Γ.Τσακίρης: Το σύστημα αστεροποίησης ν’ ανατεθεί στους επαγγελματίες του χώρου

tsakiris-giorgos-hotel-stars (1)

Την πεποίθηση ότι το σύστημα κατάταξης σε αστέρια των ξενοδοχειακών μονάδων της χώρας μας θα πρέπει να ανατεθεί στους επαγγελματίες του χώρου και εν προκειμένω, στον σύμβουλο της πολιτείας για θέματα τουρισμού, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ), χωρίς ωστόσο να παραλειφθεί και ο ρόλος του κράτος, εξέφρασε ο πρόεδρος του ΞΕΕ, κ. Γιώργος Τσακίρης σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Tourism Press.

 
Ο κ. Τσακίρης μίλησε για το ευρωπαϊκό σύστημα αστεροποίησης το οποίο παρουσιάστηκε πρόσφατα σε εκδήλωση του Επιμελητηρίου και εξήγησε γιατί είναι το πιο κατάλληλο να εφαρμοστεί στα Ελληνικά ξενοδοχεία.
 

 

 Ποιες είναι οι ελλείψεις του υφιστάμενου συστήματος αστεροποίησης των ξενοδοχείων στη χώρα μας και τι προβλήματα προκαλούνται;

 
Το υφιστάμενο σύστημα αστεροποίησης των Ελληνικών Ξενοδοχείων είναι ένα σύστημα που προήλθε από πολλές μετατροπές του αρχικού συστήματος του 2002, το οποίο είχε αρχικά δημιουργηθεί με ιδιαίτερα γραφειοκρατική αντίληψη , ως μεταβατικό σύστημα, για την μετάβαση από τις τεχνικές προδιαγραφές των καταλυμάτων στα αστέρια . Αυτό βέβαια έγινε εσπευσμένα, υπό την πίεση της Οργανωτικής επιτροπής ΑΘΗΝΑ 2004 για την κατηγοριοποίηση των Ελληνικών ξενοδοχείων ενόψει των τότε επερχόμενων Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Το βασικό πρόβλημα του ισχύοντος συστήματος είναι, ότι βασίζεται καθαρά σε αντικειμενικά κριτήρια και τεχνικές προδιαγραφές, παραβλέποντας τις πιθανές ιδιαιτερότητες και τον ιδιαίτερο χαρακτήρα κάποιων καταλυμάτων ενώ συγχρόνως δεν είναι συμβατό με κανένα από τα ισχύοντα διεθνώς συστήματα κατηγοριοποίησης και αξιολόγησης των ξενοδοχειακών υπηρεσιών. 
 
Τι αλλαγές πιστεύετε ότι πρέπει να γίνουν;
 
Το υπάρχων σύστημα παρουσιάζει σύγκληση των κριτηρίων του σε ποσοστό 75% σε σχέση με το εφαρμοζόμενο στα περισσότερα Ευρωπαϊκά Ξενοδοχεία..
 

Επειδή κάθε σύστημα κατάταξης των ξενοδοχείων γίνεται στο όνομα του «πελάτη-καταναλωτή» θα πρέπει το σύστημα αξιολόγησης να είναι οικείο και θα δίνει την δυνατότητα στον πελάτη να γνωρίζει επακριβώς, με βάση τα αστέρια της κατάταξης, τι να περιμένει από τα ξενοδοχείο και camping στο οποίο προτίθεται να διαμείνει. 

Άρα μιλάμε για ένα άλλο τελείως διαφορετικό σε αντίληψη, από το ισχύων σύστημα. 

Πρόσφατα παρουσιάσατε το ευρωπαϊκό σύστημα αστεροποίησης Hotel Stars Union. Γιατί επιλέξατε το συγκεκριμένο σύστημα;

Το σύστημα HOTEL STARS UNION που ήδη εφαρμόζεται σε πάνω από 13 χώρες είναι στην φιλοσοφία και στις προϋποθέσεις που θεωρούμε ότι η υιοθέτηση του και από την Ελλάδα, θα αναβαθμίσει τις παρεχόμενες τουριστικές και ξενοδοχειακές υπηρεσίες και συγχρόνως εξασφαλίζει την οικειότητα του με την πλειονότητα των πελατών μας. 
 

