Θετικά ήταν τα αποτελέσματα της έρευνας ικανοποίησης τουριστών που επισκέφθηκαν την Αθήνα και συμμετείχαν στο πρόγραμμα This is My Athens.
Οι επισκέπτες στο σύνολό τους έδειξαν ευχαριστημένοι τόσο από την περιήγησή τους στην πόλη όσο και από τις υπηρεσίες που προσφέρθηκαν πριν και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν υπάρχουν περιορισμένες επιλογές θεματικών διαδρομών και δραστηριοτήτων ενώ χαμηλά βαθμολόγησαν τις πολιτιστικές εκδηλώσεις για ξενόγλωσσους.
Πού πήγαν και τι είδαν
Σύμφωνα με την έρευνα:
- 70% των τουριστών επισκέφθηκαν για πρώτη φορά την Αθήνα
- 74% επισκέφθηκαν την Αθήνα για αναψυχή και 28% για επαγγελματικούς λόγους
- 50% των τουριστών έμειναν στην Αθήνα για 4-6 ημέρες και 33% των τουριστών έμεινα στην Αθήνα για 2-3 ημέρες.
- 48% των τουριστών έμειναν σε ξενοδοχεία 3 & 4 αστέρων
- 100% των τουριστών επισκέφθηκαν το Ιστορικό Κέντρο (Ακρόπολη/Πλάκα/Κεραμεικός/Μοναστηράκι/Θησείο)
- 60% των τουριστών επισκέφθηκαν τις παραδοσιακές γειτονιές της Αθήνας για shopping και διασκέδαση ενώ 40% επέλεξε τον Πειραιά και 30% την παραλιακή ζώνη.
- 100% των ερωτηθέντων επέλεξαν ως πιο συναρπαστική δραστηριότητα την επίσκεψη σε ιστορικά μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους ενώ η επιλογή food & drinks ακολουθεί σε ποσοστό 60%.
Ψηλά η ποιότητα υπηρεσιών χαμηλά τα πολιτιστικά γεγονότα
Με υψηλό βαθμό ικανοποίησης σε σχέση με τη συνολική εμπειρία βαθμολογήθηκαν οι τομείς:
α) διαθεσιμότητα πληροφορίας σχετικά με τον προορισμό πριν από το ταξίδι
β) ποιότητα υπηρεσιών/εξυπηρέτηση
γ) κανάλια διαδικτυακών κρατήσεων
ενώ επισημάνθηκαν ως αρνητικοί παράγοντες:
α) η έλλειψη σε ψηφιακές εφαρμογές για smart phones και
β) οι περιορισμένες επιλογές σε θεματικών διαδρομών και δραστηριοτήτων.
Σε ερώτηση σχετικά με τη μοναδικότητα του Αθηναϊκού τουριστικού προϊόντος συγκριτικά με άλλους προορισμούς, υψηλή βαθμολογία συγκεντρώνουν ως στοιχεία μοναδικότητας:
α) ιστορικοί/αρχαιολογικοί χώροι
β) κουλτούρα/τοπική κοινότητα
γ) το αστικό τοπίο της Αθήνας ενώ με χαμηλή βαθμολογία αξιολογούνται τα πολιτιστικά γεγονότα/εκδηλώσεις για τουριστικό/ξενόγλωσσο κοινό.
Οι επισκέπτες αλλάζουν εικόνα για την Αθήνα
Σε συγκριτική ερώτηση σχετικά με την εικόνα που είχαν οι επισκέπτες για την Αθήνα πριν από το ταξίδι τους σε 8 διαφορετικούς τομείς του τουριστικού προϊόντος και την εντύπωση που τελικά αποκόμισαν μετά από αυτό, καταγράφεται ως πιο θετική η εικόνα των επισκεπτών μετά την επίσκεψη τους στο σύνολο των τομέων (ασφάλεια, value for money, συμπεριφορά/φιλικότητα τοπικού πληθυσμού, πληθώρα επιλογών/δραστηριοτήτων, ποιότητα υπηρεσιών επισκεπτών σε αξιοθέατα, διαμονή, μεταφορές και ελκυστικότητα των παραδοσιακών γειτονιών/περιοχών της πόλης).
Ευχαριστημένοι από τους Athens Locals
Σχετικά με την εμπειρία τους μέσα από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα This Is My Athens, οι επισκέπτες αξιολόγησαν με υψηλό βαθμό τους Athens Locals σε όλες τις κατηγορίες και πιο συγκεκριμένα:
- Έλαβαν γνώση σχετικά με το πολιτισμικό προϊόν της Αθήνας – 81%
- Επισκέφθηκαν περιοχές και σημεία της πόλης τα οποία δεν θα είχαν επισκεφθεί σε άλλη περίπτωση – 81%
- Ακολούθησαν προτάσεις των Athens Locals κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην πόλη. – 75%
- Έλαβαν πληροφορίες σχετικά την παραμονή τους στην Αθήνα τις οποίες δεν έλαβαν από άλλες πηγές. – 75%
- Η περιήγηση με τον Athens Local συνέβαλε σημαντικά στην αναβάθμιση της συνολικής τουριστικής εμπειρίας – 86%
- Το 61,9% των επισκεπτών που έλαβαν μέρος στο πρόγραμμα ανήκει στο ηλικιακό group 35-54, το 33,3% στο 18-34 ενώ το 71,4% ανήκει σε υψηλό μορφωτικό επίπεδο.
Πηγές πληροφόρησης για την Αθήνα
Ως βασικές πηγές πληροφόρησης και ενίσχυσης της επιθυμίας για να επισκεφθεί κάποιος την Αθήνα, αναδεικνύονται με σειρά επιλογής:
α) φίλοι και συγγενείς
β) προσωπική επιθυμία
γ) online review sites (πχ. Trip Αdvisor).
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι παραδοσιακά κανάλια όπως τα περιοδικά, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες και η τηλεόραση συγκεντρώνουν τα χαμηλότερα ποσοστά.