του Σέργιου Μαζαράκη*
Η επιχείρησή σας αποτελείται από άτομα που θέλουν να εργαστούν και να πετύχουν τους στόχους τους. Είναι όμως όλοι αφοσιωμένοι; Έχουν ενστερνιστεί την δική σας πρόθεση για ανάπτυξη; Πώς μπορείτε να ξεχωρίσετε τους καλούς από τους κακούς της ομάδας που διοικείτε;
- Τα άτομα αυτά εκφράζουν συνεχώς παράπονα. Παραπονιούνται για τις εργασιακές συνθήκες, για την δουλειά που τους αναθέτετε, για τον μισθό τους, για τις προμήθειες και τα bonus τους, για τους πελάτες σας που είναι ιδιότροποι, για την “έλλειψη οργάνωσης” της επιχείρησής σας, κτλ.
- Δημιουργούν αναστάτωση μέσα στο εργασιακό περιβάλλον. Προκαλούν διενέξεις μεταξύ του προσωπικού σας. Μιλάνε πίσω από την πλάτη κάποιων ατόμων σε κάποιους άλλους. Λειτουργούν υποχθόνια και ο σκοπός τους είναι να αποδυναμώνουν τα υπόλοιπα άτομα που εργάζονται εκεί. Ιδιαίτερα τα καλά και παραγωγικά άτομα της επιχείρησής σας.
- Τα άτομα αυτά έχουν συνεχώς μια αντίρρηση και ένα “δεν γίνεται” στο στόμα τους. Αυτό συμβαίνει κάθε φορά που τους ανακοινώνετε με χαρά και ενθουσιασμό ένα νέο πρόγραμμα το οποίο θα βοηθήσει να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά μια δυσάρεστη κατάσταση στην επιχείρησή σας ή μια συγκεκριμένη εργασία που θα συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάπτυξή της.
- Καταστρέφουν πράγματα στην επιχείρησή σας. Είτε είναι εξοπλισμός είτε είναι έγγραφα. Χάνουν πολύτιμα χαρτιά που χρειάζεστε. Δεν βρίσκουν αρχεία που είναι απαραίτητα για την επιχείρησή σας και την εύρυθμη λειτουργία της. Κατά ένα περίεργο, μαγικό τρόπο, οι μηχανές χαλάνε, τα αρχεία σβήνονται, τα email δεν φτάνουν στον παραλήπτη, οι λογαριασμοί δεν πληρώνονται, οι επικοινωνίες χάνονται.
- Προσποιούνται ότι εργάζονται πάνω σε αυτό που τους έχετε αναθέσει αλλά δεν ολοκληρώνουν τις εργασίες τους. Όταν τους παρατηρείτε, πάντα έχουν κάτι να κάνουν αλλά τελικά, εάν παρατηρήσετε πιο προσεκτικά με τι ασχολούνται, θα διαπιστώσετε ότι δεν είναι η νέα εργασία που τους αναθέσατε. Φαίνεται ότι είναι αυτή. Δυστυχώς όμως δεν είναι.
- Συνεχώς προβάλλουν μια δικαιολογία. Τους αναθέτετε ένα έργο και πάντα θα τύχει κάτι που φυσικά και δεν θα το έχουν προκαλέσει οι ίδιοι, αλλά κάποιος άλλος θα φταίει, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η ολοκλήρωσή του. Και εσείς, χάνετε τις πολύτιμες προθεσμίες που έχετε συμφωνήσει με τους πελάτες σας.
- Κάνουν άσχημα και επικριτικά σχόλια για άλλους συναδέλφους τους σε σας, λέγοντάς σας ότι το κάνουν αυτό γιατί νοιάζονται πραγματικά για την επιχείρησή σας και θέλουν το καλό της.
- Διαστρεβλώνουν τα λεγόμενά σας τόσο στους εργαζόμενους όσο και στους πελάτες σας. Με άλλα λόγια, αλλοιώνουν τις επικοινωνίες σας με αποτέλεσμα να μην γίνεται ποτέ η δουλειά σας. Όταν τελικά ανακαλύπτετε τί έχει ειπωθεί σε ένα άτομο από τον συγκεκριμένο υπάλληλο, ο τελευταίος θα ισχυριστεί ότι είπε αυτό ακριβώς που του είπατε κι εσείς και δεν θα παραδεχθεί ότι αλλοίωσε το περιεχόμενο της επικοινωνίας σας.