Μελέτες - Έρευνες Πρωτοσέλιδα

Μείωση τζίρου και ψηφιακή “στροφή” για τα συνέδρια και τις εκδηλώσεις το 2020

Σε ποσοστό άνω του 75% μειώθηκε ο τζίρος του κλάδου των συνεδρίων και εκδηλώσεων για το 2020, όπως καταγράφεται στα συμπεράσματα της πρώτης πανελλαδικής έρευνας που πραγματοποίησαν από κοινού ο Σύνδεσμος Ελλήνων Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων (HAPCO), το Γραφείο Συνεδρίων και Επισκεπτών του Δήμου Αθηναίων (ACVB) και το Γραφείο Προσέλκυσης Συνεδρίων και Επισκεπτών της Θεσσαλονίκης (TCB).

Τα αποτελέσματα της έρευνας, που «έτρεξε» τον Ιούλιο του 2020 με στόχο την αποτύπωση του αντικτύπου της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης στην ελληνική βιομηχανία συνεδρίων, εκθέσεων, εταιρικών εκδηλώσεων και ταξιδιών κινήτρων, παρουσιάστηκαν την Πέμπτη, 1η Οκτωβρίου 2020, στο πλαίσιο της διαδικτυακής διοργάνωσης «The Greek Meetings Industry – Open WebForum Series», με τη συμμετοχή 350 επαγγελματιών.

Ειρήνη Τόλη

“Είναι ανάγκη να ενωθούν όλες οι δυνάμεις των τουριστικών φορέων της χώρας: ΣΕΤΕ, ΕΟΤ, Υπουργείο Τουρισμού, ACVB, TCB, ΗΑΤΤΑ, FEDHATTA, MARKETING GREECE, ΕΞΑΑ, ΠΟΞ κ.ά. προκειμένου να σχεδιάσουμε από κοινού τη στρατηγική για την ανάπτυξη της αγοράς συνεδρίων και εκδηλώσεων. Γιατί μόνο μαζί μπορούμε να κάνουμε θαύματα”

Ειρήνη Τόλη, Πρόεδρος HAPCO

Με βάση τα στοιχεία της έρευνας προέκυψαν τα εξής συμπεράσματα:

  • Οργανωτές συνεδρίων και εκπρόσωποι χώρων εκδηλώσεων ανέφεραν μείωση τζίρου για το 2020 άνω του 75%, καθώς και μείωση επισκεπτών/συνέδρων από το εξωτερικό άνω του 90%.
  • Σε απόλυτο αριθμό εκδηλώσεων, 75 εταιρείες δήλωσαν ότι έχασαν τουλάχιστον 1.740 διοργανώσεις για το 2020.
  • 43 εταιρείες από τις συνολικά 122 που συμμετείχαν στην έρευνα,ανέφεραν (έως εκείνη τη στιγμή – Ιούλιος 2020), ζημιές που στο σύνολο άγγιξαν το ύψος των 67 εκατ. ευρώ.
  • Άνω του 60% των ερωτηθέντων έχουν μετατρέψει μέρος των διοργανώσεων σε ψηφιακές.
  • Άνω του 62% των εταιρειών πιστεύει ότι ίσως χρειαστεί να καταφύγει σε μείωση προσωπικού (με τις εταιρείες διοργάνωσης να έχουν υψηλότερο ποσοστό από τους χώρους εκδηλώσεων).

Το μέλλον της συνεδριακής αγοράς με τη ματιά των επαγγελματιών

  • 60% των ερωτηθέντων προβλέπουν σημαντική μείωση των διοργανώσεων το επόμενο διάστημα
  • Άνω του 50% των ερωτηθέντων προβλέπουν ότι οι ψηφιακές διοργανώσεις θα παραμείνουν, με αποτέλεσμα να επενδύουν στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό και στην εκπαίδευση των στελεχών τους
  • Άνω του 50% προβλέπει τη σταδιακή επανεκκίνηση των συνεδρίων με φυσική παρουσία, μετά το καλοκαίρι του 2021
  • Άνω του 80% των ερωτηθέντων εστιάζει στην ανάγκη περαιτέρω οικονομικών ελαφρύνσεων με στόχο τη διατήρηση θέσεων εργασίας για την επιβίωση του κλάδου.

