Χρήστος Πάλλης: Αναγκαιότητα να ανοιχθούμε σε νέες τουριστικές αγορές

Χρήστος Πάλλης, πρόεδρος ΕΟΤ

Στις αγορές της Βραζιλίας, της Ινδίας, της Τουρκίας και της Κίνας στρέφεται ο ΕΟΤ, όπως αναφέρει σε συνέντευξη του στο Tourism Press ο Πρόεδρος του ΕΟΤ, κ. Χρήστος Πάλλης.

Ο κ. Πάλλης μίλησε επίσης για τις ενέργειες τουριστικής προβολής, για το θαλάσσιο και ιαματικό τουρισμό ενώ τόνισε ότι ο ΕΟΤ παραμένει ο Εθνικός φορέας χάραξης της επικοινωνιακής στρατηγικής τουρισμού.

Ποιο είναι το πλάνο του ΕΟΤ για την τουριστική προβολή της Ελλάδος το επόμενο διάστημα;

Σήμερα δίνουμε βάρος στην ουσιαστική προβολή της χώρας μας. Ο ΕΟΤ προχωρά αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα μέσα που διαθέτει χωρίς υπέρογκα κόστη με πολυεπίπεδες και στοχευμένες δράσεις.

Συμμετέχουμε στις μεγαλύτερες Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις, μετά από επιλογή, βάσει σκοπιμότητας της συμμετοχής μας προς το προσδοκώμενο αποτέλεσμα και πάντοτε με εξορθολογισμό των δαπανών. 

Η Marketing Greece αποτελεί μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία του ιδιωτικού τομέα που λειτουργεί συμπληρωματικά. 

Αξιοποιούμε τις σημαντικότερες Διαδικτυακές Πύλες για θέματα Τουρισμού καθώς και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης για να προβάλλουμε την Ελλάδα. Ειδικότερα προβάλλουμε τη χώρα μας στα αυτοδιαχειριζόμενα μέσα που διαθέτουμε, όπως είναι το visitgreece.gr και τα social media του Οργανισμού καθώς και στα σημαντικότερα διεθνή online media για τον Τουρισμό, στη λογική ολοκληρωμένων θεματικών διαδρομών και ‘προϊόντων’ για τη χώρα μας. 
Σε συνεργασία με τα Γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό, πραγματοποιούνται fam trips στη χώρα μας. Δημοσιογράφοι από το εξωτερικό, μέσω των ταξιδιών εξοικείωσης, συμβάλλουν με αυτόν τον τρόπο στη μεγιστοποίηση της προβολής της Ελλάδας ως Τουριστικού προορισμού. Σε κάθε προσπάθεια συμπράττουν οι Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού, οι οποίες διευκολύνουν το έργο του ΕΟΤ στην περιοχή δικαιοδοσίας τους καθώς και οι φορείς Α’ και Β’ βαθμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Αυτή η στρατηγική μας αποδίδει καθώς η τουριστική κίνηση στη χώρα μας αποτιμάται ήδη με θετικό πρόσημο. Με αυτά τα εργαλεία θα συνεχίσουμε να πορευόμαστε, διότι αποδεικνύεται ότι είναι αποτελεσματικά.

Σκοπεύετε να διεισδύσετε σε νέες αγορές και αν ναι σε ποιες; Ποιες είναι οι προσδοκίες σας από αυτές τις αγορές τουριστών;

Είναι αναγκαιότητα να ανοιχθούμε σε νέες τουριστικές αγορές και σε αυτή την πρόκληση ανταποκρινόμαστε. Προσπαθούμε, σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού και το Υπουργείο Εξωτερικών, να δημιουργήσουμε τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για την αύξηση του μεριδίου της Ελλάδας από μεγάλες αγορές στόχους, όπως είναι η Ρωσία, η Ουκρανία και δημιουργούμε σταθερή ροή επισκεπτών από άλλες χώρες όπως είναι η Κίνα, η Τουρκία, η Ινδία και η Βραζιλία, τόσο μέσω της συντόμευσης της διαδικασίας έκδοσης visa όσο και μέσω των απευθείας αεροπορικών συνδέσεων με την Ελλάδα, όπου αυτές υπάρχουν.

Είναι σαφές ότι η βιωσιμότητα του Ελληνικού Τουριστικού Προϊόντος εξαρτάται και από την προώθηση και διείσδυση του Εθνικού Τουριστικού Προϊόντος σε νέες χώρες. Με το άνοιγμα σε αυτές τις τουριστικές αγορές και την εξειδίκευση του Τουριστικού Προϊόντος, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά των δυναμικών κοινών – στόχων κάθε χώρας, θα δημιουργήσουμε τις απαραίτητες προϋποθέσεις για τη λύση του προβλήματος της εποχικότητας του Ελληνικού Τουρισμού και παράλληλα θα επιτευχθεί το μεγάλο ζητούμενο δηλαδή η αύξηση της κατά κεφαλήν τουριστικής δαπάνης.

Ποια η γνώμη σας για την κίνηση του ΣΕΤΕ να δημιουργήσει την Marketing Greece;

Ο Εθνικός Φορέας για τη χάραξη της επικοινωνιακής στρατηγικής του Τουρισμού είναι ο ΕΟΤ και το Υπουργείο Τουρισμού. 

