Έρευνα του κινέζικου ερευνητικού κέντρου Hurun για λογαριασμό της ILTM Asia, ξεδιπλώνει τις συνήθειες του εύπορου Κινέζου ταξιδιώτη που αναζητά πολυτελείς υπηρεσίες.
Οι Κινέζοι ταξιδιώτες πολυτελούς τουρισμού συνεχώς αυξάνονται και έχουν ήδη αποκτήσει αρκετές εμπειρίες καθώς επισκέπτονται πάνω από 20 προορισμούς το χρόνο.
Ανήκουν στην πλειονότητά τους στη γενιά των millennial, δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για μπουτίκ ξενοδοχεία και μεγάλα πολυτελή ξενοδοχεία με καλά εστιατόρια.
Πολυτελή ξενοδοχεία με καλά εστιατόρια
Σύμφωνα με την έρευνα το 32% των Κινέζων επιλέγουν μεγάλους γνωστούς ξενοδοχειακούς ομίλους με υπερπολυτελή ξενοδοχεία, δαπανώντας έως και 600 ευρώ/βραδιά.
Δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη χαλαρή ατμόσφαιρα, στη πολυτελή διακόσμηση και στη ποικιλία υψηλού επιπέδου υπηρεσιών που παρέχει ένα ξενοδοχείο.
Συγκεκριμένα, οι πιο σημαντικοί παράγοντες που κάνουν τη διαφορά στην επιλογή ενός ξενοδοχείου είναι:
- Προσωποιημένες υπηρεσίες (49%)
- Θέα δωματίου (48%)
- Καθαριότητα δωματίου (44%)
- Τοποθεσία ξενοδοχείου (44%)
- Ύφος ξενοδοχείου (36%)
- Άνετο κρεβάτι (34%)
Το 22% των Κινέζων millennial ταξιδιωτών πολυτελούς τουρισμού προτιμούν το ξενοδοχείο που θα επιλέξουν να έχει εστιατόρια με καλής ποιότητας, νόστιμο φαγητό και ποικιλία επιλογών. Θέλουν να δοκιμάσουν την τοπική κουζίνα (56%) αλλά δεν θα έλεγαν όχι και στην Ιαπωνική (32%), την Καντονέζικη (31%) και την Σιτσουάνικη (26%).
Το 53% των ερωτηθέντων θεωρούν επίσης ιδιαίτερα σημαντικό το ξενοδοχείο να παρέχει τη δυνατότητα να κάνουν αποκλειστική χρήση χώρου εστίασης (private dining).
Όσον αφορά την εναλλακτική διαμονή εκτός ξενοδοχείων, μόλις το 25% έδειξαν ενδιαφέρον να μείνουν σε ένα κατάλυμα της οικονομίας διαμοιρασμού (Airbnb) ενώ το 48% έδειξε μεγάλη προτίμηση στα μπουτίκ ξενοδοχεία και στις κρουαζιέρες με θαλαμηγούς (45%).
Δημοφιλής προορισμός τα νησιά
Οι πλούσιοι Κινέζοι δεν ταξιδεύουν στις εθνικές γιορτές και αργίες.
Κυρίως οι millennial Κινέζοι ταξιδιώτες προτιμούν το καλοκαίρι και το φθινόπωρο για να επισκέπτονται νησιά.
Στους δημοφιλείς προορισμούς τους βρίσκονται το Πούκετ (27%), οι Μαλδίβες (18%) και τα Φίτζι (16%). Τους μήνες του χειμώνα και της άνοιξης που η θερμοκρασία παραμένει χαμηλή, κάποιοι επιλέγουν προορισμούς με θερμότερα κλίματα όπως η Αυστραλία (16%) και το Πούκετ (18%) ενώ οι λάτρεις του σκι και των χειμερινών δραστηριοτήτων ταξιδεύουν στην Ιαπωνία (32%), στον Καναδά (8%) και στην Ελβετία (7%).
Το 61% των Κινέζων ταξιδιωτών πολυτελούς τουρισμού επιλέγουν πρώτη ή business θέση στο αεροπλάνο όταν ταξιδεύουν.
Πολυτέλεια και περιπέτεια
Άνοδος σημειώνεται του ενδιαφέροντος των Κινέζων ταξιδιωτών πολυτελούς τουρισμού για ταξίδια περιπέτειας, γεγονός που προβλέπεται να κορυφωθεί την επόμενη τριετία. Οι νεότεροι μάλιστα δείχνουν ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για την Αφρική (36%) και τις πολικές περιοχές (32%).
Αυξάνονται οι πλούσιοι της Κίνας και οι ταξιδιωτικές τους εμπειρίες
Όπως καταγράφει η έρευνα, έως τον Μάιο του 2016, οι πολυεκατομμυριούχοι της χώρας ανέρχονταν σε 1,34 εκ., σημειώνοντας αύξηση κατά 14,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015.
Το 45% των πλούσιων Κινέζων επισκέφθηκαν το 2016 πάνω από 20 χώρες ενώ το 10% επισκέφθηκαν πάνω από 40.
Περίπου το ένα τέταρτο των ταξιδιωτών έχουν επισκεφθεί τον αγαπημένο τους προορισμό 5-10 φορές.
Το 20% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δαπάνησε πάνω από 64 χιλιάδες ευρώ κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του.