“Eπανασχεδιάζουμε και δημιουργούμε νέα μέσα προβολής, προσαρμόζουμε το αφήγημα και τη στρατηγική της πόλης με άξονα την ανθεκτικότητα και τη βιωσιμότητα. “

Μελίνα Δασκαλάκη
Πρόεδρος Εταιρείας Ανάπτυξης & Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ)

Στις τοποθετήσεις τους, οι εκπρόσωποι των φορέων, τόνισαν ιδιαίτερα τη σπουδαιότητα της σύμπραξης μεταξύ τους για τη διεξαγωγή της έρευνας, σκοπός της οποίας είναι να αποτελέσει εφαλτήριο για τη συστηματική καταγραφή των στοιχείων που αφορούν στον Συνεδριακό Τουρισμό και επομένως για τον σχεδιασμό μιας εθνικής στρατηγικής.

Η ανάγκη αυτής της συνεργασίας κρίνεται, με βάση την κοινή τους ανακοίνωση, επιτακτική περισσότερο από ποτέ προκειμένου ο κλάδος να ενισχυθεί στην αντιμετώπιση της κρίσης, διατηρώντας τη δυναμική που έχει καταγράψει τα τελευταία χρόνια.

Παρατηρητήριο Τουρισμού στην Αθήνα

Τις βάσεις για τη δημιουργία «Παρατηρητηρίου Τουρισμού» που θα συλλέγει πληροφορίες και δεδομένα γύρω από το τουριστικό προϊόν της Αθήνας, θέτει ο Δήμος Αθηναίων όπως ανέφερε η Πρόεδρος της Εταιρείας Ανάπτυξης & Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ), κα Μελίνα Δασκαλάκη. “Φιλοδοξούμε”, τόνισε “ότι αυτό θα αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο για τη χάραξη στρατηγικής του προορισμού, αλλά και για την αποτύπωση του οικονομικού αντίκτυπου για την πόλη”. Παράλληλα, ανακοίνωσε τη διοργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης (fam trips) καθώς και της καθιερωμένης εκδήλωσης Travel Trade Athens.

“Η έρευνα αυτή σηματοδοτεί την αρχή μιας ευρύτερης συνεργασίας για τη συνεδριακή αγορά σε εθνικό επίπεδο και είναι αποφασιστικής σημασίας για τη στήριξη και την προώθηση των προορισμών και των επιχειρήσεων, στην νέα εποχή. Μια ευρύτερη συνεργασία που θα βοηθήσει την ελληνική συνεδριακή αγορά να επανακτήσει τη δυναμική που τόσο ξεκάθαρα είχε αποτυπωθεί στα αποτελέσματα του 2019”.

Πρόδρομος Μοναστηρίδης Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. του Thessaloniki Convention Bureau (TCB)

Η παρέμβαση του Προέδρου της Διεθνούς Ένωσης Οργανωτών Συνεδρίων IAPCO, κ. OriLahav, έδωσε το στίγμα της κατάστασης που επικρατεί στη Διεθνή Κοινότητα των Οργανωτών Συνεδρίων, τονίζοντας τη σημασία της συνεργασίας και της εξωστρέφειας, κάνοντας αναφορά στην GlobalTaskForce με τη συμμετοχή 11 εθνικών ενώσεων PCO υπό την «ομπρέλα» της IAPCO.

Την εκδήλωση χαιρέτησε η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Βίκυ Λοΐζου, η οποία επιβεβαίωσε την υποστήριξη του Υπουργείου Τουρισμού σε όλες τις ενέργειες των φορέων για την αντιμετώπιση του «σήμερα» και για τον σχεδιασμό του «αύριο».

Μοιραστείτε τα νέα

Similar Posts

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.