Ο Σύλλογος Αποφοίτων & Σπουδαστών Μάρκετινγκ του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης απέστειλε στον Τύπο γραπτή διαμαρτυρία σχετικά με το Σχέδιο “Αθηνά” που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, τονίζοντας τις επιπτώσεις από την εφαρμογή του και προτείνοντας λύσεις για την αναβάθμιση των Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.
Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο:
“Η Αθηνά, κατά την Ελληνική μυθολογία, ήταν η θεά της σοφίας, της στρατηγικής και του πολέμου.
Στην Ελλάδα του 2013 η «ΑΘΗΝΑ» γίνεται σχέδιο εξόντωσης της Παιδείας, των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων και δολοφόνος της ελπίδας ανόρθωσης της Οικονομίας για την πόλη της Θεσσαλονίκης.
Το περίφημο σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας προβλέπει για την πόλη της Θεσσαλονίκης το κλείσιμο του τμήματος Marketing (Εμπορίας και Διαφήμισης) την κατάργησή του και τη μεταφορά της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας του ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ στις Σέρρες.
Απόφαση βασισμένη για μια ακόμη φορά πάνω στη λογική της στεγνής λογιστικής για την επίτευξη οικονομίας κλίμακας με στόχο το εθνικό συμφέρον. Το εθνικό συμφέρον που κάποιοι το βλέπουν μόνο βραχυπρόθεσμα, τεχνοκρατικά, κοντόφθαλμα με ιδιοτελή κριτήρια χωρίς μακροχρόνια στρατηγική και όραμα.
Στο όνομα του εθνικού συμφέροντος θυσιάζουν ότι απαιτείται για να βγουν οι αριθμοί που ζήτησε η ΤΡΟΙΚΑ και προχωρούν σε αποφάσεις καταστρεπτικές. Θυσιάζουν την ατμομηχανή των επιχειρήσεων, το Marketing. Μας δείχνουν ότι αυτό που ενδιαφέρει τώρα είναι η εξασφάλιση του «ναρκωτικού» που ποτίζει το μυαλό μας, της «δόσης» μας.
Υπάρχει άραγε στο Υπουργείο Παιδείας επιστημονικό προσωπικό καταρτισμένο που να σκέφτεται το κόστος της απόφασης αυτής διαχρονικά για την Χώρα , για την τοπική αγορά και οικονομία, για όλους αυτούς που θα καταστραφούν με την υλοποίησή του;
Δεν είναι δυνατό να παίρνονται τέτοιες αποφάσεις τόσο ανεύθυνα και χωρίς πρόβλεψη για τις γενικότερες επιπτώσεις που θα έχει το σχέδιο αυτό πάνω στη ζωή φοιτητών, καθηγητών, πολιτών, αλλά και στην επιβίωση – ανάπτυξη των επιχειρήσεων της τοπικής κοινωνίας.
Αν αυτές τις επιπτώσεις δεν τις γνωρίζετε αξιότιμοι κύριοι του Υπουργείου Παιδείας, θα σας τις πούμε εμείς:
- Δεκάδες φοιτητές θα εγκαταλείψουν τις σπουδές τους γιατί οι γονείς τους δεν θα έχουν τα χρήματα να καλύψουν όλα αυτά τα έξοδα που θα προκύψουν από την αλλαγή της έδρας.
- Γονείς θα βρεθούν σε απόγνωση γιατί το μέλλον των παιδιών τους θα είναι αβέβαιο μια και δε θα ξέρουν τι τους ξημερώνει με τα νέα δεδομένα.
- Οι καθηγητές θα βρεθούν σε συνθήκες πλήρους εξαθλίωσης γιατί οι οικονομικές επιβαρύνσεις από όλες αυτές τις μετακινήσεις θα τους στερήσουν το δικαίωμα στην αξιοπρέπεια.
- Θα ακυρωθούν μακροχρόνιες προσπάθειες αναβάθμισης του εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου που λαμβάνουν χώρα μέσα στους κόλπους της σχολής.
- Οι αναβαθμισμένες εργαστηριακές υποδομές θα γίνουν ερείπια για την εγκατάσταση αραχνών και τρωκτικών.
- Η τοπική κοινωνία θα βρεθεί σε οικονομικό μαρασμό.
- Η βιομηχανική περιοχή της Σίνδου, θα έχει μόνο εγκαταλελειμμένα κτίρια και επιχειρήσεις κουφάρια.
Στο Marketing Club γνωρίζουμε πολύ καλά πως η επιστήμη του Marketing είναι αυτή που συνδέεται άμεσα με την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησης και κατ’ επέκταση τη συνολική ανταγωνιστικότητα μίας χώρας από μακροοικονομική πλευρά. Όταν αυτή την επιστήμη την απομακρύνεις από τον Βιομηχανικό και Παραγωγικό ιστό της πόλης και κατά κύριο λόγο από τη ΒΙΠΕΘ Σίνδου η οποία απορροφά το μεγαλύτερο ποσοστό των αποφοίτων τότε μη περιμένεις ούτε το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών να μειώσεις, ούτε την ανεργία να αντιμετωπίσεις, ούτε τις επιχειρήσεις να σώσεις, ούτε τις εξαγωγές σου να αυξήσεις. Περίμενε απλά να ενισχύσεις τα λουκέτα σε χιλιάδες Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις και να φτάσεις την χώρα άλλα 100 χρόνια πίσω κλείνοντας τους επιχειρηματίες στην φυλακή γιατί δε θα έχουν να πληρώσουν τους φόρους τους.
Το Μάρκετινγκ ως επιστήμη ξεκίνησε να διδάσκεται στην Ελλάδα από το τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης που το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ» πάει να καταργήσει γιατί πιθανά κανένας δεν ξέρει τι προσφέρει στη χώρα. Αυτή η επιστήμη όμως είναι η μόνη που μπορεί να δώσει στη χώρα:
Α) Ανταγωνιστικές ελληνικές επιχειρήσεις
Β) Καινοτόμα και νέα προϊόντα
Γ) Παραγωγικές και αποδοτικές επενδύσεις
Δ) Μείωση του ελλείμματος του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών μέσω της εξωστρέφειας των Ελληνικών Επιχειρήσεων και όχι μόνο.
Το τμήμα Marketing του Α.Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης είναι εδώ και πολλά χρόνια κοντά στις επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης , αποτελεί φυτώριο στελεχών για τις επιχειρήσεις και έχει αναδείξει πλήθος καταξιωμένων στελεχών στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της χώρας.
Για όλους αυτούς τους πολύ σημαντικούς λόγους προτείνουμε:
- Όχι μόνο να μην καταργηθεί το τμήμα Marketing ( Εμπορίας και διαφήμισης) από τα Α.Τ.Ε.Ι , αλλά να αναβαθμιστεί ακόμη περισσότερο ως νέο τμήμα με την ονομασία ‘’ Τμήμα marketing προϊόντων & υπηρεσιών’’ και με κατευθύνσεις α) γενικό marketing β) τουριστικό marketing και γ) logistics
- Να παραμείνει στη Θεσσαλονίκη, κοντά στις επιχειρήσεις της πόλης και στην καρδιά της αγοράς. Εκεί που είναι η φυσική του θέση.
Σε μια Θεσσαλονίκη που έχει ανάγκη περισσότερο από κάθε άλλη φορά την ύπαρξη στελεχών marketing, σε μια Ελλάδα που μπορεί να ανορθωθεί μόνο με ανάπτυξη, μη διαλύετε τα πάντα.
Για το Marketing club
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ
Τσαμπίκος Κοκκάρης”