Μ.Ψαρρός: Η ψηφιακή τεχνολογία στο επίκεντρο της τουριστικής εμπειρίας

Για τη σημασία που έχουν οι νέες τεχνολογίες της επικοινωνίας στον τουρισμό καθώς και για τις νέες τάσεις που κυριαρχούν παγκοσμίως μιλά στο Tourism Press ο κ. Μανόλης Ψαρρός, διευθυντής της συμβουλευτικής εταιρείας AbouTourism, η οποία διοργανώνει σεμινάρια και ημερίδες e-tourism ανά την Ελλάδα το προσεχές διάστημα.

 

Πόσο επηρεάζουν οι νέες τεχνολογίες τον τουρισμό;

 

Oι εφαρμογές ψηφιακής τεχνολογίας, το web και τα social media επηρεάζουν και, σε μεγάλο βαθμό, καθορίζουν την ποιότητα και το εύρος όλων των σταδίων της τουριστικής εμπειρίας και της διαδικασίας επιλογής ενός προορισμού. Η διείσδυση της ψηφιακής τεχνολογίας σε διαδικασίες που μέχρι πρότινος λαμβάναν χώρα αποκλειστικά σε offline περιβάλλον δημιουργεί μεν τεράστιες ευκαιρίες αλλά και σημαντικές προκλήσεις για τις τουριστικές επιχειρήσεις. 

 

 
Σε τι ρυθμό ο τουριστικός κλάδος υιοθετεί τις νέες τεχνολογίες;  

Ο τουριστικός τομέας σε διεθνές και εγχώριο επίπεδο δείχνει να αντιλαμβάνεται τη σημασία της ψηφιακής τεχνολογίας σε επίπεδο στρατηγικής, επιχειρησιακής λειτουργίας και προώθησης, ωστόσο ακολουθεί σε μάλλον χαμηλές ταχύτητες τους υπόλοιπους τομείς της βιομηχανίας υπηρεσιών. Το γεγονός αυτό αντανακλάται σε πολλούς σχετικούς δείκτες και κυρίως σε αυτούς που έχουν να κάνουν με online brand awareness.

Ωστόσο, τα τελευταία στοιχεία κάνουν λόγο για θεαματική αύξηση των σχετικών αριθμών δεδομένου ότι για το έτος 2011, το 53% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών προτίμησαν το διαδίκτυο για κράτησεις που είχαν να κάνουν με το πακέτο διακοπών τους. (Flash Eurobarometer 334 “Attitudes of European Towards Tourism”, March 2012). Η τάση επιβεβαιώνεται και στις αναδυόμενες αγορές (BRIC) αφού το αντίστοιχο ποσοστό για τη Ρωσική και την Ινδική αγορά αγγίζει το 50% και 40% αντιστοίχως. Ενδεικτικό είναι και το γεγονός ότι περίπου 12εκ Αμερικάνοι έκλεισαν κάποιο μέρος ή το σύνολο του πακέτου τους μέσω του κινητού τηλεφώνου τους για το 2011, αριθμός που αναμένεται να εκτιναχτεί στα 16εκ για το τρέχον έτος (eMarketer).

Ποιες είναι οι νέες τάσεις όσον αφορά στη χρήση του διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών στον τουρισμό;

Η ψηφιακή τεχνολογία και το διαδίκτυο διαμορφώνουν πλέον πολύ μεγαλύτερο μέρος της τουριστικής εμπειρίας από αυτό που αφορά το στάδιο επιλογής ενός προορισμού ή της κράτησης ενός ξενοδοχείου. Χρησιμοποιούμε geo-location εφαρμογές και social media channels σε πραγματικό χρόνο (πχ. foursquare ή FB places) προκειμένου να πληροφορηθούμε για την ποιότητα και το τύπο μιας προσφερόμενης υπηρεσίας, ενός αξιοθέατου ή ακόμα και ενός εστιατορίου που επιλέγουμε να γευματίσουμε ή όχι. Με τις λεγόμενες NFC (Near Field Communications) τεχνολογίες και μεθόδους επικοινωνίας να διεισδύουν όλο και περισσότερο στη ζωή και στις μεθόδους κατανάλωσης τουριστικών προϊόντων και μη (google wallet, QR codes, augmented reality etc), ο τρόπος λειτουργίας και προώθησης μια τουριστικής αλλάζει πλέον ριζικά και τα ψηφιακά μέσα θα επηρεάσουν το σύνολο της λειτουργίας του τουριστικού τομέα. Πχ. Οι διοργανωτές συνεδρίων θα μπορούν πλέον να διοργανώνουν σχεδόν εξ ολοκλήρου ένα meeting μέσα από D-I-Y (Do-It-Yourself) mobile εφαρμογές ενώ ταυτόχρονα οι υβριδικές συναντήσεις κερδίζουν διαρκώς έδαφος απέναντι στις face-to-face συναντήσεις και επαναπροσδιορίζουν πλήρως τον τομέα των MICE. Οι επισκέπτες μια έκθεσης, ενός μουσείου ή ενός mega-event ήδη λειτουργούν και καταναλώνουν μέσα απο διαδραστικά indoor & outdoor positioning systems τα οποία καθοδηγούν τον χρήστη-καταναλωτή ανάλογα με το ενδιαφέρον, τις προηγούμενες εμπειρίες και τις οδηγίες που έχει ο ίδιος ορίσει.
Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.