Data Corner Μελέτες - Έρευνες Πρωτοσέλιδα

Ανάκαμψη τουρισμού προ των πυλών – Έρευνα ΙΤΒ Βερολίνου – STATISTA

brown wooden bridge over green trees

Ο εσωτερικός τουρισμός πιο δημοφιλής από τα ταξίδια στο εξωτερικό για τους Γερμανούς τουρίστες – Τεχνητή Νοημοσύνη, έξυπνη διαμονή και workation, πιθανόν να οδηγήσουν τις πωλήσεις.

Το 80% του τζίρου του πριν την πανδημία, πιθανόν να πετύχει φέτος ο τουριστικός κλάδος, σύμφωνα με έρευνα της STATISTA για λογαριασμό της Διεθνούς Έκθεσης ΙΤΒ Βερολίνου. Η έρευνα Mobility Market Outlook (MMO), που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο της έκθεσης, προβλέπει ότι είναι πιθανή μία ισχυρή ανάπτυξη το 2022, της τάξης του 46%, ωστόσο, προβλέπει ότι ο κλάδος θα ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 το 2024.

Τα σημάδια βελτίωσης των τουριστικών μεγεθών ήταν εμφανή και το 2021: ανάπτυξη 36% σε σύγκριση με το 2020. Σύμφωνα με το Mobility Market Outlook (MMO) της Statista, πέρυσι ο κλάδος πέτυχε παγκόσμιο κύκλο εργασιών περίπου 260 δισ. ευρώ. Φέτος, το ποσοστό πιθανότατα θα ξεπεράσει 353 δισ. ευρώ, με 46 τοις εκατό τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης των τελευταίων ετών. Σύμφωνα με τους ειδικούς του MMO, η πλήρης ανάκαμψη δεν θα επιτευχθεί μέχρι το 2024.

Η πανδημία του κορωνοϊού έχει επηρεάσει σημαντικά την ταξιδιωτική συμπεριφορά τα τελευταία δύο χρόνια και θα συνεχίσει να το κάνει στο εγγύς μέλλον. Ποιες όμως εξελίξεις και τάσεις θα αντέξουν; Η Παγκόσμια Έρευνα Καταναλωτή τον Φεβρουάριο του 2022 (GCS) της Statista με περισσότερους από 2.000 ερωτηθέντες αποκαλύπτει τις τάσεις της αγοράς και τους τρόπους αξιοποίησής τους.

Οι ταξιδιώτες θέλουν μεγαλύτερη ευελιξία
Από την έναρξη της πανδημίας, η ευελιξία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην τουριστική βιομηχανία. Ενώ το 2019 η πλειονότητα των ταξιδιωτών στη Γερμανία χρειαζόταν πάνω από τρεις μήνες για να αποφασίσει για ένα διεθνές ταξίδι, τώρα το 28 τοις εκατό των τουριστών χρειάζονται έναν έως τρεις μήνες και λιγότερο από 25 τοις εκατό χρειάζονται λιγότερο από τέσσερις εβδομάδες. Αυτή η επιθυμία για ευελιξία ήταν ήδη εμφανής στον εσωτερικό τουρισμό πριν από την πανδημία. Σύμφωνα με την GCS, περισσότεροι από τους μισούς Γερμανούς ταξιδιώτες αποφάσιζαν να ταξιδέψουν στο εσωτερικό το πολύ τρεις μήνες πριν την έναρξη του ταξιδιού τους.

Περισσότεροι νέοι Γερμανοί επιλέγουν προορισμούς εντός της χώρας τους

Λόγω της πανδημίας σημειώθηκε απότομη άνοδος στον εσωτερικό τουρισμό. Σύμφωνα με την επίσημη στατιστική αρχή της Γερμανίας, τον Ιούνιο του 2019 οι Γερμανοί επισκέπτες αντιστοιχούσαν στο 84 τοις εκατό των διανυκτερεύσεων, ενώ τον Ιούνιο του 2020 και του 2021 το ποσοστό ήταν 94 τοις εκατό. Το επόμενο έτος, περισσότερο από το 38% των ταξιδιωτών ηλικίας κάτω των 30 ετών σκοπεύουν να ταξιδέψουν εντός της χώρας τους, αύξηση σχεδόν 25%. Συνολικά, το 72% των Γερμανών ταξιδιωτών σχεδιάζει ένα ταξίδι εσωτερικού τους επόμενους 12 μήνες. Το 2019 το ποσοστό ήταν 39%. Το 12% αναφέρει τη βιωσιμότητα ως τον λόγο για ένα ταξίδι εσωτερικού, ενώ το 37% λέει ότι οι διακοπές στη Γερμανία είναι εξίσου συναρπαστικές με το εξωτερικό.

Έξυπνη διαμονή, τεχνητή νοημοσύνη και τεχνολογία αναγνώρισης

Περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες ισχυρίζονται ότι ενδιαφέρονται για τη νέα τεχνολογία σε μελλοντικά ταξίδια. Το 21% των τουριστών από τη Γερμανία, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται για έξυπνες οικιακές συσκευές. Ελαφρώς λιγότεροι ενδιαφέρονται για την τεχνολογία αναγνώρισης, την εικονική πραγματικότητα και τις εξατομικευμένες ταξιδιωτικές συστάσεις που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη.

Το workation είναι η νέα τάση

Ένα νέο μοντέλο εργασίας έχει κάνει την εμφάνισή του και κερδίζει συνεχώς έδαφος. Πρόκειται για το συνδυασμό εργασίας και διακοπών, δηλαδή να μπορεί κάποιος να εργάζεται από οπουδήποτε. Ως αποτέλεσμα, έχει προκύψει ένας νέος τύπος πελάτη, ο οποίος με εντελώς νέες ανάγκες και συμπεριφορά διαφορετική από αυτήν των επιχειρηματιών, ταξιδεύει δημιουργώντας μια νέα αγορά.

Τι σημαίνει ο πόλεμος στην Ουκρανία για τον διεθνή τουρισμό;
Σύμφωνα με τον UNWTO, το 2019 οι τουριστικές δαπάνες της Ουκρανίας και της Ρωσίας στο εξωτερικό ανήλθαν συνολικά σε περίπου 3,2% του όγκου παγκοσμίως. Οι γειτονικές χώρες της Ανατολικής Ευρώπης αντιπροσώπευαν περίπου το 1,8% του παγκόσμιου συνόλου. Το 2019 οι δαπάνες παγκοσμίως ανήλθαν συνολικά σε περίπου 1,5 τρισεκατομμύρια δολάρια. Το 2019, η Ουκρανία και η Ρωσία αντιπροσώπευαν συνολικά το 2,6% του συνόλου των 1,5 δισεκατομμυρίων διεθνών αφίξεων τουριστών, με τις γειτονικές τους χώρες της Ανατολικής Ευρώπης να είναι περίπου 5,3%.

Μοιραστείτε τα νέα

Similar Posts

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.