και εξειδικευμένες τουριστικές εκθέσεις βάσει των αγορών στόχευσης.
· Η διοργάνωση 3 έως 4 fam trips σε ετήσια βάση με σκοπό τη φιλοξενία επιλεγμένων tour operators και εκπροσώπων των διεθνών & εγχωρίων media για την παρουσίαση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της περιοχής και τη διοργάνωση συναντήσεων με τους επαγγελματίες της περιοχής.
Παράλληλα με το σχέδιο δράσης παρουσιάστηκε το επιχειρησιακό μοντέλο του Οργανισμού και πιο συγκεκριμένα:
· το οργανόγραμμα και η επικοινωνιακή ταυτότητα & πολιτική του φορέα,
· η λειτουργία και οι αρμοδιότητες της επιτροπής αξιολόγησης του έργου και οι συγκεκριμένοι δείκτες αξιολόγησης ανά δράση και ενέργεια του στρατηγικού σχεδίου.
· το πρόγραμμα προβολής & επαγγελματικής κατάρτισης για μεμονωμένες επιχειρήσεις και επαγγελματίες του τουρισμού.
Οι φορείς χρηματοδότησης του ενιαίου φορέα σε αυτή την αρχική φάση είναι:
– το Επιμελητήριο Αργολίδας
– η Περιφέρεια Πελοποννήσου
– ο Δήμος Ναυπλίου
– ο Δήμος Άργους-Μυκηνών
– ο Δήμος Ερμιονίδας
– ο Δήμος Επιδαύρου
– ο Σύλλογος Ξενοδόχων Ναυπλίου
– ο Σύλλογος Επαγγελματιών Τολού
– ο Σύλλογος Επαγγελματιών Ιρίων-Δρεπάνου
– ο Επαγγελματικός Σύλλογος Κρανιδίου
και ο συνολικός προϋπολογισμός του σχεδίου δράσης για την πρώτη διετία λειτουργίας του φορέα ανέρχεται στις 392.000 ευρώ και αναμένεται να καλυφθεί από τις εισφορές των φορέων και τα προσδωκόμενα έσοδα από τις δραστηριότητες του φορέα.
Σημειώνεται ότι η προεργασία των δράσεων που προγραμματίζονται για το πρώτο τετράμηνο λειτουργίας του φορέα έχει ήδη ολοκληρωθεί και διενεργούνται οι απαραίτητες επαφές ενώ η διοικητική και επιχειρησιακή δομή εδρεύει στις εγκταστάσεις του Επιμελητηρίου Αργολίδας και έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία.