Κατακλύζουν τα διεθνή μουσεία και χώρους τέχνης, οι Κινέζοι τουρίστες. Αναζητούν βαθύτερη κατανόηση και επαφή με το πολιτιστικό στοιχείο κάθε προορισμού.
Μία βαθύτερη προσέγγιση της τέχνης, της ιστορίας και του πολιτισμού κάθε προορισμού αναζητά η νέα γενιά Κινέζων τουριστών, μέσα από μουσεία και χώρους τέχνης εκτός της χώρας τους. Τα τελευταία χρόνια έχουν καταγραφεί σημαντικά οικονομικά οφέλη για τα μουσεία που επισκέπτονται οι Κινέζοι, τα οποία επιλέγουν ανάλογα με το πόσο δημοφιλή είναι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Σύμφωνα με αναλύσεις ειδικών της China Luxury Advisors, αναδεικνύεται μια νέα γενιά Κινέζων ταξιδιωτών, κυρίως νέοι σε ηλικία, που παράλληλα με την περιπέτεια και την αναζήτηση αυθεντικών εμπειριών, τείνουν να επισκέπτονται χώρους τέχνης, ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς.
Περίπου το 42% των Κινέζων τουριστών στις ΗΠΑ επισκέπτονται μουσεία και άλλους χώρους τέχνης με ιστορικά εκθέματα και αριστουργηματικά έργα τέχνης, όπως δηλώνει ο Πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού του Λος Άντζελες.
Η επαφή τους με την τέχνη και τον πολιτισμό, ωστόσο, δεν είναι επιφανειακή. Οι Millenials Κινέζοι τουρίστες αναζητούν μία βαθύτερη κατανόηση του προορισμού, της ιστορίας, της τέχνης και του πολιτισμού, ακόμη κι όταν επισκέπτονται μουσεία και χώρους τέχνης.
Σημαντική επίδραση στην απόφασή τους για την επιλογή του προορισμού και των χώρων τέχνης και πολιτισμού διαδραματίζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media). Όσο πιο δημοφιλής είναι ένας πολιτιστικός προορισμός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τόσο περισσότερο πιθανόν είναι να τον επισκεφθούν.
Το ενδιαφέρον τους επεκτείνεται από μουσεία με ιστορικά εκθέματα, έκθεσης αυτοκινήτων, κέρινων ομοιομάτων, αυθεντικών έργων τέχνης και άλλων που έχουν τη δυνατότητα να «αιχμαλωτίσουν το μυαλό και την καρδιά» της νέας γενιάς Κινέζων ταξιδιωτών.
Στις ΗΠΑ, καταγράφεται ήδη εντυπωσιακή αύξηση της επίσκεψης των Κινέζων τουριστών σε χώρους όπως το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (MoMA) στη Νέα Υόρκη, όπου οι επισκέψεις έχουν αυξηθεί κατά 200% τα τελευταία πέντε χρόνια. Μόνο το 2016, υποδέχτηκε 49% περισσότερους Κινέζους επισκέπτες από το 2015.
Παράλληλα, με τα οφέλη της αυξημένης επισκεψιμότητας τους, τα Αμερικάνικα Μουσεία επωφελούνται και από την αύξηση των πωλήσεων στα πωλητήρια που διαθέτουν, ενώ παράλληλα δέχονται δωρεές από Κινέζους επιχειρηματίες και ιδιώτες.