Την πεποίθηση ότι το σύστημα κατάταξης σε αστέρια των ξενοδοχειακών μονάδων της χώρας μας θα πρέπει να ανατεθεί στους επαγγελματίες του χώρου και εν προκειμένω, στον σύμβουλο της πολιτείας για θέματα τουρισμού, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ), χωρίς ωστόσο να παραλειφθεί και ο ρόλος του κράτος, εξέφρασε ο πρόεδρος του ΞΕΕ, κ. Γιώργος Τσακίρης σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Tourism Press.
Ποιες είναι οι ελλείψεις του υφιστάμενου συστήματος αστεροποίησης των ξενοδοχείων στη χώρα μας και τι προβλήματα προκαλούνται;
Επειδή κάθε σύστημα κατάταξης των ξενοδοχείων γίνεται στο όνομα του «πελάτη-καταναλωτή» θα πρέπει το σύστημα αξιολόγησης να είναι οικείο και θα δίνει την δυνατότητα στον πελάτη να γνωρίζει επακριβώς, με βάση τα αστέρια της κατάταξης, τι να περιμένει από τα ξενοδοχείο και camping στο οποίο προτίθεται να διαμείνει.
Άρα μιλάμε για ένα άλλο τελείως διαφορετικό σε αντίληψη, από το ισχύων σύστημα.
Πρόσφατα παρουσιάσατε το ευρωπαϊκό σύστημα αστεροποίησης Hotel Stars Union. Γιατί επιλέξατε το συγκεκριμένο σύστημα;
Το HOTEL STARS UNION και είναι ότι ποιο κοντινό στην φιλοσοφία μας, ιδιαίτερα δοκιμασμένο και παράλληλα έχει μέσω της μεγάλης εφαρμογής του σε πολλές χώρες την αναγνωσιμότητα που θα θέλαμε να έχει το δικό μας σύστημα αξιολόγησης.
Εξάλλου με την διαφαινόμενη ένταξη σε αυτό της Γαλλίας , Ισπανίας και Κύπρου , το Hotel Stars Union θα αναδειχθεί σε ένα ισχυρότατο παγκόσμιο brand, γεγονός που θα βοηθήσει το marketing του Ελληνικού Τουρισμού.
Μετά την παρουσίαση της πιλοτικής εφαρμογής του Hotel Stars Union στα Ελληνικά ξενοδοχεία, είμαστε στο στάδιο της διαβούλευσης την διοίκηση του συστήματος στην Ελβετία, ώστε να μπορέσουμε να προσαρμόσουμε κάποια από τα κριτήρια στις ιδιαιτερότητες του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος , ώστε κατά την εφαρμογή του συστήματος στα Ελληνικά Ξενοδοχεία – τα μέλη μας να αντιμετωπίσουμε τα λιγότερα δυνατόν προβλήματα.
Κάθε νεωτερισμός ή αλλαγή είναι φυσικό να προκαλεί σε κάποιους μια δυσπιστία ως προς το άγνωστο του νέου μοντέλου. Οι πάσης φύσεως νεωτερισμοί προκαλούν συνήθως δυσπιστία σε πολλούς ανθρώπους. Η δυσπιστία είναι κατανοητή ως ένα βαθμό, διότι, όπως επανειλημμένα έχουμε τονίσει, η Ελλάδα τουριστικά δραστηριοποιείται σε μια μεγάλη διεθνή αγορά και δεν μπορεί να αφήνει την αξιολόγηση των ξενοδοχειακών της υπηρεσιών στην κρίση και εκτίμηση των tour operators ή και στην αυθαίρετη κρίση κάποιων διαχειριστών site, κάτι που είναι φυσική συνέπεια της μεγέθυνσης του αριθμού των διαδικτυακών κρατήσεων . Το Ελληνικό Ξενοδοχειακό προϊόν είναι ένα εξαιρετικά πολύτιμο προϊόν για την χώρα ώστε να αφήνουμε την ευθύνη αξιολόγησης του σε τρίτους. Είναι ευθύνη μας να το κάνουμε μόνοι μας , πειστικά και αποτελεσματικά.
Πώς πιστεύετε ότι διασφαλίζεται καλύτερα η εφαρμογή ενός συστήματος κατάταξης σε αστέρια;
Εδώ υπάρχει μια διχογνωμία . Εμείς πιστεύουμε ότι η εφαρμογή ενός συστήματος κατάταξης πρέπει να ανατεθεί στους επαγγελματίες του χώρου και στην προκειμένη περίπτωση, στον σύμβουλο της πολιτείας για θέματα τουρισμού που είναι το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος το οποίο με τη βοήθεια ιδιωτών ειδικών θα μπορέσει να προχωρήσει στην αξιολόγηση των Ελληνικών ξενοδοχείων. Εξάλλου το Hotel Stars Union είναι το σύστημα αξιολόγησης ξενοδοχειακών υπηρεσιών που έχει δημιουργήσει η ΗΟΤREC πανευρωπαϊκή Ομοσπονδία Διαμονής και εστίασης ) της οποίας το ΞΕΕ είναι μέλος και εκπροσωπεί την χώρα μας από 1980.
Πιστεύουμε ότι ο φυσικός ρόλος της πολιτείας και στη συγκεκριμένη περίπτωση του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ, θα πρέπει να επικεντρωθεί στην επίβλεψη της εφαρμογής του όποιου συστήματος συμφωνηθεί και επιλεγεί και παράλληλα να φροντίζουν τον έλεγχο της αγοράς.