Κ.Σκούρας: “Την κρίση μόνο με δουλειά μπορεί κανείς να την αντιμετωπίσει”

 
 
Γαμήλιος προορισμός έχει εξελιχθεί το νησί της Σκοπέλου μετά τα γυρίσματα της ταινίας Mamma Mia ενώ γίνονται προσπάθειες από το Δήμο και τις τοπικές αρχές να αναπτυχθεί περαιτέρω ως ναυταθλητικός προορισμός.
 
Ο κ. Κωνσταντίνος Σκούρας, πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής του νησιού, μιλά στο Tourism Press για την επίδραση της δημοφιλούς κινηματογραφικής ταινίας στην τουριστική κίνηση της Σκοπέλου καθώς και για τις ενέργειες που γίνονται από το Δήμο για την προσέλκυση του εσωτερικού τουρισμό αυτό το καλοκαίρι.
 
“Την κρίση, μόνο με δουλειά μπορεί κανείς να την αντιμετωπίσει”, τονίζει ο κ. Σκούρας, ο οποίος υπογράμμισε τις προσπάθειες της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής του νησιού για περαιτέρω ανάπτυξη.
 
“Αφιερώνουμε πάρα πολύ χρόνο, εθελοντικά, και τα 11 μέλη της Επιτροπής, από τα οποία σχεδόν όλοι είναι σχετικοί με το αντικείμενο του τουρισμού”, δήλωσε ο κ. Σκούρας.

 

 

 

 

Το 2008 γυρίστηκε η ταινία Mamma Mia. Πώς επηρέασε τα επόμενα χρόνια τη διεθνή τουριστική κίνηση στο νησί;

 
Η επίδραση του Mamma Mia ήταν ιδιαίτερα θετική για την τουριστική κίνηση για τη Σκόπελο. Η ταινία έδειχνε παρά πολλά τοπία του νησιού. Το 70-80% των γυρισμάτων της ταινίας ήταν τοπία από τη Σκόπελο. Έτσι μετά την προβολή της στους κινηματογράφους ο κόσμος άρχισε να ρωτά που βρίσκεται το νησί αυτό.
 
Από το 2008 έως και σήμερα γίνονται πάρα πολλοί γάμοι στη Σκόπελο, κυρίως στο εκκλησάκι του Αγίου Ιωάννη στο Καστρί καθώς και σε άλλες εκκλησίες του νησιού, οι οποίες επιλέγονται μετά την επίσκεψη του ζευγαριού στο νησί.
 
Πολλά ζευγάρια προέρχονται από την Ελλάδα που έρχονται για θρησκευτικό γάμο. Ωστόσο, εξίσου πολλά είναι και τα ζευγάρια από το εξωτερικό όπως πρόσφατα από τη Βραζιλία και την Ιταλία που έρχονται για πολιτικό γάμο.
 
Μέχρι στιγμής και δεδομένου ότι ακόμη δεν έχει ξεκινήσει για τα καλά η τουριστική σαιζόν, έχουν γίνει 7 γάμοι.
 
Το νησί κατατάσσεται 4ο στους καλύτερους γαμήλιους προορισμούς στον κόσμο, σύμφωνα με το Yahoo Lifestyle. Εκτιμώ ότι κάθε σαιζόν πραγματοποιούνται περί τους 50 γάμους στο νησί από Έλληνες και ξένους επισκέπτες.
 
Ακούγεται ότι η Ελλάδα δεν διευκολύνει τους ξένους κινηματογραφιστές εξαιτίας της γραφειοκρατίας. Υπήρξαν αντίστοιχα προβλήματα κατά τα γυρίσματα του mamma Mia και πώς αντιμετωπίστηκαν;
 
Δεν υπήρξαν τέτοιου είδους προβλήματα κατά τα γυρίσματα του Mamma Mia. Οι τοποθεσίες των γυρισμάτων παραχωρήθηκαν σχεδόν αφιλοκερδώς.
 
Μετά από την προβολή της ταινίας Mamma Mia, είχαμε κρούσεις από διαφημιστικές εταιρείες του εξωτερικού για να πραγματοποιήσουν γυρίσματα. Μία από αυτές από τη Βουλγαρία έκανε γυρίσματα για δύο διαφημιστικά σποτ. Επιπλέον, δύο άτομα από το συνεργείο των γυρισμάτων επέστρεψαν πρόσφατα στη Σκόπελο για γάμο, ο ένας ως γαμπρός και ο άλλος ως κουμπάρος. 
 
Η επαφή με τη διαφημιστική εταιρεία είχε γίνει πέρσι κατά τη συμμετοχή της Σκοπέλου σε τουριστική έκθεση της Βουλγαρίας. 
 
Πώς σκέφτεστε η Σκόπελος να αξιοποιήσει τη μετά Mamma Mia εποχή ως προς την τουριστική της ανάπτυξη;
 
Καταρχήν, να προβάλλουμε περαιτέρω τα τοπία στα οποία γυρίστηκε η ταινία. Δεύτερον, σκεφτόμαστε να οργανώσουμε μία επετειακή εκδήλωση στο νησί με το κλείσιμο των 5 ετών από την προβολή τη. Κυρίως, όσον αφορά το τελευταίο, πρέπει να πω ότι, ένα από τα λάθη που έγιναν τότε ήταν ότι το πάρτυ για την παγκόσμια πρώτη προβολή της ταινίας έγινε στο Λαγονήσι αντί για τη Σκόπελο.
 

Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, θα οργανώσουμε μία εκδήλωση, στην οποία θα καλέσουμε τους συντελεστές της ταινίας ενώ ως παράλληλη εκδήλωση θα οργανώσουμε ένα φεστιβάλ ταινιών που έχουν γυριστεί στα Ελληνικά νησιά.

 
Πώς διαμορφώνεται η τουριστική κίνηση στη Σκόπελο το διάστημα αυτό και τι προβλέπετε για την επόμενη σαιζόν;
 
Σε γενικές γραμμές, ο τουρισμός από το εξωτερικό κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Για τον εσωτερικό τουρισμό διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας και πιστεύουμε ότι θα αποδώσουν οι ενέργειες που ξεκινήσαμε ήδη από το χειμώνα.
 
Επειδή προβλέψαμε ότι εξαιτίας των συμπιεσμένων εισοδημάτων τους οι Έλληνες θα δυσκολευτούν για τις διακοπές τους, δημιουργήσαμε το ειδικό πρόγραμμα “Πάμε Σκόπελος” με προσφορές και εκπτώσεις στις επιχειρήσεις της Σκοπέλου.
 
Η ειδική εκπτωτική κάρτα θα διανέμεται μέσω εντύπων ξεκινώντας από την επόμενη Κυριακή σε εφημερίδα της Μαγνησίας. Ωστόσο, έχουμε κάνει επαφές και με άλλα μέσα  και η ανταπόκριση ήταν θετική. Προσπαθούμε με όσες δυνάμεις έχουμε καθώς τα οικονομικά του Δήμου είναι πολύ περιορισμένα.
 
Στο πρόγραμμα “Πάμε Σκόπελος” έκανε αναφορά και η online έκδοση της Γερμανικής spiegel, κάνοντας λόγο για το πως ένα μικρό νησί προσπαθεί να αντιμετωπίσει την κρίση.
 
Όσον αφορά την κίνηση στο νησί δεν περιμέναμε πολλά πράγματα και αυτός ήταν και ο λόγος που κινηθήκαμε το χειμώνα δυναμικά, αναλόγως των οικονομικών πόρων που διαθέτουμε. 
 
Συμμετείχαμε σε 9 διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού καθώς και στη Philoxenia. Μεταξύ των διοργανωτριών χωρών που επισκεφθήκαμε ήταν οι: Ιταλία, Νορβηγία, Δανία, Βερολίνο, Σερβία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Σουηδία.
 
Όσον αφορά τις χώρες των Βαλκανίων, οι δράσεις μας ήδη αποδίδουν. Το ενδιαφέρον είναι μεγάλο από τις περιοχές αυτές, παρά το γεγονός ότι η συγκοινωνία δεν διευκολύνει. Οι επισκέπτες από τη Βαλκανική χερσόνησο αναγκάζονται να έρθουν μέσω Βόλου και όχι μέσω Θεσσαλονίκης.
 
Η επιδίωξή μας είναι να υπάρξει σταθερή ακτοπλοϊκή σύνδεση με Θεσσαλονίκη ακόμη κι αν αυτή δεν είναι καθημερινή. Για το σκοπό αυτόν, θα προσπαθήσουμε σε συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης την ύπαρξη ακτοπλοϊκής σύνδεσης σε ετήσια βάση μεταξύ των δύο περιοχών.
 
Η σύνδεση αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική για το νησί καθώς εκτός από τους ξένους επισκέπτες, η Σκόπελος είναι ένας πολύ επιθυμητός προορισμός για τους Θεσσαλονικείς. 
 
Στο πλαίσιο αυτό, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι όπως έχουν εξαγγείλει τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη – Σκόπελος, μέχρι στιγμής, αν όντως ισχύσουν, καθώς προβλέπεται ακτοπλοϊκή σύνδεση 3 φορές την εβδομάδα. 
 
Την περσινή χρονιά που το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Σκόπελος ήταν μία φορά/ εβδομάδα, τα πλοία έρχονταν και έφευγαν γεμάτα. Μάλιστα, το ίδιο συνέβαινε αρχές της δεκαετίας του ’90, όπου υπήρχε 3 φορές την εβδομάδα απευθείας δρομολόγιο.
 
Μεταξύ άλλων, όσον αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού, επιδιώκουμε να μπει και κάποια ακτοπλοϊκή εταιρεία  στο ειδικό εκπτωτικό πρόγραμμα “Πάμε Σκόπελος”. 
 
Η άλλη κίνηση που κάνουμε για να τονώσουμε την κίνηση στο νησί είναι να προβάλλουμε τη Σκόπελο ως ναυταθλητικό προορισμό.
 
Καταφέραμε σε συνεργασία με το Ναυτικό Όμιλο Σκοπέλου να πραγματοποιούνται κάθε χρόνο, τα τελευταία 3 χρόνια, αγώνες ιστιοπλοΐας στο νησί το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος. Επίσης, 4-11 Αυγούστου θα πραγματοποιηθεί για 2η χρονιά η Διεθνής Ιστιοπλοϊκή Εβδομάδα Βορείου Αιγαίου. Πέρσι είχαμε ρεκόρ συμμετοχών 44 σκάφη. 
 
Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.