Πέντε όχι τόσο πρωτότυπα σλόγκαν προορισμών που μπορεί να τα έχουμε συναντήσει σε ταινίες, σε επιχειρήσεις και φορείς.
Η δημιουργία ενός τουριστικού σλόγκαν, μπορεί να γίνει πραγματικός “πονοκέφαλος” κάποιες φορές για τους ιθύνοντες και τους υπεύθυνους προώθησης και μάρκετινγκ των προορισμών.
Κι εκεί που το ζητούμενο είναι η πρωτοτυπία και η μοναδικότητα του, ώστε να επιτευχθεί η σύνδεση του με τον προορισμό, δεν είναι λίγες οι φορές που το σλόγκαν, που με τόσο κόπο “γεννήθηκε” και “βγήκε στον αέρα”, να το έχει προλάβει ήδη κάποιος άλλος ή να είναι τόσο κοινότυπο τελικά.
Αλόννησος: So much to …sea
Δυστυχώς, το πρόσφατο και ενδιαφέρον σλόγκαν της Αλοννήσου δεν είναι και τόσο πρωτότυπο. Το ίδιο ακριβώς σλόγκαν χρησιμοποιείται από την ένωση αλιέων του Σέτλαντ στη Σκοτία. Μάλιστα έχουν κατοχυρώσει και το domain της ιστοσελίδας τους με αυτό το όνομα: http://www.somuchtosea.co.uk
Νεπάλ: Naturally Nepal – Once is not enough
“Μία φορά δεν φτάνει” λέει το Νεπάλ αλλά δεν ξέρει ίσως ότι το μοτό αυτό είναι τίτλος μπεστ σέλερ μυθιστορήματος της Ζακλίν Σούζαν και της ομώνυμης ταινίας του 1975.
Ζουαζιλάνδη: A Royal Experience
Το Βασίλειο της Ζουαζιλάνδης, φυσικά και θα μπορούσε να προσφέρει βασιλικές εμπειρίες στους επισκέπτες του, ωστόσο, το royal experience είναι ο διακριτικός τίτλος μίας ισπανικής εταιρείας, με πίστα καρτ και αυτοκινητάκια που παραπέμπουν στη δεκαετία του ’60: https://royalexperiencecompany.com/la-experiencia/?lang=en
Αίγυπτος: Where it all begins
Η Αίγυπτος έχει λανσάρει μία πολύ ωραία καμπάνια για την προώθηση του τουρισμού της, με ωραίο λογότυπο και εντυπωσιακή ιστοσελίδα. Ωστόσο, το συγκεκριμένο σλόγκαν παραπέμπει σε τίτλο μουσικού άλμπουμ των Allman Brothers του 1994.
Λιθουανία: “Real is Beautiful”
Το αληθινό είναι όμορφο; Ίσως και όχι αν τελικά αποδειχθεί ψεύτικο!
Η Λιθουανία δεν βρίσκεται στη λίστα για το σλόγκαν της αλλά για τις -όχι και τόσο αληθινές- φωτογραφίες που το συνόδευαν, πριν οι αρχές της απαγορεύσουν να τις χρησιμοποιεί.
Σύμφωνα με το OCCRP (Organised Crime and Corruption Reporting Project), το 2016, η Λιθουανία αναγκάστηκε να αποσύρει την καμπάνια της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς όπως αποκαλύφθηκε από δημοσιογράφους, οι φωτογραφίες που υποτίθεται ότι έδειχναν τοπία της χώρας ήταν στην πραγματικότητα από Σκανδιναβικές χώρες, όπως η Νορβηγία και η Φιλανδία.
Το θέμα έλαβε τεράστιες διαστάσεις με την υπεύθυνη του Τμήματος Τουρισμού να παραιτείται.
Όλες οι πικάντικες πληροφορίες σχετικά με το θέμα στο σύνδεσμο: https://www.occrp.org/en/daily/6068-lithuanian-real-is-beautiful-tourism-campaign-uses-photos-from-other-countries