Η Marketing Greece αποτελεί μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία του ιδιωτικού τομέα που λειτουργεί συμπληρωματικά.

Με την παρουσία σας στηρίζετε ιδιαίτερα τον Τουρισμό υγείας και το θαλάσσιο Τουρισμό. Ποιες είναι οι σκέψεις σας για το πώς θα μπορούσαν να αναπτυχθούν περαιτέρω στη χώρα μας οι δύο αυτοί κλάδοι;

Από τη θητεία μου ως Δήμαρχος στη λουτρόπολη των Μεθάνων, είμαι γνώστης της μοναδικότητας του φυσικού πλούτου της χώρας μας. Ο Τουρισμός υγείας κινεί εκατομμύρια τουριστών στην Ευρώπη. Ο τουριστικός αυτός πληθυσμός ταξιδεύει για τη φροντίδα του, στην οποία περιλαμβάνεται η θεραπεία, η πρόληψη και η αποκατάσταση. Είναι μια πολύ σημαντική ειδική μορφή Τουρισμού, που είναι αλήθεια ότι ήταν απαξιωμένη επί δεκαετίες στη χώρα μας. 

Είναι αναγκαιότητα να ανοιχθούμε σε νέες τουριστικές αγορές και σε αυτήν την πρόκληση ανταποκρινόμαστε.

Σήμερα για παράδειγμα αποκαθίσταται ο θερμαλιστικός τουρισμός κερδίζοντας σημαντικό μερίδιο της τουριστικής αγοράς. Οι ενέργειες του Υπουργείου Τουρισμού προς αυτή την κατεύθυνση μαρτυρούν την πολιτική βούληση και υλοποίηση του σχεδιασμού αυτού. Είναι πλέον πραγματικότητα η απλούστευση και η επιτάχυνση των διαδικασιών για την αναγνώριση των ιαματικών πηγών της Ελλάδας. Με τη συνεχή ροή αναγνώρισης των ιαματικών πηγών επιδιώκεται η αναβάθμιση των ιαματικών φυσικών πόρων με όρους της διεθνούς αγοράς. Με την οδηγία 24/2011 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δίνεται η δυνατότητα αξιολόγησης της υγειονομικής περίθαλψης, της αξιοποίησης του θερμαλισμού και των πηγών. Μέσω της οδηγίας αυτής θα ανταποκριθούμε στις ευρωπαϊκές ποιοτικές προδιαγραφές, βάσει των οποίων δίδεται το σήμα και η πιστοποίηση των πηγών. Μέσα από όλα αυτά επιτυγχάνουμε τη ζητούμενη προστιθέμενη αξία στη συνολική ανάπτυξη του εθνικού τουριστικού προϊόντος.
Ο πρόεδρος του ΕΟΤ, Δρ. Χρ. Πάλλης εγκαινιάζει το 
1ο Ναυτικό Σαλόνι Παραδοσιακών Σκαφών στα  Μέθανα

Ο θαλάσσιος Τουρισμός αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του Ελληνικού Τουριστικού Προϊόντος. Υποστηρίζουμε ενεργά το θαλάσσιο Τουρισμό, διότι η χώρα μας συγκεντρώνει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που μπορούν να υποστηρίξουν την ειδική αυτή μορφή Τουρισμού. Το απαράμιλλο φυσικό κάλος, τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά, η εναλλαγή των τοπίων στις χιλιάδες των χιλιομέτρων ακτογραμμής, οι ήρεμες θάλασσες, η πληθώρα νησιών και η ηλιοφάνεια αποτελούν τα μεγάλα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας. Για όλους αυτούς τους λόγους η Ελλάδα μπορεί να γίνει παγκόσμιο κέντρο θαλάσσιου Τουρισμού. Αναδεικνύουμε τα ισχυρότερα συγκριτικά πλεονεκτήματα μας. Ο ΕΟΤ συμμετέχει στην πολύ σημαντική διεθνή έκθεση SeaTrade-Miami και στηρίζει κάθε εγχώρια έκθεση για τον θαλάσσιο Τουρισμό. Ακόμη πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι βελτιώνονται και εκσυγχρονίζονται συνεχώς οι υποδομές του θαλάσσιου Τουρισμού.

Σήμερα γίνεται ένα νέο ξεκίνημα με σκοπό τη δημιουργία μιας νέας τουριστικής πραγματικότητας στη χώρα μας. Επιδιώκουμε την ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος με σκοπό τη μετάβαση της Ελλάδας σε έναν σύγχρονο, ελκυστικό, πολυθεματικό και τελικά οικονομικά αποδοτικότερο τουρισμό.

Η ανάπτυξη του τουρισμού θα οδηγήσει στην ανάκαμψη της τοπικής οικονομίας, θα δημιουργήσει ευκαιρίες στην επιχειρηματικότητα, προοπτικές επενδύσεων και νέες θέσεις εργασίας.

Σκοπεύουμε στον απεγκλωβισμό του ελληνικού τουρισμού από την εποχικότητα, με άλλα λόγια δημιουργούμε προϋποθέσεις επέκτασης της τουριστικής περιόδου καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Εργαζόμαστε για να αξιοποιήσουμε όλες τις δυνατότητες που έχει να προσφέρει η χώρα κατά τη διάρκεια του έτους.

Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.