Το HOTEL STARS UNION και είναι ότι ποιο κοντινό στην φιλοσοφία μας, ιδιαίτερα δοκιμασμένο  και παράλληλα έχει μέσω της μεγάλης εφαρμογής του σε πολλές χώρες την αναγνωσιμότητα που θα θέλαμε να έχει το δικό μας σύστημα αξιολόγησης. 

Εξάλλου με την διαφαινόμενη ένταξη σε αυτό της Γαλλίας , Ισπανίας και Κύπρου , το Hotel Stars Union θα αναδειχθεί σε ένα ισχυρότατο παγκόσμιο brand, γεγονός που θα βοηθήσει το marketing του Ελληνικού Τουρισμού.
 

 Σε τι ενέργειες πρόκειται να προβείται στη συνέχεια για την υλοποίηση της πρότασής σας;
 
 

Μετά την παρουσίαση της πιλοτικής εφαρμογής του Hotel Stars Union στα Ελληνικά ξενοδοχεία, είμαστε στο στάδιο της διαβούλευσης την διοίκηση του συστήματος στην Ελβετία, ώστε να μπορέσουμε να προσαρμόσουμε κάποια από τα κριτήρια στις ιδιαιτερότητες του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος , ώστε κατά την εφαρμογή του συστήματος στα Ελληνικά Ξενοδοχεία – τα μέλη μας να αντιμετωπίσουμε τα λιγότερα δυνατόν προβλήματα. 

 
Υπάρχουν αρνητικές αντιδράσεις ή κάποια επιφύλαξη για την αλλαγή του συστήματος αστεριών και από που προέρχονται κυρίως (κράτος-ξενοδοχεία-λοιπές τουριστικές επιχειρήσεις);
 

Κάθε νεωτερισμός ή αλλαγή είναι φυσικό να προκαλεί σε κάποιους μια δυσπιστία ως προς το άγνωστο του νέου μοντέλου. Οι πάσης φύσεως νεωτερισμοί προκαλούν συνήθως δυσπιστία σε πολλούς ανθρώπους. Η δυσπιστία είναι κατανοητή ως ένα βαθμό, διότι, όπως επανειλημμένα έχουμε τονίσει, η Ελλάδα τουριστικά δραστηριοποιείται σε μια μεγάλη διεθνή αγορά και δεν μπορεί να αφήνει την αξιολόγηση των ξενοδοχειακών της υπηρεσιών στην κρίση και εκτίμηση των tour operators ή και στην αυθαίρετη κρίση κάποιων διαχειριστών site, κάτι που είναι φυσική συνέπεια της μεγέθυνσης του αριθμού των διαδικτυακών κρατήσεων . Το Ελληνικό Ξενοδοχειακό προϊόν είναι ένα εξαιρετικά πολύτιμο προϊόν για την χώρα ώστε να αφήνουμε την ευθύνη αξιολόγησης του σε τρίτους. Είναι ευθύνη μας να το κάνουμε μόνοι μας , πειστικά και αποτελεσματικά. 

Πώς πιστεύετε ότι διασφαλίζεται καλύτερα η εφαρμογή ενός συστήματος κατάταξης σε αστέρια;  

 

Εδώ υπάρχει μια διχογνωμία . Εμείς πιστεύουμε ότι η εφαρμογή ενός συστήματος κατάταξης πρέπει να ανατεθεί στους επαγγελματίες του χώρου και στην προκειμένη περίπτωση, στον σύμβουλο της πολιτείας για θέματα τουρισμού που είναι το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος το οποίο με τη βοήθεια ιδιωτών ειδικών θα μπορέσει να προχωρήσει στην αξιολόγηση των Ελληνικών ξενοδοχείων. Εξάλλου το Hotel Stars Union είναι το σύστημα αξιολόγησης ξενοδοχειακών υπηρεσιών που έχει δημιουργήσει η ΗΟΤREC πανευρωπαϊκή Ομοσπονδία Διαμονής και εστίασης ) της οποίας το ΞΕΕ είναι μέλος και εκπροσωπεί την χώρα μας από 1980.
 

 Πιστεύουμε ότι ο φυσικός ρόλος της πολιτείας και στη συγκεκριμένη περίπτωση του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ, θα πρέπει να επικεντρωθεί στην επίβλεψη της εφαρμογής του όποιου συστήματος συμφωνηθεί και επιλεγεί και παράλληλα να φροντίζουν τον έλεγχο της αγοράς.

Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.