Τι είναι το internet marketing;

του Σέργιου Μαζαράκη*

Η επιχείρησή σας στο διαδίκτυο είναι η ιστοσελίδα σας. Όπως επιδιώκετε η εικόνα της επιχείρησής σας να είναι ελκυστική και εφαρμόζοντας συγκεκριμένες τεχνικές marketing να φέρνει πελάτες σε αυτήν για να αγοράσουν τα προϊόντα σας, το ίδιο αποτελεσματικά θα πρέπει να λειτουργεί και η εταιρική σας ιστοσελίδα αξιοποιώντας αντίστοιχα τις διαθέσιμες μεθόδους internet marketing.

Δημιουργήσατε την επιχείρησή σας, εντοπίσατε την αγορά που θέλετε να προσεγγίσετε και καταλήξατε στα προϊόντα ή στις υπηρεσίες που θέλετε να πουλήσετε.

Ποιο είναι το αμέσως επόμενο βήμα για να σας επισκεφτούν πελάτες;
Οι συστηματικές και εντατικές ενέργειες marketing.

Αναφέροντας λοιπόν τον όρο internet marketing αυτό που θα πρέπει να έχει στο νου του ο ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης είναι τα τρία παρακάτω αλληλένδετα και πλήρως αλληλοεξαρτώμενα στάδια για να αποκτήσουν μια ολοκληρωμένη παρουσία στο διαδίκτυο:

1.Βελτιστοποίηση της αποτελεσματικότητας της ιστοσελίδας σας

Είτε η εταιρική σας ιστοσελίδα είναι έτοιμη είτε την ετοιμάζετε θα πρέπει να προσέξετε τα εξής: Eίναι ελκυστική; Ο επισκέπτης που θα τη δει θα αντιληφθεί άμεσα για ποιο θέμα μιλάει; Είναι το μήνυμά της ξεκάθαρο; Αυτό που θέλετε να πείτε, το επικοινωνείτε στα πρώτα δευτερόλεπτα δίχως να αναγκάζετε τον επισκέπτη να ψάξει με το βλέμμα του αρκετό χρόνο για να αντιληφθεί τι πουλάτε και πως μπορείτε να τον βοηθήσετε;

Υπάρχει ένα συγκεκριμένο κάλεσμα για δράση (call to action) ώστε να τον κάνετε να ενεργήσει προς μια κατεύθυνση που θέλετε, για παράδειγμα να σας αφήσει το email του, να κατεβάσει ένα αρχείο ή να συμπληρώσει μια φόρμα για να του στείλετε μια προσφορά; Καταλαβαίνει αμέσως ο επισκέπτης ότι η συγκεκριμένη ιστοσελίδα και αυτό που προσφέρετε είναι διαφορετικό από τον ανταγωνισμό; Μετατρέπει η ιστοσελίδα σας τους επισκέπτες της σε υποψήφιους πελάτες;

2.Αύξηση της επισκεψιμότητάς της

 Το επόμενο βήμα είναι να κάνετε συγκεκριμένες ενέργειες ώστε να αυξηθούν οι επισκέπτες της. Συνήθως, ορισμένοι ιδιοκτήτες δίνουν μεγάλο βάρος στο πρώτο στάδιο, ξοδεύοντας αρκετά χρήματα για την κατασκευή της και στην συνέχεια παραλείπουν να την προωθήσουν αποτελεσματικά με συνέπεια να μην πετυχαίνουν αύξηση πωλήσεων. Με ποιους τρόπους υλοποιείται το δεύτερο αυτό βήμα;

Οι τεχνικές internet marketing στο στάδιο αυτό αποτελούνται από στοχευμένη διαφήμιση μέσω Google Adwords και ενέργειες βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας (Search Engine Optimization).

Εύρεση των λέξεων κλειδιών σχετικά με την δραστηριότητα της εταιρείας σας, δημιουργία και χτίσιμο συνδέσμων με άλλες ιστοσελίδες και καταχώρησή της σε διάφορους καταλόγους στο internet είτε δωρεάν είτε επί πληρωμή.

Καταχώρηση της ιστοσελίδας σε τοπικούς καταλόγους επιχειρήσεων (ενέργεια που ενισχύει τα αποτελέσματα ενεργειών τοπικού marketing), διαφήμιση με Facebook Ads και προώθησή της σχεδιάζοντας στοχευμένες στρατηγικές social media marketing στο Facebook, twitter, LinkedIn καθώς και στα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Δημιουργία ενός εταιρικού blog και αντίστοιχα προώθησή του, ενέργειες article marketing, video marketing, email marketing, affiliate marketing κ.τλ.

Ευτυχώς, υπάρχουν πολλά μέσα και εργαλεία στην διάθεση ενός επιχειρηματία, δίχως το κόστος που υπάρχει στα “παραδοσιακά” μέσα marketing, για να σχεδιάσει και να εφαρμόσει με επιτυχία και μετρήσιμα αποτελέσματα την στρατηγική internet marketing που ταιριάζει στην επιχείρησή του.

