Εκτός από τις ευκαιρίες που προκύπτουν από τον Μεγάλο Περίπατο για την τουριστική ταυτότητα της πόλης καθώς και τους τρόπους που αυτές οι ευκαιρίες μπορούν να γίνουν πραγματικότητα, έγινε αναφορά και στις προκλήσεις: την ανάγκη να διατηρείται το ενδιαφέρον του επισκέπτη σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής, την ανάγκη η πόλη να διατηρήσει την ποικιλομορφία της και το διαφορετικό της χρώμα ανά γειτονιά, το γεγονός ότι ο μεγάλος περίπατος φέρνει στην επιφάνεια διαχρονικά προβλήματα της πόλης που επηρεάζουν την εμπειρία του επισκέπτη (υποδομές, πράσινο, καθαριότητα, εγκληματικότητα κ.λπ.) και την όχληση κατά τη διάρκεια των έργων.
Τέλος παρουσιάστηκαν προτάσεις που θα μπορούσαν να ενταχθούν στον σχεδιασμό του Μεγάλου Περιπάτου μεταξύ των οποίων:
- Δημιουργία «instagrammable» σημείων σε όλο το μήκος του Περιπάτου
- Διαμόρφωση μικρότερων Περιπάτων με θεματικό ενδιαφέρον
- Δημιουργία φεστιβάλ και event για τον Περίπατο
- Ανάπτυξη ψηφιακού περιεχομένου & εργαλείων
- Σύνδεση με άλλες δράσεις/ προγράμματα που αναβαθμίζουν το κέντρο της Αθήνας (του Δήμου αλλά και ιδιωτών»
- Ανάπτυξη κάρτας πόλης
- Διεύρυνση και εμπλουτισμός τουριστικής εμπειρίας με νέες εμπειρίες (π.χ. για οικογένειες)
- Ανάμειξη locals στη διαμόρφωση της τουριστικής εμπειρίας
- Έμφαση στην τοπικότητα και στο τοπικό χρώμα της πόλης
Ο δήμαρχος Αθηναίων, κ. Κώστας Μπακογιάννης υπογράμμισε ότι η διαβούλευση αποτελεί μήτρα του Μεγάλου Περιπάτου. «Είναι το πρώτο έργο σε ολόκληρη τη χώρα που εξελίσσεται και διαμορφώνεται από το διάλογο. Το αξιολογούμε όλοι μαζί, το κρίνουμε όλοι μαζί και το συνδιαμορφώνουμε» επεσήμανε. Υπογράμμισε ότι ο Δήμος Αθηναίων θεωρεί τον Μεγάλο Περίπατο μία σπουδαία επένδυση για την Αθήνα και τους ανθρώπους της. Όχι θεωρητικά αλλά στην πράξη. «Αυτός είναι ο λόγος που σήμερα, προσερχόμαστε σε αυτόν τον διάλογο με ένα στρατηγικό σχέδιο. Με μία πραγματική καταγραφή των δεδομένων και μία ουσιαστική έρευνα των δυνατοτήτων που δημιουργεί το έργο, στο πεδίο του τουρισμού» τόνισε και αναφέρθηκε στους στόχους της εκπόνησης αυτού του σχεδίου:
- Να καταγράψουμε τις ανάγκες και τις τάσεις της διεθνούς τουριστικής αγοράς με βάση και τα νέα δεδομένα της, και λόγω της πανδημίας. Με έμφαση στις νέες τεχνολογίες και στις πρακτικές που μετατρέπουν τον τουρίστα σε φιλοξενούμενο της πόλης, φιλοξενούμενο στο σπίτι μας.
- Να χαρτογραφήσουμε την τουριστική εμπειρία του Μεγάλου Περιπάτου και τις πολλαπλές διαδρομές που δημιουργούνται από τις αρτηρίες του. Δηλαδή, διαδρομές που εξυπηρετούν και ικανοποιούν κάθε φιλοξενούμενό μας. Από την επίσκεψη στους αρχαιολογικούς χώρους, μέχρι τη βόλτα για ένα ποτό ή φαγητό και από την επίσκεψη στα αξιοθέατα μέχρι την επίσκεψη στα εμπορικά καταστήματα.
- Να υλοποιήσουμε τους στρατηγικούς μας στόχους. Δηλαδή να χρησιμοποιήσουμε τον Μεγάλο Περίπατο ως μέσο για τη διάχυση των τουριστικών ροών σε περισσότερα σημεία της Αθήνας, να ενοποιήσουμε και να αναβιώσουμε το κέντρο της πόλης με την παράλληλη ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς μας αλλά και να συμβάλλουμε στον εθνικό τουριστικό στόχο, να αυξήσουμε τη διάρκεια παραμονής των επισκεπτών μας.
«Είναι το έργο που δεν σηματοδοτεί μόνο τη δημιουργία μίας νέας εποχής αλλά και το τέλος της εποχής της μακέτας, της μπουλντόζας και της κορδέλας. Δεν είναι έργο ενός δημάρχου ή μίας δημοτικής αρχής και αυτή είναι η μαγεία του. Είναι έργο που το συζητάμε. Γιατί αυτό το έργο, το περπατάμε μαζί « τόνισε χαρακτηριστικά ο Κώστας Μπακογιάννης.