3.Αποτελεσματική διαχείριση των επισκεπτών/υποψήφιων πελατών

 Ένα σημαντικό πλεονέκτημα των παραπάνω τεχνικών internet marketing είναι τα μετρήσιμα αποτελέσματά τους και η ευκολία του τρόπου παρακολούθησης και εποπτείας τους. Το στάδιο αυτό αναφέρεται στη βέλτιστη διαχείριση των στοιχείων και των πληροφοριών που έχετε συλλέξει από την ιστοσελίδα σας. Κάποιοι από τους επισκέπτες της είναι έτοιμοι να αγοράσουν, κάποιοι άλλοι δεν είναι ακόμα έτοιμοι και χρειάζεται να “καλλιεργηθούν” άλλοι πιο λίγο άλλοι περισσότερο για να φτάσουν στο σημείο που θέλετε, δηλαδή να αγοράσουν. Υπάρχουν πολλά συστήματα παρακολούθησης και εποπτείας. Αν έχετε μια μικρή επιχείρηση μπορείτε να παρακολουθείτε την πορεία και εξέλιξη των κινήσεων των επισκεπτών της χειρωνακτικά. Σε μεγαλύτερες εταιρείες, κρίνεται απαραίτητη η αγορά μιας πλατφόρμας για να μην χάνονται πολύτιμα δεδομένα.

Πόσοι επισκέπτες σας άφησαν τα στοιχεία τους, πόσοι εγγράφονται στο newsletter της επιχείρησής σας, πόσοι αγόρασαν μετά από μια στοχευμένη ενέργεια email marketing, σε ποιο προϊόν ή υπηρεσία ενδιαφέρθηκαν, πόσοι έκαναν download ένα αρχείο, μια παρουσίαση, πόσοι έκαναν κλικ σε κάποιο σύνδεσμο ή ένα κάλεσμα σε δράση κτλ.

Ο τρόπος κατηγοριοποίησης της βάσης των email σας, το περιεχόμενο των email που θα τους στείλετε ώστε να προχωρήσουν ένα βήμα πιο κοντά στην παραγγελία του προϊόντος σας ή να ζητήσουν μια προσφορά για τις υπηρεσίες σας είναι σημαντικοί παράμετροι που θα διευκολύνουν το έργο όχι μόνο του υπευθύνου marketing αλλά και του τμήματος πωλήσεων της επιχείρησής σας. Σε ποιες σελίδες μένουν περισσότερο, σε ποια σημεία της κάνουν κλικ πιο συχνά, πόσοι επισκέπτες μετατρέπονται σε υποψήφιους πελάτες και στη συνέχεια σε πελάτες, είναι στατιστικές που θα βοηθήσουν στη λήψη των σωστών αποφάσεων για περαιτέρω δράση από την πλευρά σας.

Μην αναμένετε άμεσα αποτελέσματα στις πωλήσεις σας μόνο και μόνο επειδή δημιουργήσατε την εταιρική σας ιστοσελίδα. Επενδύστε λίγο χρόνο στην αποτελεσματική προώθησή της. Μάθετε ακριβώς ποιοι είναι οι βέλτιστοι τρόποι για να την προωθήσετε. Εξοικειωθείτε με τα διαθέσιμα εργαλεία ώστε να εφαρμόζετε πετυχημένα τις νέες τεχνικές internet marketing. Δεν χρειάζεται να ξαναγυρίσετε στα θρανία για να εκπαιδευτείτε στο τομέα αυτό.

Είτε επιλέξετε να αναλάβει το internet marketing της επιχείρησής σας ένας εξωτερικός συνεργάτης είτε εσείς, θα πρέπει να γνωρίζετε καταρχήν το θέμα ώστε στη συνέχεια να μπορείτε να ελέγχετε την ποιότητα της δουλειάς. Όπως γνωρίζετε και μπορείτε να ελέγξετε τον τρόπο που λειτουργούν όλα τα τμήματα της επιχείρησής σας, έτσι και το internet marketing είναι κάτι που δεν θέλετε να το αφήσετε στην τύχη του. Αν αποφασίσετε να το λειτουργήσετε μόνοι σας, δεν χρειάζεται να ασχοληθείτε με όλα τα παραπάνω βήματα μονομιάς. Εφαρμόζοντας βαθμιαία ένα ένα κάθε φορά, θα διαπιστώνετε καθημερινά όλο και καλύτερα αποτελέσματα, θα παρατηρείτε τις στατιστικές της ιστοσελίδας σας να αυξάνονται, περισσότεροι πελάτες θα σας βρίσκουν στο internet και τελικά η αύξηση των πωλήσεών σας δεν θα αργήσει να έρθει. Τέλος, να θυμάστε ότι όσο πιο επιθετική παρουσία έχετε στο διαδίκτυο τόσο πιο άμεσα αποτελέσματα θα πετύχετε.

*Ο κος Μαζαράκης Σέργιος είναι ιδιοκτήτης της συμβουλευτικής εταιρείας Business Coaching Lab. Οι σύμβουλοι επιχειρήσεων της εταιρείας Business Coaching Lab παρέχουν συγκεκριμένα προγράμματα συμβουλευτικής καθοδήγησης και βοηθούν αποτελεσματικά τους ιδιοκτήτες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στην βελτίωση του marketing, στην αύξηση πωλήσεων, στην οργάνωση και διοίκησή τους. Εξειδικεύονται στο business coaching, family business coaching, marketing and sales coaching. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το www.businesscoachinglab.gr και συμπληρώστε το Τεστ Αξιολόγησης της Επιχείρησης
Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.